Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3542204
     Kjear

      Hej. Rejser fra Cancun til Panama på 3 måneder…

      Kender i nogle gode steder, eller ting som man bare skal se på vejen?

      #3542218
       Aventyr

        Jeg har selv rejst i Latinamerika og det blev til Guatemala, Honduras, Nicaragua og Costa Rica i Mellemamerika.

        Jeg kan VARMT anbefale Guatemala, det er mit absolutte yndlingssted i hele LA. Der vil jeg anbefale dig at se Tikal (Maya ruiner, virkelig store og flotte, vi gik uden guide og sparrede de penge og det var faktisk rigtig rart bare selv at gå rundt og kigge!), Lago Atitlan (sæt nogle dage af til at hænge ud i byen San Pedro og nyd den chillede stemning!), Antigua er en rigtig fin by, der er også en by med at kæmpe maked, kan ikke huske om det er chichicastenango eller huehuecastenango, det har bare ikke åbent hver dag. Derudover skulle der være nogle fantastiske vandgrotter (el. noget lign.) mellem Tikal (Flores hedder byen) Guatemala City, som jeg ikke kan huske hvad hedder, men der er sikkert nogle der har skrevet om det herinde. Var der ikke selv, men det er vist også en fejl 😉
        Honduras var jeg ikke så begejstret for, ret kedeligt efter at have været i Guatemala længe. Nicaragua er der gode muligheder for dykning, ridning og surfing. I Costa Rica kan jeg anbefale en lille hyggelig kystby der hedder Puerto Viejo 🙂 Rigtig hyggeligt sted!

        Men hvis jeg var dig, ville jeg sætte mest tid af til Mexico og Guatemala 🙂 Håber du kunne bruge rådene til noget og rigtig god tur!

        #3542209
         KM

          Jeg har selv taget turen fra mexico til costa rica for et par år siden og skal også over på de egne her til sommer 🙂

          Jeg brugte ikke så meget tid i cancun.. Men boede i playa del carmen et par måneder som er en mega dejlig by, både hvis man søger lidt afslapning og strand eller vil feste hele natten lang..
          Der er også en masse cenotes på yucatan halvøen som man kan bade i, hvilket er rigtigt fedt..
          Chichen itza er også fedt at se.. Det er den mest populære Pyramide på yucatan og kan sagtens tages som en endags-tur fra enten cancun eller playa d.c

          Jeg var især meget glad for guatemala.. Især maya-landbyerne og at bestige og campere på den aktive vulkan pacaya i nærheden af antigua var en stor oplevelse.. Antigua i sig selv er også en dejlig by.. Tikal er også næsten et must hvis du er interesseret i at se pyramider 🙂

          bay islands i honduras er meget populære hvis du har planer om at dykke.. Var der ikke selv sidst, men overvejer kraftigt at tage derover den her gang..
          Vi var også ude og rafte i honduras og boede ude i junglen på noget der hed jungle lodge.. Men kan ikke lige huske hvor henne ad det var

          Dykning med hvalhajer skulle også være meget populært både i mexico og mellemamerika alt efter sæsonen.. Skal selv prøve det her til sommer 🙂

          Det var lige nogle af de ting jeg kunne komme i tanke om.. Men ellers bare spørg hvis der er noget.. Og ha en rigtig fed tur 🙂

          #3542356
           Anonym

            Vandgrotterne som er nævnt ovenfor ligger i Semuc Champey ved byen Lanquin og er et absolut must see! Et af de smukkeste steder i hele verden 🙂

            #3542373
             Aventyr

              Det var nemlig lige præcis dem jeg mente 😉

              #3542431
               Kjear

                Tak, det lyder godt! 😀

                #3542987
                 amboye16

                  Snorkling med hvalhajer ud for Isla Mujeres v. Cancun er super super fedt!!!
                  Det er sæson fra maj til september. Den dag vi var ude, var der et sted mellem 80 og 100 hvalhajer og vandet var helt klart – så Donsol, Filippinerne gå hjem! der så vi vel ca. 6 dyr.

                  Er du interesseret i at snorkle med skildpadder, så er Akumal Beach stedet (mellem Tulum og Playa del Carmen). Vi så ca. 15 skidpadder omkring 40 meter fra stranden og det var virkelig nemt at snorkle der. Jeg kunne have brugt uger det sted.

                  Jeg er er også vild med stemningen og maden på Caye Caulker i Belize og ville klart bruge 5-7 dage der, men det er jo altid smag og behag.

                  Og Tikal, som er blevet nævnt før. Ud over ruinerne, så er det et godt sted at se næsebjørne.

                  Hvis du er interesseret i dyr, så er Costa Rica stedet. Der er mange fede nationalparker.

                  God tur
                  Anne Marie

                  #3543053
                   Kjear

                    Tak for det ! 🙂

                    #3543147
                     Morten

                      Hvis du alligevel er i Cancun, så vil jeg anbefale dig at spise på en restaurant ved navn Puerto Madero, det er min yndlings restaurant og den er grunden til at jeg i år tager til Mexico for 3. år i træk.

                      Derudover vil jeg anbefale dig, at bruge et par dage på Poc Na hostel på Isla Mujeres samt et dyk ved palancar revet ud for Cozumels kyst.

                      #3543244
                       Kjear

                        Tak 🙂

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account