This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej

Jeg er en pige på 20 år, som bliver færdig med gymnasiet til sommer. Jeg har et stort ønske om at komme til Afrika efter nytår og arbejde frivilligt med humanitært arbejde, gerne børnehjemsarbejde, i 3-4 mdr.
    Jeg har lavet resarch på de forskellige u-lands organisationer, men det ser umiddelbart ud til at den typiske varighed for udenlandsophold er enten 2-3 uger eller 6-12 mdr…?
    Det ville være super lækkert at høre fra nogen med gode ideer eller erfaringer om udenlandsophold, organisationer og lign.
    Derudover er jeg også interesseret i at høre fra andre unge som måske har de samme rejseovervejelser som mig…

Anonym Tine

Tjek http://www.ms-travel.dk

God fornøjelse!

Anonym Jens

Der ligger en del børnehjem i Tanzania, bla en i Mwanza, som man kan lave frivilligt arbejde i. Du kan evt kontakte mig for yderlige information.

mvh

jens

jens@syller.com

Anonym Anonym

Arbejder indenfor Ungdommens Røde Kors og jeg ved at man gennem denne organisation kan komme 6 mdr til Afrika. Har desværre ikke selv prøvet det.. men snakkede med en fra Århus som havde været dernede. hun havde kun positive ting at fortælle om det

Anonym Anonym

Arbejder indenfor Ungdommens Røde Kors og jeg ved at man gennem denne organisation kan komme 6 mdr til Afrika. Har desværre ikke selv prøvet det.. men snakkede med en fra Århus som havde været dernede. hun havde kun positive ting at fortælle om det

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Folkekirkers nødhjælp holder på tirsdag en informationsaften om voluntørarbejde i Afrika – fra deres hjemmeside:

Informationsaften

Selvom det er i tolvte time inden ansøgningsfristen bliver der tirsdag d. 6 april afholdt en informationsaften, hvor alle spørgsmål er tilladte.

Tilstede:

Anna, der er tidligere volontør i Afrika komme og vise billeder fra Uganda.
    Kasper der arbejder på volontørprogrammet være tilstede og besvare generelle spørgsmål.

Desværre kommer indbydelsen meget sent, men vi håber at se nogle friske unge mennesker.

Tilmelding sker til kjb@dca.dk således vi ved hvor mange saltstænger og ostepops vi skal købe.

Det fommer til at foregå på adressen

Folkekirkens Nødhjælp
    Nørregade 13
    1165 KBH K

Er porten lukket ring på hvor der står frokoststue

——

Anonym siri

Hej.
    Du skriver at du gerne hører fra nogle med samme planer.
    jeg er en pige på 18 som selv lige er blevet færdig med gymnasiet, og nu vil jeg meget gerne ud at se verden. Afrika har hele tiden været min første prioritet, og frivilligt arbejde med dyr og mennesker tiltaler mig. Vil gerne føle at jeg gør en forskel, men du har sikkert haft de samme tanker?
    leder stadig efter noget da jeg som dig er interesseret i et ophold på ca. 3 mdr. Hvis du har fundet en organisation eller noglæe ideer må du meget gerne svare.
    mvh Siri
    sirimuz@ofir.dk

Anonym mathilde

Jeg er en pige på 20 år som har de samme ideer om at tage til Afrika, dog bare sydafrika til marts/april 2005. Jeg har fundet en organisation som hedder dancape.dk, som har kontakter til børnehjem,hospitaler og gadebørn i Cape town, som man kan arbejde frivilligt for. De hjælper med at planlægge og vejlede.

Skriv hvis du synes det lyder som et spændende område
    tilde_hebsgaard@hotmail.com

Anonym Ivan (ibl28@hotmail.com)

MS arbejdslejr vil jeg fraråde. Det er dyrt og ikke særlig konstruktivt. Jeg har nu 6 års arbejdserfaring fra Kenya og Sydafrika og skal afsted til Lesotho 3 år til januar. Jeg startede med selv at finde arbejde i Kenya gennem en kenyansk bekendt, hvis fætter var minister. Jeg underviste i IT, arbejdede på et børnehjem og startede til sidst mit eget projekt gennem fund-raising i DK. Problemet er arbejds- og opholdstilladelse. Man får det ikke uden forbindelser, og prøver man på egen hånd løber man ind i en endeløse række af korrupte embedsmænd. Det er ikke ufarligt. Jeg har også arbejdet uden tilladelse. Det vil jeg fraråde. Mange afrikanere vil gøre hvadsomhelst for at tage fusen på en hvid. Man kan komme særdeles galt afsted. Prøv engelske organisationer. De er billigere end MS. FKN og Ungdommens Røde kors er måske også udmærkede?

Anonym Ivan

En tilføjelse: Du kan prøve at kontakte Patricia Botwright i Kisumu, Kenya på følgende adresse:

Covenant House Family Unit
    P.O. Box 6446, Kondele
    Kisumu
    Kenya
    Tel/Fax 00 254 35 23461

Hun bestyrer sit eget børbehjem. Jeg har arbejdet der i 6 måneder. Hun er meget religiøs og måske lidt vanskelig at omgås, men hun er oprigtig. Hvis du på Google indtaster: Covenant House Kisumu, kan du få flere oplysninger. Hun er somme tider interesseret i frivillig arbejdskraft, og hvis du kun ønsker at arbejde der i 3 måneder, kan du klare det på et turistvisum.

Anonym Morten morten@sydafrika.dk

Du kan også komme til Sydafrika med Sydafrika Kontakt. det koster kun et medlemsskab. Vi tager ikke noget gebyr fra dig der ønsker at gøre en forskel.

Se mere på http://www.sydafrika.dk/medlem

Eller skriv til mig på morten@sydafrika.dk

Hilsen fra
    Morten

Anonym Anonym

Hej Hej!
    Jeg har arbejdet på et børnehjem i Cape town i år 2000. Det var meget spændende. Jerg vil meget gerne fortælle meget mere om det, så kontakt mig bare på min mail.
    Mvh stine
    puk_13@hotmail.com
    eller mic_evald@hotmail.com

Anonym Sofie Svendstrup

Haii..
    Well, jeg er en pige på 18 år som meget gerne vil til Afrika. Probleme er bare, at jeg ikke har været hurtig nok, så alle steder tilbyder først en ny tur i 2006 (der hvor jeg starter min 5-årige uddannelse). Håber du kan hjælpe mig med at hjælpe dig, så vi begge kan komme afsted..
    Mange hilsner Sofie, fie2018@hotmail.com

Anonym Loni

Jeg er en pige på 24 som også godt kunne tænke mig det samme, men kan slet ikke finde ud af hvor man skal starte med alle de organisationer der er.
    Jeg har læst om Dancape og vil ringe til dem i morgen for mere information. Leder også efter en rejsemakker?

Hilsen Loni loni-dam@hotmail.com

Anonym Mette

Hejsa. Jeg er en pige på 19 år, 20 år til sommer, som går med samme drøm om at komme til Afrika i ca. 3 mdr, på et børnehjem. Min tante kender en der har et børnehjem dernede, så der er mulighed for at sikre sig det er et ordentligt sted at komme til, men jeg ved ikke endnu, hvor mange de tager imod, men vil gerne undersøge det nærmere.
    Hilsen metteweihrauch@hotmail.com

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account