This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sujen

Jeg er en pige på 26 år, som skal ½ år til australien her i efteråret. Jeg vil gerne høre hvis der er nogen som har erfaringer med det ene eller begge ovenstående busselskaber. Det er mit indtryk at OZ mest er for de helt unge partyglade, og nogle siger at en ulempe ved greyhound er, at de ikke kører til de forskellige seværdigheder… Hvad mener I? Hvem foretrækker I og hvorfor?

Fighter_88

Jeg skal også selv til Aus, (Til Nov).. Jeg har valgt at rejse med Oz da mit indtryk også er at OZ er for de PartyVilde, Greyhound har jeg hørt er et billigt og godt selvskab hvis man vil fra a-b, dog skulle chafføren også nogle gange være god til at fortælle…
    Håber det hjalp??

Anonym Anonym

hej..
    altså greyhound er et ganske almindeligt busselskab som vi kender det her hjemme. det har sine egne busstoppe steder og kører flere gange om dagen. oz er mere for backpackere. de kører til ‘seværdigheder’. de steder de ved backpackere gerne vil besøge. mht. partyglade mennesker så er der fest hver dag og i hver by i australien så fest finder du uanset hvilket selskab du kører med.. god tur!!

Anonym Anonym

Hej…
    Vi har lige vaeret i aus i 2mdr., og koerte med Premier bus service ned ad oestkysten. Premier har flere stop end greyhound, men koerer tilgengaeld kun en gang i doegnet. For os var det fint nok selvom det kunne betyde man skulle med bussen kl. 04:30 om morgenen…
    Premier er noget billigere end Oz og greyhound.

Anonym Mathilde

Når du kommer til Australien (og New Zealand for den sags skyld) findes der blandt backpackere (meget) groft sagt to slags mennesker. Dem der kører med OZ / Kiwi Experience, og dem, der ikke gør det og ikke ville gøre om de så fik en million dollars og en Porsche. Jeg hører nok til sidstnævnte. Med Oz få du hver dag, du stiger på bussen, en “guidet” tur fra a til b, du er sammen med unge mennesker, og du møder ofte den samme gruppe hele vejen ned af kysten. Samtidig arrangerer OZ også en masse ting på vejen. Og det er jo meget godt. Men. Man kan rejse på mange måder i Australien, og det er så pokkers nemt at leje eller købe en bil, der er billige flybilletter og de normale busser er så nemme og bekvemme – hvorfor vil du så binde dig af en bestemt rute og et bestemt selskab? I min mening dræber det det spontane og spændende ved at rejse, for du ved, hvor du skal hen i morgen, hvornår du er der og alt det.
    Samtidig har OZ et ry for nemlig af være “partyungerne” – og det er på den grimme måde, i min mening. Hor, druk og ligegyldighed. Bevares, man skal da ud og have en lille fjer på en gang imellem, men det behøver ikke gøres så vulgært, som OZ ofte ender med at være.
    Hvis det er din kop te så bare gå til den, du skal nok få det sjovt. Men OZ er meget dyrt, og over de sidste par måneder har de samtidig skåret ned på mange af de ekstra ture, såsom gratis surftimer, rafting mm., og samtidig hævet prisen. Det kan gøres meget billigere på egen hånd.

Men jeg er selvfølgelig ikke helt objektiv, fordi jeg havde en noget anderledes rejse end så mange andre, der tager til Australien. Mange “nøjes” bare med østkysten, fra Cairns til Sydney, og så mener de, de har set Australien. Jeg tog til Perth, og kørte hele vejen op af vestkysten til Broome, fløj til Darwin og kørte ned til Alice Springs, hvor jeg så Uluru. Jeg ville anbefale Western Australia til hvem som helst. Det er der, man får Australien at se, for ærlig talt så er Brisbane og Sydney og østkysten meget af den samme feriekultur, som man ser i resten af verden. Man kunne stort set lige så godt være blevet hjemme.

Anonym Henriette

Hejsa

Rejste rundt i australien for ca. 3 år siden og kørte hele 17000 km med greyhound bussen og det fungerede rigtig godt:) Der til kommer der så at man selvfølgelig må betale mere for at komme ud og se nogle ting da det jo ikk er includeret i greyhound:( Men min erfaring er at de ture man så er på ved siden er bedre da grupperne er mindre og man har længere tid de forskellige steder, bla er uluru turen som regel på 4 dage, karijini er en 4 dags tur som bestemt er alle pengene værd.
    Hvis du ikk har planlagt din tur helt endnu, vil jeg klart ogs anbefale vestkysten, som er så ufattelig smuk og helt anderledes en den meget turistede østkyst!!!
    Du ska endelig bare skrive igen hvis du har lyst til at høre mere om vestkysten da informationen herom ka være ret begrænset:)

smil og go tur

Anonym Maja

Hej!
    Jeg rejste med Greyhound, og ja det kører bare en fra sted til sted, men OZ er virkelig kun unge stive menensker (især britter). Hvis jeg ikke havde rejst med en veninde havde jeg nok valgt OZ for der er ikke rigtig noget socialt på Greyhound busserne. Men stadig det at foretrække synes jeg for man møder jo masser af mennesker på de forskellige hostels etc.!

Anonym mittekristensen@hotmail.com

Hej!
    Min veninde og jeg skal til Australien fra den 13/10 hvor vi rejser fra Sidney og oplangs Østkysten og slutter i Cairns den 13/11. Da vi kun har en måned har vi “kun” valgt østkysten. (Vi skal videre til Thailand derefter). Men jeg vil gerne høre om der er nogle der kender til Greyhoundpas incl. overnatninger f.eks. kan man hjemmefra købe et pas til 10 overnatninger, så det er betalt hjemmefra. Er der nogle der ved hvordan vejret er i Australien i oktober/november? og er der nogle “must” steder på østkysten?
    SMIL 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account