This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sanne Lærke

Jeg skal en måned til Mexico med min kæreste i januar, og har planer om også at nå lidt af det nordlige Guatemala.Er der nogle der har gode råd om hvilke grænseovergange der er bedst at benytte fra Mexico til Guatemala (regner med at Cancun bliver sidste destination i Mexico så deromkring?),transporten(bus?) og om et par dage er nok.Jeg havde tænkt mig at tage til Tikal.På forhånd tak.Sanne Lærke.

Anonym Laura

jeg synes det er en god edie

Anonym Ea

Hej
    Jeg har boet i Guatemala et år og rejst rundt i i regionen også Mexico, så skriv evt. din rejseplan så kan jeg hjælpe dig bedre med anbefalinger osv.
    Hvis I skal fra Cancun til Guatemala (Tikal) skal I tage bussen til Chetumal og videre til Belize City og derfra er der så bus videre til Guatemala.
    Hvis I kun har et par dage, skal I ikke regne med, at kunne nå at se mere end Tikal. Der kan man nemlig sagtens bruge et par dage. Se en solopgang fra toppen af Tempel lV.
    Hvis I vil vælge en anden grænseovergang, kan I bruge Cuauhtémoc(sydvest Mex) – La Mesilla(Guate), men det bliver en KÆMPE omvej.
    Når I kommer til Cancun skal I hellere tage til Isla
    Mujeres lige udfor Cancun. Der er virkelig nogle dejlig stranden og meget fredligere end Cancun, som bare er en stor turist by.

Anonym cachaseiro

der går direkte bus fra chetumal til tikal.
    den kører via belize men man bliver ombord på bussen hele turen, på nær et enkelt lunch stop i belize.

Anonym metteks

Der går en bus til fra Chetumal i Mexico til Flores/Santa Elena i Guatemala…. Ikke helt til Tikal, men næsten. Det tager en dags tid. Det er en minibus og vist også lidt dyr. Husk at man også skal betale skat selvom man bare kører igennem Belieze… Det kom lidt bag på mig.

Ang ovenatning ved Tikal, så tror jeg det bedste er at overnatte ved ruinerne. Jeg overnattede dog i en lille by mellem Flores og Tikal, som hedder El Remate.

Landsbyen ligger ved en sø. Jeg overnattede på El Mirador del Duende. Stedet består af en masse primitive hytter mellem træerne. Der er udsigt til søen, og de søde grise som tøffer rundt i søkanten. Stedet er et eco-camping sted, og man kan spise vegetarisk der. Stedet er virkelig hyggeligt og lidt specielt. Da jeg var der for 3 år siden kostede det 350 quetzales for en seng og 150 q for at sætte sin hængekøje op, som jeg gjorde.

Anonym Sanne

Hej Nina.Jeg er i Mexico ligenu og det kan altsaa godt svare sig at flyve indenrigs..hvis man har saa lidt tid som dig.Jeg skal flyve fra Cancun til Mexico City snart,det koster ca.1000 for en billet og ellers tager det 24 timer med bus og sikkert laengere.Det samme den anden vej.Mexico city var ikke mig,dog skal du tage til Teotihuacan nord for byen-der ligger nogle fantastiske pyramider.Cancun er fyldt med turister og frygteligt..det eneste der er smukt er havet og stranden.Tag til Tulum eller en anden by langs kysten..det er meget mere fredeligt.God tur.Mvh.Sanne

Anonym Nina

Hej

Jeg mangler information om indenrigstransport, busser,tog og fly, i sydmexico. Hvor lang tid tager det fx at køre med bus til Cancun fra Mexico city og hvad koster det?

Jeg har kun 12 dage i Mexico, så tiden er knap denne gang, men jeg vil heller ikke spendere mange penge på indenrigsflybilletter. Jeg har fået at vide, at der ikke er meget ved at hænge ud omkring Mexico city, og at jeg skal tage til Cancun og omegn med det samme. Er det rigtig?

Anonym Nadia Masri-Pedersen

Jeg rejste fra Mexico(1 måned) ned i gennem mellemamerika, (Belize(var der kun en nat), Guatemala(1 måned), Honduras(3 uger), Nicaragua(2 uger)) til Costa Rica (1 måned)… det var mit livs FEDESTE tur!

Hvis i har nogle spørgsmål så skriv til min mail – måske kan mine oplevelser hjælpe! mht. grænsen ml. mex og Guate – så skal du over Chetumal, ankom tidligt, så du kan få busser hele vejen til Flores, ell. Tikal (hvor der er de smukkeste indianerruiner) – vi fik ikke en bus hele vejen, og overnattede i Belize City – ankom sent, og havde svært ved at finde et sted at bo, det var rimelig skummelt!!! men Chetumal er ihvertfald den letteste grænseby fra Mex og sydpå…

Jeg vil rigtig gerne hjælpe med andre spørgsmål og råd.. bare skriv på nama03ad@student.cbs.dk eller ring 26183696.

mvh

Nadia Masri-Pedersen

Anonym Anonym
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account