This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ninna87

Hejsa 🙂

Jeg og min bedste veninde skal til Australien til mars eller april med alott 🙂 Vi kunde tænke os at være der i 4 til 5 måneder 🙂

Mitt spørgsmål er: Hvor meget tjener man når man arbeider på work holiday og hvor mange penge skal man have med? 🙂 Jeg ved godt at man skal have 20000kr på sin konto før man tager afsted 🙂

Ps det skal liges siges vi er ikke de mennesker der vil sove på et hostel der koster 10kr pr dag med kakkerlakker og 200 uvaskede mennesker bare for at spare 100kr for en nat 😛 det skal være “forholdsvis” behageligt XD

Anonym Jumme88

Hej Ninna
    Det lyder spændende, jeg har selv lige været et år i australien.
    Øhh, lønningerne i Au er meget mindre end her i DK, I skal nok regne med i gennemsnit at få cirka 12,5 dollar pr time, omkring 56 kr i timen. Jeg arbejdede på fin restaurant for 11,19 dollars i timen.
    I skal i hvert fald have mere end 20.000 med hvis I skal være der 5 måneder… De siger jo man skal regne med 10.000 kr i måneden, men det kan altså godt gøres for mindre. Hvordan kommer i rundt?! Jeg kan helt klart anbefale at i køber jeres egen bil dernede, det gir bare så meget frihed at kunne bestemme selv hvor og hvornår man kører. jeg kan anbefale at I køber en gammel Volvo stationcar, som er indrettet med Madras og gardiner bagi, og pengeskab! Og der kan I jo selv bestemme hvor tit i vil lufte ud og feje skidt ud. Og det er billigere at bo på campingplads eller på stranden, end at betale for 2x overnatnig på hostel hvor I kan komme til at sove sammen med 8 andre snorkende mennesker. Vil gerne hjælpe med bilen hvis det har interesse.
    Mvh Joan

Anonym Sus

Hej Ninna..

Jeg er selv rejst her ned med Alott.. Ingen klager her fra til dem!!

Jeg arbejder lige nu i en bar/resturant til 16 dollers i timen.. det er ca 10 dollers udbetalt.. bestemt ikke meget.. men ca 10.000 kr som joan siger er ikke helt forkert..

jeg har vaeret pa lidt forskellige hostel. Det hostel i kommer til i Sydnet (YHA) er et super fint hostel. Jeg troede alle hostels var som det.. men nej.. det koster lige nu 35 dollers for en overnatning paa YHA. Lige i dette oejeblik bor jeg paa hostel i manly lige uden for Sydeny. Jeg giver 28 dollers pr overnatning. det gav jeg ogsaa i britsburn.. saa i skal nok regne med der omkring.. men bestil jeres hostel til rejsen nu.. der er ved at vaere booket alle steder fra nu af og til slut jan pga jul.

har i flere spoegsmaal er i velkommen til at skrive en mail til mig paa:

sus2788@hotmail.com

God tur..

Xx Sus

Anonym s

Altså man behøver ikke have 20.000 på sin konto for at komme ind i landet. Ikke så længe man har en returbillet!! Det er vist noget Allot mener! Og nej man tjener ikke meget og de fleste job man kan få, er ofte jobs som andre ikke gider at have. Dørsælger, løbeseddel-omdeler, men du kan også være heldig at få job på en café eller restaurant. Så skal du bare være sikker på at blive en rum tid samme sted. Man kan også sagtens få job som sesonarbejder, der er masser af hjemmesider omk. dem! I Perth har de et jobcenter for rejsende. Det fandt jeg ikke på østkysten, ikke hvor det var gratis i hvert fald. På de fleste hostels kan man få dobbeltværelser også, men det bliver altså hurtigt dyrt. Tjek priser på hoteller og hostels ud på http://www.hostelworld.dk Det kan give jer et billede af hvad I skal give pr overnatning. Bare vær opmærksom på at priserne stiger en hel del over jul, hvor det er højsæson i Australien. Ellers må I have god rejse. Glæd jer, det er så skønt et land!

Anonym Joan

Det med de 5000 AUD er ikke bare noget Alott mener – det er et ufravigeligt krav fra de australske myndigheder, hvis man søger et Working Holiday Visum. Det er samtidig en god startkapital, indtil man finder et job. God fornøjelse!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account