This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jacobw

Hej! En ven og jeg har planlagt en rejse på 2 måneder (januar/Februar), hvor vi vil starte i Guatemala og ende i Nicaragua.

Hvad vil det ca. koste excl. flybillet?

Hvordan er sikkerheden?

Nogen gode råd, must man skal opleve eller lign.?

På forhånd tak!
    MVH Jacob

Anonym Casper Bak

Hej Jacob

Jeg planlægger selv at rejse i Mellemamerika i starten af det kommende år. Jeg har dog mine forbehold ved at rejse til Guatemala netop pga. sikkerheden. Der er flere områder i landet man helst skal undgå helt.

Jeg kopierer lige en rejsevejledning:
    Situationen i Guatemala:
    Væbnede røverier kan forekomme overalt i Guatemala, turister også backpackere er hyppige mål for overfaldene. De europæiske repræsentationer rapporterer om en mærkbar stigning i gadekriminaliteten i landet.

Ved grænsen mellem Guatemala og Belize, foregår stridigheder mellem de to lande.

Jeg synes at du skal prøve at læse på udenrigsministeriets hjemmeside, hvor du kan finde oplysninger om sikkerheden i de enkelte lande. Der er også på denne side et link til den engelske side der er noget mere opdateret.

PS: Jeg er ikke i tvivl om at man kan få en god tur hvis man tager sine forholdsregler, men nu spurgte du jo til sikkerheden.

Mange hilsner og god tur!

Casper

Anonym Casper Bak

Hej Jacob

Jeg planlægger selv at rejse i Mellemamerika i starten af det kommende år. Jeg har dog mine forbehold ved at rejse til Guatemala netop pga. sikkerheden. Der er flere områder i landet man helst skal undgå helt.

Jeg kopierer lige en rejsevejledning:
    Situationen i Guatemala:
    Væbnede røverier kan forekomme overalt i Guatemala, turister også backpackere er hyppige mål for overfaldene. De europæiske repræsentationer rapporterer om en mærkbar stigning i gadekriminaliteten i landet.

Ved grænsen mellem Guatemala og Belize, foregår stridigheder mellem de to lande.

Jeg synes at du skal prøve at læse på udenrigsministeriets hjemmeside, hvor du kan finde oplysninger om sikkerheden i de enkelte lande. Der er også på denne side et link til den engelske side der er noget mere opdateret.

PS: Jeg er ikke i tvivl om at man kan få en god tur hvis man tager sine forholdsregler, men nu spurgte du jo til sikkerheden.

Mange hilsner og god tur!

Casper

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account