This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hjortsholm

Jeg hedder Uffe, er 24 år og bliver færdig med min bachelor i energiteknologi her til juni. Jeg har været ved at planlægge en tur gennem Mongoliet på hest i juli og august, men da mine ikke så eventyrlystne forældre ville være meget kede af, at jeg rider rundt alene langt væk fra alting i Mongoliet, står jeg og mangler en rejsemakker (eller flere).

Planen er kort sagt at tage til Mongoliet, købe en hest eller to og ride rundt i landet i omkring to måneder. Det mongolske folk skulle være rigtig gæstfrie og det skulle være nemt at finde nomadefamilier, hvor man kan spise og sove i et af deres huse/telte. Jeg tager dog også telt med for at kunne overnatte, hvor det nu passer. Naturen i Mongoliet skulle desuden være helt fantastisk af varieret alt efter, hvor i landet man er. Jeg regner med, at det bliver en meget primitiv tur, og man skal vist ikke være kræsen mht. mad i Mongoliet (de lever hovedsageligt af kød og mælkeprodukter). Det er ikke svært at ride, og man kan få træning i det før turen, som beskrevet herunder, så det er ikke nødvendigt at have den store erfaring med heste inden.

Min plan er at flyve til Mongoliets hovedstad Ulaan Baatar sidst i juni, hvor der er en virksomhed/camp kaldet Stepperiders ejet af en lokal familie, som kan hjælpe med at forberede turen. Man kan bo ved dem og få ”solo rider training” for 65$ i døgnet inkl. alt indtil man føler sig klar til at tage af sted. Jeg har fået en mail fra dem og ”solo rider training” består i at de:

Hjælper med ridetræning og at “lære de mongolske heste at kende”.
    Tager med på markedet og køber hest, sadel, sadeltasker og hvad man ellers skulle have brug for. Underviser i mongolsk kultur og hjælper en med at lære nogle praktiske mongolske fraser.
    Hjælper med at skaffe kort og at planlægge ruten.
    Underviser i hvordan man tager sig af hesten i forbindelse med en lang tur.
    Fortæller om, hvad man kan forvente i Mongoliet, og hvad man skal gøre i nødsituationer.

Efter en 2-3 dage ved Stepperiders er min plan at ride mod vest og navigere efter kort og kompas. Jeg regner hovedsageligt med at følge floder gennem landet, for at være sikker på at have nok vand til hestene hele tiden.

Foreløbigt budget:
    Fly: 6000 kr.
    Visum: 1000 kr.
    Hest og udstyr (sadel, sadeltasker osv.): 5000 kr.
    Kost og logi, 60 dage: 5000 kr.
    Solo rider training, 3 dage: 1000 kr.

I alt: 18.000 kr.
    Det skal forventes, at der kommer yderligere udgifter, men jeg skulle mene de væsentligste er med.

Hvis det skulle have interesse, så send mig en besked!

Anonym Sofie

Hej Uffe. Kom du nogensinde afsted? 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account