This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mortenmj

Kan nu varmt anbefale Antigua…selvom der er mange andre unge rejsende, skal du nu nok få lært det spanske…det gjorde jeg ihvertfald 🙂
    Specielt når du vil arbejde som frivillig, kommer du til at bruge det.
    Kan anbefale projektet http://www.densikrevej.dk…arbejdede

Anonym ACecilie

Hej….
    Jeg tager til Guatemala d. 7 januar og har tænkt mig at tage på sprogskole den første måned og noget frivilligt arbejde…
    For jeg har hørt at Antigua er meget turistet så man ofte kommer til at tale engelsk… Men så har jeg hørt at xela er lidt kedlig – at der ikke rigtig er nogle ture med skolen… Er der andre byer der gode?
    Er der nogen der kender til en god sprogskole og i hvilken by det er godt?
    Cecilie

Anonym mortenmj

Nu ligger markedet nu ikke i Xela, men i Chichicastenango 🙂 Bare lige for at få det på plads 🙂 Ingen tvivl om at Xela er mere lokal, men Antigua har bestemt også sin charme.
    Herfra kan du også tage på rigtig mange ture, hvilket man faktisk kan fra alle byer, da Guatemala jo ikke er verdens største land med de længste afstande.
    Jeg var fint tilfreds med mit ophold i Antigua, og tog på ture derfra bl.a. Lago de Atitlan, Tikal, Monterrico, Livingston og de små bjerglandsbyer omkring Coban.
    Kan anbefale dig at arbejde på http://www.densikrevej.dk…arbejdede selv der i 4 måneder, og det er en oplevelse jeg aldrig kommer til at glemme.
    Hvis du har flere spørgsmål om Guatemala er du mere end velkommen til at smide en mail 🙂

Anonym ACecilie

Tak for jeres svar:)
    Hvad for nogle er de bedste?
    Rasmus er der mulighed for frivilligt arbejde i xela?
    Jeg har hørt at det var kedeligt i xela og at skolen ikke har nogle aktiviteter.. oplevede du også det?
    Tak Morten kan være jeg gør det:) Hvilken skole gik du på i Antigua?
    mvh Cecilie

Anonym mortenmj

min skole i Antigua hed Cabagüil…kan godt anbefales. Undervisningen er 1 til 1, og skolen arrangerer også forskellige ture for eleverne.
    Derudover har skolen kontakt til forskellige familier, som gerne vil have en boende.

Anonym ACecilie

Okay.. Tak for hjælpen 🙂

Anonym Rasmus

Hey.. jeg læste lidt i begge byer.. Kunne klart bedst lide Xela. Uden at blinke.. Godt nok var der mere gang i Antigua, men en uge der er rigeligt!! Xela var meget mere lokal (også meget større).. Er en masse ture man kan tage derfra.. Bla centralamerikas største marked er lige udenfor. Varme-kilder osv… Derudover er skolerne rangeret højere i Xela.. (bestil i god tid hvis man vil på de bedste)

Anonym Søren Boesen

Hej Cecilie!

Jeg har selv planer om at tage på sprogskole i Antigua fra midten af Januar. Så vi kunne måske dele erfaringer/planer og evt. mødes dernede?
    Har fået også fået anbefalet den skole mortenmj nævner, og har skrevet til dem, men har efter 2 uger stadig ikke fået noget svar. Regner nu med at tage på en skole jeg har fundet gennem agentfirmaet EuroStudy.
    Hvis du er interesseret, kan du skrive til min mail s.boesen@gmail.com.
    Håber på at høre fra dig.

Mvh
    Søren

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account