This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym pederpedal

Vi er to unge, der skal koere rundt i Californien i ca. tre uger i maj. I den forbindelse er vi kommet til at taenke paa, om en gps er en god ide eller om det er muligt at klare sig uden (evt. koebe en kortbog)? Vi har lejet en bil gennem AVIS og de vil ha’ 1185 oveni billejen for en gps. Er det ikke i overkanten?
    Paa forhaand tak.

Anonym Daniel Madsen

Jeg har kørt rundt derover uden GPS. Vi brugte bare kort….
    Men det er helt sikkeret bedre at vente og leje den derover direkte hos udlejnings firmaet, så kan du også betale med dollors…
    Du burde faktisk vente og leje bil når du kommer frem, for det er langt billiger at leje derover…
    Du kan evt. bruge alamo.com. Det kan betale sig nu hvor dolloren er så lav.. Avis i danmark score bare den gevinst ellers…

Mvh.
    Daniel

Anonym Peder og Maja

Mange tak for svar.

Anonym Erling Markussen

Skal selv derover til sommer. Har før kørt 5000 km kun efter kort og det går fint “ude på landet”. Men skal man finde den rigtige afkørsel i en storby – eller et hotel sent om aftenen – er en GPS rar at ha’
    Den mindste Garmin eller Tom-Tom incl USA kort kan købes overalt derovre for 200-250 USD. Sælge den til en anden USA rejsende i DBA når i kommer hjem og i har haft navigation for 500 kr.
    Kortbogen Rand McNalley Road Atlas er vældig god og beskriver også en del seværdigheder.
    God tur.

Anonym Anonym

Med respekt, det er altså ikke rigtigt i alle tilfælde at det er billigere at leje bil lokalt i USA. Jeg har rejst der igennem mange år (kørt over 20.000 km), og har fået de bedste deals ved at bestille hjemmefra (det kunne bare ikke lade sig gøre for 30 år siden hvor jeg var derovre første gang som 19-årig)
    Jeg har aldrig haft en GPS i staterne, men der er ingen tvivl om at det vil hjælpe gevaldigt med at finde rundt i storbyerne, selvom det sagtens kan lade sig gøre med kort, især når man er flere i bilen. Rand McNalley er fremragende i den forbindelse.

Enjoy
    Michael

Anonym Claus

Har været i Californien og nabo stater 3 gange og skal igen i år.
    Kun i San Francisco; LA og San Diego tror jeg gps er godt at have, de er temmelig svære at finde rundt i, San Francisco lærer man dog hurtigt at kende.

Brug Mcnally kort det er guld værd.

Ang. bil vil jeg anbefale http://www.autoeurope.dk (bruger ofte Alamo derovre, har nok en god aftale) Her koster en gps ca. 750 kr. for 3 uger, man kan også købe en herhjemme og så har man jo den. en kollega bruger altid http://www.thrifty.com men de er lidt dyrere.

Anonym Anonym

Man kan altså nemt finde en billig GPS i fx Bestbuy… Er klart nemmere end at sidde og rode med et kort.

Anonym Brian

Vi er 4 gutter der skal der over her i juni skal kører fra New York til Miami altså østkysten vi skal helt klart have GPS med vi har undersøgt til bunds hvor det er billigst at leje bil og her er viogså kommet frem til autoeurope.com her skal vi give 4500kr for 11 dage i luxusbil (cadillac). Avis er alt for dyr.

Anonym Daniel

Nogen som ved om det er muligt at bruge sin egen GPS, eller om de bruger en anden form for stik i USA?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account