This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Abbet

Hej med jer 🙂

Jeg er efter lang tids planlægning snart på vej til Australiens Vestkyst og glæder mig rigtig meget.
    Dog er jeg lidt usikker på, hvor mange penge jeg kan forvente at bruge. Har kigget en del steder på nettet omkring Vest Australien, men er ikke blevet klogere på priser vedr. mad, overnatning og oplevelser.

Har læst nogle indlæg med budskab om, at man ikke rejser til Australien for at spare 😉 Og det gør jeg bestemt heller ikke, men har heller ikke bunker at penge at bruge.

1) Er det muligt at rejse fra Perth til Broome på 1 måned uden at skulle stresse?
    2) Er det mon nok med et budget på 15.000 kr.
    3) Bør jeg købe et busspass med evt. Grey Hound hjemmefra eller dernede?
    4) Har I nogle anbefalinger på ‘MUST SEE’ steder eller oplevelser – så vil jeg være meget taknemmelig 🙂

På forhånd tak fra en pige på 30 år, som glæder sig som en pige på 4 til juleaften 😉

Anonym none

Hej 🙂
    For det første: du kan vist godt glæde mig med god grund! Jeg er lige nu selv i Perth, her er ret fantastisk. November bliver helt sikkert endnu bedre. Når det så er sagt, skal du vide, der siges at være høj luftfugtighed i sommermånederne, særligt fra Exmouth-Broome skulle være lidt ubehageligt. Håber du klarer det! Ville selv ekstremt gerne den tur..
    NÅ. Mht. tid har du masser af tid med 1 måned, medmindre du vil slå lejr flere steder i mange dage. Mange gruppeture tager turen på 10 dage, så 1 måned lyder af meget. Der skal helt sikkert også være meget at se.
    De rejsebrochurer, jeg har fået fat i hernede, viser hostels til omkring $30 pr nat. Mad skal du forvente som danske priser, Perth er den dyreste australske by.
    Der er, så vidt jeg ved, ikke greyhounds på vestkysten, men der er noget, der hedder easyridertours.com.au, som skulle være tilsvarende, bare mindre pga. interesse. Vestkysten har dog eftersigende den smukkeste natur og de mest oprigtige og mest venlige mennesker.
    Rodet indlæg, beklager. Håber du måske kunne bruge lidt af det. 🙂

Anonym Anonym

Hejsa 🙂
    Mange tak for dit svar.
    Har godt læst lidt om, at det kan være våde sæson fra okt – marts måned i Nordvest Australien.. pyhh.. håber ikke at det bliver så slemt. DET skal i hvert tilfælde ikke stoppe min glæde 😉
    Tak for tippet vedr. omkostninger omkring overnatning, det er meget rart at vide hvad man nogenlunde kan regne med.
    Håber at du nyder livet i Perth 🙂 Jeg er der om 1 måned.. jubbiii

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account