This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SpørgeJørgen

Hey.
    Vi er to piger, som skal til Hawaii. Hvilken ø kan du anbefale os at tage til? Vi lander på Oahu og kommer derfor til at se den, men vi skal ialt være på Hawaii i 16 dage, så… vi har tid nok til at se en anden ø. Vi har tænkt på The Big Island, da der er en vulkan National Park. Nogle gode råd?

Anonym Anonym

Hej piger
    Jeg har boet på hawaii i et halvt år,og har været der i år igen så jeg har set det hele.
    I må endelig tage til nationalparken på big island. jeg var der i år. det er en gor ide at bruge 2 dage der,en dag på at udforske hele nationalparken og en dag til at vandre ud til det flydende lava.
    Jeg vil anbefale at i lejer en bil i lufthavnen og overnatter oppe i krateret,der er en camp side.
    Vandreturen ud over lavaformationerne til det flydende lava,er helt klart en af de mest fantastiske ting jeg har oplevet nogensinde. Husk lange bukser og 3 liter vand og især solcreme.
    I kan tage flyveren fra Honolulu til Hilo på big island for ca.500 kr.
    Big island byder på en masse andre smukke ting som jeg desværre ikke har haft tid til.
    Næst efter big island er Maui smukkest. Jeg boede i Paia på Maui i et halvt år,og det er mit 2. hjem næst efter danmark.
    Paia er helt sikkert det bedste sted at bo på Maui hvis man skal opleve det rigtige hawaii. Masser af lækre surfere!!!
    uanset hvor i skal hen på hawaii er der stort set ingen infrastruktur,så i skal huske altid at leje en bil. søg altid den billigste løsning for hawaii er ekstrem dyr..Hvis i ikke har så mange penge er det en god ide bare at smide et telt om bagi og campe hvorend det passer jer. Hawaii er meget sikker hvad angår at “tomle” og at sove på strande…
    Maui kan byde på en smuk køretur rundt øen,som tager 1 dag,med masser af vandfald at bade i,tjek især blue pool ved hana. Derudover surfing selvfølgelig,et surfkursus er dyrt men alle pengene værd og sjovt. Der er også mange fede vandreture,ved feks. seven sacret pools og swinging bridges og især oppe i Haleakala krateret som er verdens største vulkan krater på 49km2.
    Der ligger 2 hostels i Paia. den ene hedder Rainbows end surf hostel,og er et pænt og rent hostel,flinke ejere,men strenge,så det kan godt minde lidt om boot-camp,men er udholdeligt for et par dage.
    husk også at snorkle ved black rock i Lahaina,der er den største havskildpadde i nogensinde vil komme til at se,og den er resident.
    Bliv ikke for længe på Oahu,den er al for kommerciel og afspejler på ingen måde det rigtige hawaii,tro mig for jeg ved hvad jeg taler om.
    god tur piger
    hilsen charlotte @ lotte9999@hotmail.com

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account