This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Larasph

Hej!

Planlægger en tur i slutningen af December 2010 og ca 4 uger frem til Guatemala/Honduras og Costa Rica.
    Har lidt svært ved at bestemme mig for om det skal være Guatemala eller Honduras……eller det hele på en gang.
    Kan jeg nå det hele på 4 uger? Forstillede mig at se Antigua og Flores/Tikal i Guatemala og tage en bus derfra til Honduras, nærmere betegnet Copan.

Kan man fra Copan komme videre med bus til Costa Rica? Ved ihvertfald man kan komme fra Guatemala City til San Jose i Costa Rica for omkring $80 i “luksusbus”.

Vi regner med at dykke i Costa Rica (på vestkysten i Nationalparkerne) og tilbringe 2 uger der, og vil derfor springe Utila og Roatan over i Honduras. Er det en dum ide??

Please hjælp, alle I berejste sjæle!!

Anonym Claus

Hvis du har set ruinerne i Guatemala vil du blive skuffet over at se ruinerne i Copan. De er ok, men højdepunktet er i Guatemala.
    Du kan ikke tage direkte fra Copan til Costa Rica. Bussen kører via San Pedro Sula.
    Jeg vil i stedet anbefale dig Nicaragua. Landet har en meget venlig befolkning og der er forskellige sights.

mvh
    Claus

Anonym Cecilierdl

Hej 🙂

Jeg rejste sidste år et år til mellemamerika og har derfor været i Hondruas, Guatemala og Costa rica.

Jeg ville ikke mene at man kunne nå alle tre lande på 4 uger hvis man ikke hele tiden skal sidde i bus hele turen.

Jeg tog en bus fra Antigua til copan og tilbragte 1 dag der og derefter tog jeg bussen til Tegucigalpa som er Hondruas hovedstad. Derfra er det muligt at tage en bus til Costa rica så du ikke er nødsaget til at tage de 5 timer bus til San pedro Sula for at komme på en bus der. Jeg kan anbefale busselskaber Nica som er meget billigere end de andre selskaber og det er den samme standart på busserne. Og prisen er 80 dollars for tur retur. 🙂

Jeg har både dykket på Utila, Roatan og i Costa rica og jeg ville anbefale Nationalparkerne da der ikke er vildt meget at se rundt om øerne og det er en vild lang bus tur fra Tegus 🙂

Jeg håber du kunne bruge min hjælp ellers må du meget gerne skrive hvis du har flere spørgsmål

Anonym Larasph

Hej,

Tusind tak for svar. Vi har besluttet os at holde os til Guatemala og Costa Rica.
    Så det vil vel sige at vi alligevel er nødt til at tage over San Pedro Sula i Guatemala for at komme til San Jose i Costa Rica? Altså efter vi har været i Antigua, Flores og Tikal.

Har du flere tips til dykning i Costa Rica…..indtil videre har vi tænkt os at dykke på stillehavs-siden, da vi har hørt at chancen for at se “de store dyr” som vilde delfiner, mantarays, hvalhajer osv. er kæmpe stor.
    Men hvad siger du?

Hilsen Lara

Anonym Anonym

Nej nej det gør i ikke. Jeg tog en bus fra Guatamala lige direkte til tegus hvor jeg tog en bus videre til San Jose så det behøver i ikke 🙂

Hvis i er interesseret kan jeg godt finde navnet på den bus jeg rejste med da jeg ikke lige kan huske det pt?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account