This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Maria

Hej gutter og gutinder

Jeg er i gang med mit sabbatår og er ved at bestille en grupperejse med adventuredk til New Zealand i fire uger og derefter Australien i fem uger. Det er allerførste gang jeg skal ud og rejse på denne måde.
    Jeg er dog ved at gå meget i panik nu her, hvor jeg lige er begyndt at bestille det hele, for det virker pludselig vanvittigt, urimeligt dyrt, og jeg spekulerer i om det er pengene værd. Nogle steder har jeg læst at man kun skal regne med 15.000,- pr. måned i Australien??
    Jeg ved godt, at grupperejser er en dyr løsning, men jeg kender ingen, som har lyst til at rejse derhen, hvor jeg vil, og jeg har ikke lyst til at rejse alene, da jeg synes trygheden ved grupperejser er rar + synes det kunne være spændende at rejse med mange nye mennesker. Desuden tror jeg man oplever vanvittigt meget på de to måneder ift. hvis man selv planlægger.
    Jeg har regnet mig frem til at jeg kommer af med omkring 95.000 for de 9 uger, men det er også inkl. ALT – lommepenge, mad, fly, overnatninger, aktiviteter, vaccinationer, forsikringer.
    Nedenfor ses oversigt over noget af det jeg skal betale.

Adventuredk: 46.980,- (inkl. overnatninger, al transport, indenrigsflyvninger, delvis kost, nogle aktiviteter)
    Fly: 14.285,- (kunne finde for ca. 3000 billigere på momondo, men med disse billetter rejser jeg kortest mulig tid + rejser med gruppen under alle flyvninger)
    Forsikringer: 4.200,-
    Delvis kost, drikkevarer, lommepenge: 17000,- (anbefalet beløb af adventuredk)
    Aktiviteter: 12.000,- (hvis jeg tilvælger ALLE aktiviteter, der er mulighed for undervejs)

Jeg tjener rimelig godt (ca. 20.000 pr. måned efter skat), så jeg har allerede nu råd, og jeg har endda 4 måneder til at spare op endnu, men som sagt er jeg i tvivl om det er så mange penge værd, så:
    – Hvad tænker i om beløbet? Er det helt vanvittigt? Tror i jeg kommer til at bruge mere end 17.000 på delvis kost, drikkevarer og lommepenge? Synes i det er så mange penge værd eller skal jeg bare droppe rejsen?
    Alle tanker omkring dette og generelt priser for rejse i Australien og New Zealand modtages med kyshånd.

Hilsen Maria

Anonym Tine

Hej Maria

Australien og New Zealand er to virkelig fede lande! Men hold da op, hvor er det mange penge!!
    Jeg har boet i Australien og har rejst i begge lande. Jeg mener, at jeg brugte omkring 10.000-12.000 kroner på en måned i Australien, hvor jeg havde lejet en campervan med min mor og bror (dertil kom der flybilletter og forsikring, vacciner havde jeg). Da jeg var i New Zealand brugte jeg vist omkring 15.000 kroner på en måned og vi havde endda tre nætter på et fire stjernet hotel i Wellington (igen kom flybilletter og forsikring oveni). Jeg synes det lyder fuldstændig absurd, at hele din rejse ville komme til at koste 90.000 kroner!
    Lige et lille regnestykke, hvis du skulle gøre det selv:

Flybilletter – CPH-Sydney koster cirka 6000-7500. Sydney-Auckland 1000-1500 kroner. Queenstown til Sydney 1000-1500 kroner. Sydney til Cairns 750-1000 kroner. I alt 11.500 (det kommer selvfølgelig an på tidspunkt m.m.)

Forsikring – tjek evt om dine forældre har en rejseforsikring, mange vil også dække dig i op til to måneder ellers koster fx Safeaway 1500 kroner for to måneder. Jeg rejste i seks måneder på min første tur og betalte omkring 3500 kroner for forsikringer inkl afbestillingsforsikring, så 4200 kroner er virkelig mange penge for ni uger!

Kost, logi og andet forbrug er selvfølgelig svært at fastsætte, men de fleste burde sagtens kunne klare sig for 300-500 kroner om dagen. Sæt evt. 700 kroner af pr dag, så er du på den sikre side 😉 Med 700 kroner pr. dag ville det blive 44.100 kroner for alle ni uger, men langt de fleste har altså et budget på 500 kroner pr. dag i Australien og kan fint klare sig med det 🙂

I alt ville det blive 57.100 kroner for ni uger, som du selv har planlagt og det kan altså godt gøres billigere 🙂 Der er maaaange backpackere i Australien og New Zealand, som du ville kunne rejse med. Så har du overvejet at rejse alene? Jeg har rejst alene i mange år inkl i Australien og det er altså fedt (du kan evt se lidt tips her https://aworldofbackpacking.com/rejs-alene-backpacker/)

Hvis det var mig, så havde jeg valgt, at tage afsted på egen hånd. Du kunne jo evt også prøve, at finde en rejsemakker herinde eller på et andet forum 🙂 Og hvis det er fuldstændig udelukket for dig at rejse alene og du ikke kan finde en rejsemakker et sted, så ville jeg bruge de penge. Ja, det er rigtig mange penge, men til gengæld vil du også få oplevelser for livet 😀

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account