This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym larssonlouise

Hej, jeg skal til Australien til efteråret/vinteren 2009. Jeg vil gerne ende i Sydney til jul og nytår. Mit spørgsmål lyder på, hvor lang tid man skal bruge på at rejse fra Alice Springs til Sydney ned ad østkysten, hvis man ikke vil have stress og gerne vil se det hele, såsom Cairns, whitsunday, fraser, surfers, byron bay og diverse? Det vigtigste er, at jeg kan nå at se det hele uden stress, men jeg vil omvendt heller ikke så gerne ende med 14 dage for meget. Hvad er realistisk at afsætte til turen fra Alice til Sydney ad østkysten med greyhound eller OZ? Håber der er nogen, som har et godt bud 😉

comeawaywithme

Du skal minimum bruge en måned på Østkysten og 5 – 6 uger vil absolut heller ikke være for meget. Alice Springs kan gøres på 3 dages tid, men kommer jo an på hvordan u har tænkt dig at komme dertil. Fly er jo helt klart den hurtigste vej. Der er langt fra Sydney ertil, tager vist omkring 14 dages tid med OZ, ved ikke med Greyhound.

Anonym larssonlouise

Tak for svar 🙂 Det lyder meget passende med 5-6 uger! Hvad vil du foreslå, at man oplever på østkysten udover det, jeg allerede har nævnt. Har du andre gode ideer til noget, man ikke bør gå glip af?

Nu er jeg lige fræk også at spørge ind til noget andet, da det lyder, som om du har god erfaring med Australien. Hvis nu vil jeg være i Sydney til jul og nytår, ved du så, om der sker noget særligt til jul der, og hvor man i bør bo?

Ved du eventuelt også, hvor lang tid man bør bruge på at en tur fra Sydney til Melbourne og Great Ocean Road? Går man glip af noget, hvis man ikke tager helt til Adelaide?

Hvis andre har nogle gode ideer, råd eller svar, må I også meget gerne byde ind 🙂

Tusind tak for hjælpen 🙂

comeawaywithme

Jeg har ikke rejst på hele Østkysten, kun mellem Brisbane og Cairns og der er highlightsne som du også selv nævner Fraser Island og Withsundays.

Var kun i Sidney et par dage, så jeg ved ikke helt hvad der sker til juletid. Var der selv i februar tror jeg. Sådan noget er som regel også meget nemmere at finde ud af når man er der. Just go with the flow. Når du bor på hostel møder du masser af unge mennesker og du vil nok finde ud af noget sammen med dem.

Tror jeg brugte 6 dages tid fra Sidney til Adelaide, måske tre til Melbourne… Husker det ike helt. Adelaide er fin nok at springe over. Kedelig by efter min mening.

Anonym Maja85

Hej!
    Jeg rejste med Greyhound fra Sydney til Cairns og fløj derfra til Alice springs..
    Jeg startede i Sydney den 6 januar for 3 år siden og havde her 6 dage, herefter besøgte jeg Port Macquarie, Byron Bay, Surfers Paradise, Brisbane, Bundaberg, Hervey Bay (inkl. Fraser) Rockhampton (DON’T GO THERE!!) mackay DON’T GO THERE!!! Airlie Beach inkl. whitsundays, Townsville, Mission Beach og Cairns hvor vi tog fra 17 marts og havde så en uge i Alice springs inkl tur til Ayers Rock..
    Det var dejligt afslappende, men som sagt en uge mindre når man fratager Rocky og Mackay så havde det været perfekt 🙂
    GOD TUR, det er Fantastisk!!

Anonym apa

jeg har selv taget turen fra Sydney til Cairns to gange, jeg vil sige at med ca. 4 uger har du fint med tid.. Forste gang jeg var der brugte jeg 4 uger paa ostkysten og det var inkl. 14 dage i Cairns pga. dykning.
    Steder jeg vil anbefale, altefter hvad du er til selvfolgelig:
    -Surfing (selv tog jeg paa surfcamp mellem sydney og byron Bay – klasse!)
    – Byron Bay
    – Hervey bay/Rainbow Beach (fraser Island)
    – Airlie Beach (whitsundays – hold dig vaek fra party baadene (firma: bl.a. KOALA), de er overfyldte og du faar langt mere for pengene hos de andre – har selv provet begge dele)
    – Townsvile (hvis du er til dykning saa er dyk ved S.S. Yangola et absolut must)

Ang. Oz Exp. eller Greyhound, har ikke selv provet Oz men har hort meget om dem, og begge gange jeg har vaeret i Aus har jeg taget Greyhound. Langt billigere og meget mere frihed.

Ang. jul i Sydney, har ikke selv vaeret der i den tid, men jeg har hort at det er meget travlt i den periode og en rigtig god ide at booke i meget god tid.
    Nytaar skulle iovrigt vaere helt fantastisk i Sydney – men endnu mere travlt!

Ang. Alice Springs. Du kan tage den tur med fly det er langt langt hurtigere. hvis du vil paa tur i outbacken saa vil jeg hellere anbefale en tur fra Alice til feks. Adelaide eller Darwin.

ang. Great Ocean Road, jeg er enig i at man sagtens kan springe Adelaide over, men dog en hyggelig by. jeg lejede en bil med et par andre og vi korte fra Adelaide til Melbourne paa 4 dage og vi havde rigeligt med tid til at se hvad vi ville paa vejen.

Haaber du kan bruge svarene, ellers er du velkommen til at stille flere 🙂
    Rigtig god tur, Australien er fantastisk.

Hilsen Anders

Anonym larssonlouise

Tusind tak for svar 🙂

Anonym smvdk

Hej.
    mig og en veninde rejser til new zealand og australien d. 1 november, vi er i australien til jul og nytår. Vi spurgte vores rejsearrangør hvor de unge var i julen og han sagde at de fleste ligger på en sandstrand ved cains, så der er vi juleaften. Nytår håber vi også på at kunne tilbringe i sydney, men nu må vi se. krydser i hvert fald finger for jeg har hørt at det skulle være vildere end i selve new york 😉 Go rejse!!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account