This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym stine23

Jeg planlægger en tur alene til NZ i januar, og har svært ved at vælge mellem de mange busselskaber der er på øerne. Er der nogen der har været på NZ der vil dele deres erfaringer med busserne med mig? Jeg synes flying kiwi’s tilbud lyder godt, men er der nogen der kender noget til dem? De lyder til at være noget anderledes end fx kiwiexperience På forhånd tak

Anonym Anonym

Jeg rejste med Magic Bus da jeg rejste rundt alene dernede i 2006, kanon oplevelse, jeg mødte en masse super fede mennesker…
    Da jeg var dernede var de både billigst og hvad jeg hørte fra folk der havde prøvet flere selvskaber hører magic også til i toppen…
    De har nogle rigtig underholdende chaufførere og måden de hele kører på gør det super nemt at være rejsende… Alle de ting man kan lave de forskellige steder, overnatnings muligheder har de i en tyk brocure, og du kan bare krydse af på en seddel i bussen hvad du vil lave og de booker ALT for dig… Så kan man fokusere på at suge oplevelserne til sig 🙂

Jeg skal derned igen i 2009 og der tager jeg Magic bus igen!

Anonym jesper

Hej Stine..
    Jeg kørte rundt med strey der nede, den første månede, men til sidst kunne jeg simpelthen ik holde det ud længere. Alt var planlagt, de samme mennesker man sad i bus med hele øen rundt. Man køre i en cirkel rundt om begge øer.. så det er alle der tager samme rute. Og det er bare ik særlig fedt at kigge ud af et side vindue i normal bus 5-7 timer hver dag i 23 dage, hvilket er det mindste tid man kan bruge, på grund af busserne har sine faste stop..
    Den sidate månede lejede jeg en campervan, for omkring 200 kr pr dag, hvor der var god plads til at sove i…
    200 kr kontra 120-130 som det i hvert fald koser på et hostel pr nat. synes jeg bestem er givet godt ud.. Og hvis du er til kan du jo samle folk op, det ved jeg mange gør, så bliver det billigere for dig….
    og du kan komme væk fra tourist vejen.. det er virkelig mere at se, det er et dejligt land at rejse rundt i..

Det var bare lige et godt råd, men bestemmer selvfølgelig selv..

håber du kunne bruge det..

skriv hvis du har spørgsmål

Anonym stine23

Tak for jeres svar, det er en stor hjælp! Vil meget gerne høre fleres erfaringer:-)!!
    men har lige et spørgsmål til christian: ved du om man uden de store problemer blot kan vente med at købe billetten til kiwiexperience når man er dernede? Ligesom du anbefaler, tænker jeg nemlig at se begge øer, og vil starte på sydøen. Jeg overvejer at rejse med kiwiexperience på nordøen når jeg er færdig med sydøen, og det ved jeg ikke den præcise dato for.. så ville være fint hvis jeg bare kunne beslutte mig for rute og købe billetten, den dag jeg når frem til nordøen (eller ringe og booke et par dage i forvejen).. På forhånd tak!!

Anonym Christian

Hej.

Jeg rejste rundt på både nord og syd øen i 2005 og rejste med Kiwiexperience – det kan kun anbefales 🙂 Møder mange super mennesker, laver flere stop på vejen fra den ene by til den næste så det ikke kun er kørsel men oplevelser og så har de deres helt egen fest som man ikke må gå glip af (Lake Mahinapua – i en lille by på nordvest kysten på syd øen). Derudover er det nemt og forholdsvis billigt.

Jeg vil anbefale dig at tage rundt på begge øer – hvis du har tiden. Det kan gøres på 4 uger men 5 uger er måske mere passende. Der er flere ture/ruter og vælge imellem men find den som passer bedst til dig både tidsmæssigt og oplevelsesmæssigt. Kan se på deres hjemmeside (http://www.kiwiexperience.com/) at der er gode rabatter i øjeblikket.

Lige et godt råd: Det kan nogle steder være svært at komme ud af byerne, da busserne er fyldt op og du derved er nød til at vente. Det er især svært når du kommer nordfra og nærmer dig Queenstown, så book dig plads et par dage i forvejen. Bliv endelig et par dage i Wanaka – lille men RIGTIG FANTASTISK afslappende by 🙂

Go tur – det bliver fantastisk 🙂

Anonym Bolette

Hej
    Jeg og en veninde tager selv til NZ i starten af februar. Vi har købt rejsen hos Kilroy Travels, og de sælger også billetten til Kiwi Experience. Tror helt klart det kan anbefales at kontakte dem og høre hvad billetten koster, for den skifter vist hele tiden pris pga. rabatter. Da vi fik tilbuddet på rejsen kostede billetten 3500kr pr person for en måned, men da vi 3 dage senere købte den, kostede den kun 2600 kr, så der sparede vi jo nogle penge. Så hold kontakt med dem, så kan de nok finde den rette pris. Med Kiwi Experience er der mange forskellige ruter at vælge i mellem, ca. mellem 12 og 20. Vi har valgt Funky Chicken, som starter i Auckland og slutter i Auckland, og ruten er normeret til mindst 17 dage. Da vi skal være der i 4 uger, kan vi bare selv bestemme, hvilke steder vi vil bruge ekstra tid.
    Jeg har jo som sagt ikke været afsted endnu, men jeg synes at det lyder rigtig godt!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account