This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LotteT

Hej alle som har rejst i Guatemala 🙂
    Min veninde og jeg skal til Mellem- og Sydamerika i 3½ måned og starter ud i Guatemala.
    Er der nogle, som har erfaringer med en god sprogskole i Xela/Antigua? Har kigget på en der hedder I.C.A i Xela og virker rigtig god – nogen der kender til den?
    Hvad er generelt jeres indtryk af sikkerheden i landet? Er det ansvarligt nok at rejse to piger afsted med rygsæk, hvis vi blot tager vores sunde fornuft med os og naturligvis tager os særlige forholdsregler?
    Hvad har I ellers at sige om landet, og hvad har I af anbefalelsesværdige oplevelser/hostels/andet i landet? 🙂
    Hilsen Lotte

Anonym AnneDybkjær

Jeg har ingen erfaringer med sprogskolerne – ved kun at mange tager til dem i Antigua…
    Mht sikkerheden, mener jeg ikke I børe være bekymrede. Jeg var alene afsted i marts og oplevede ikke noget jeg mente var særligt ubehageligt/utrygt. Bare husk – som du selv skriver – at følge jeres sunde fornuft.
    Jeg var rigtig glad for at opleve Tikal-ruinerne. Jeg valgte at købe en guidet tour, der dels tog afsted tidligt om morgenen – og hvor guiden vidste særligt meget om både fauna, flora og selvfølgelig ruinerne. Det gjorde oplevelsen særligt god.
    I skriver, at I vil rejse i Syd- og Mellemamerika. Hvis I har mulighed for at tage forbi Belize, vil jeg helt klart anbefale jer det. Jeg mener i hvert fald det er et fantastisk land! Og ellers rigtig god rejse, det er et flot område I planlægger at tage til.

Anonym Anonym

I Xela kan jeg anbefale sprogskolen Juan Sisay. Jeg gik der i fire uger, og det var en rigtig god oplevelse. Jeg følte, at jeg lærte en masse, og de arrangerede en masse spændende aktiviteter om eftermiddagen. Men i Xela er det meget nemt at finde en sprogskole, der kan I bare gå rundt og høre, om I må komme ind og blive vist rundt og så få en fornemmelse af skolen på den måde. Det var det, jeg gjorde. Jeg gik også på sprogskole i Antigua i en uge. Jeg kan ikke huske, hvad den hed, men jeg syntes ikke, at den var lige så god. Derudover gik jeg en uge på en skole i en lille by oppe i bjergene, der hedder Todos Santos. Jeg var den eneste elev, og det er to år siden, at jeg var afsted, så jeg ved ikke om skolen stadig findes. Undervisningen var fin, men det mest spændende ved at være i Todos Santos den uge var at opleve, hvordan man lever i Guatemala udenfor storbyerne.

Af seværdigheder kan Tikal selvfølgelig anbefales, derudover var Semuc Champey, et vandområde med nogle naturlige pools, og så en stor oplevelse. I nærheden er en grotte, hvor der er vand i bunden, og man kravler/svømmer gennem grotten sammen med en guide. Hver får et stearinlys, men ellers er der ikke andet lys, det var også meget specielt.

Anonym DanielJohansen

Tilslutter mig helt og aldeles ordene om Semuc Champey. Det er et absolut must i Guatemala og et af mine bedste minder fra hele Centralamerika.. Som tidligere skrevet skal du bestemt tage en tur i grotterne også.

Få timer fra Antigua ligger den aktive vulkan Pacaya. Vulkanen er mere eller mindre konstant i udbrud så du kan se lava og endda komme meget tæt på det, der får du virkelig mulighed for at opleve naturens fantastiske kræfter. Ps. Husk skimfiduser:P

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account