Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537620
     Vejstrup

      Hejsa

      Min kæreste og jeg er i gang med at planlægge vores sommerferie, hvor vi skal tilbringe 2 uger i det sydvestlige USA og 1 uge i New York.

      I de første 2 uger ønsker vi at se så meget storslået natur som muligt, og jeg har nu gennem et par uger researchet lidt. Resultatet ses i nedenstående plan, hvor alle er “must-sees”, pånær de steder, der er i parentes (sandsynligvis urealistisk).

      Jeg vil være meget taknemmelig, hvis I med jeres erfaring med området vil kommentere vores plan. Har vi valgt de bedste steder? Er vores prioritering af tid de enkelte steder rigtig? Hvad er jeres erfaringer?

      Mange tak for hjælpen!

      —————–

      Søn
      – Death Valley

      Man
      – Zion

      Tirs
      – Zion
      – Kanab
      – (Snow Canyon State Park)

      Ons
      – Bryce Canyon
      – (Red Canyon)
      – (Kodacrome State Park)
      – (Devils Garden

      Tor
      – Capitol Reef
      – (Goblin Valley)

      Fre
      – Arches

      Lør
      – Arches

      Søn
      – Canyonlands

      Man
      – Monument Valley
      – (Navajo Monument)

      Tirs
      – Canyon de Chelly

      Ons
      – Antelope Canyon
      – Lake Powell

      Tor
      – Grand Canyon

      Fre
      – Hoover Dam Bypass
      – Las Vegas

      Lør
      – Las Vegas

      #3537631
       Kiaveise

        Heej..

        umiddelbart så synes jeg det lyder som en voldsom rute hvis i kun har 14 dage..
        prøv og sætte din rute ind på maps.google.com, så ser du hvor lang køre tid der er mellem de forskellige byer og seværdigheder..
        men for tre år siden var min kærste og jeg tre uger i usa over på vestkysten og vi brugte 3 uger på at køre fra sf-san diego – las vegas – gran canyon – zion . death valley og sf.
        sidste år var vi 8 uger af sted og der var vi længere inde i landet..
        men altså hvis jeg skal komme med nogle forslag, hvor regner i med lande henne siden du vil starte i Death valley?
        Jeg sys det ville være bedre hvis i brugte en hel dag i death valley end i zion. sys i skal sætte en dag mere af til arches, i har vel i princippet kun én hel dag, i kan også sagtens bruge en hel dag i canyon lands.
        også forstår jeg ikke lige jeres afstikker til canyon de chelley? for i kommer jo til og skal køre samme vej tilbage og hvis jeg var jer ville jeg hellere bruge det tid på noget andet?? men ja smag og behag 🙂
        Glæd jer til antelope canyon, men tag den første tur de har på dagen for så er i alene når i kommer derud også har i mulighed for at få de bedste billeder, plus solen også er bedre om morgenen..
        også synes jeg i har alt alt for lidt tid i grand canyon. ikke engang en hel dag, det vil i blive trætte af når i kommer der over..
        begge gang vi har været i usa har vi gjort sådan at de dage hvor skulle køre, har vi egentlig bare haft som mål at komme frem til der hvor vi skal sove også bruge dagen efter til at gå på sightseeing, det gjorde at vi også havde tid til at lave noget spontant på vore køredage plus at vi ikk var tvunget til at skulle nå noget specielt..
        umiddelbart som jeg ser det, så ville jeg få stress hvis jeg skulle køre den rute på 14 dage..

        håber jeg kunne hjælpe, og ja er jo bare en guide til jer..

        #3537644
         Vejstrup

          Hej Kiaveise

          Mange tak for dine brugbare tips, som vi har taget til os. Du har helt ret i, at vi er lidt for ambitiøse 🙂

          Flyet lander og letter i Las Vegas.

          Vi tænker nu i følgende (med afstikkere undervejs):

          Søn
          – Zion

          Man
          – Zion

          Tir
          – Kanab
          – Bryce Canyon

          Ons
          – Capitol Reef

          Tor
          – Arches

          Fre
          – Arches

          Lør
          – Canyonlands

          Søn
          – Canyonlands

          Man
          – Monument Valley

          Tir
          – Antelope Canyon
          – Lake Powell

          Ons
          – Grand Canyon (tur ned til colorado river)

          Tor
          – Grand Canyon (tur ned til colorado river)

          Fre
          – Hoover Dam Bypass
          – Las Vegas

          Lør
          – Las Vegas

          #3537656
           Vejstrup

            Det lyder godt 🙂

            Jeg håbede på at vi kunne gå ned i Grand Canyon kløften, overnatte og så tage turen op igen. Desværre var alt booket.

            En anden mulighed er, at vi tager til North Rim og tager nogle lange ture der. Kan det anbefales, eller hvordan ville du opleve GC? – Umiddelbart siger siger cirkusset omkring det mig ikke så meget.

            Vi regner med at bo på motels, som vi dog ikke har booket endnu.

            #3537653
             Kiaveise

              Okay det ser meget bedre ud nu 🙂
              Med hensyn til grand Canyon så vil jeg ikk umiddelbart råde jer til og tage en tur ned til Colorado river.. Vi var på en jeep tur derned og vi havde en forventning at man virkelig kom til og se hvor stor grand Canyon er, men hold da op vi blev skuffede.. Vi synes ikk vi så noget der mindede om grand Canyon da vi kørte derned og heller ikk da vi ankom til bunden..
              Men kommer selvfølgelig an på hvilke planer i har for man kan også tage en gå tur derned men der skal man vist have en overnatning på vejen.. Men ja igen kommer jo an på hvilke forventninger man har..:)
              Hvordan regner i med i skal overnatte de forskellige steder??

              #3537683
               Kiaveise

                Ja der skal man være ude i god tid, hvis man gerne vil gå ned til grand canyon..

                umiddelbart mener jeg at man siger at det er south rim der er flottest.
                Da vi var derovre kørte vi var fra syd til nord mener jeg og begge ender.
                vi var også ude på skywalken som ligger i syd og ja, det var ikke nogen helt vildt ‘must do’ oplevelse, men nu har vi oplevet det også var det det..
                men jeg synes det lyder som en fin ide som ud selv foreslåer.

                okay, lyder også mest fornuftigt, ville bare have foreslået jer og på http://www.koa.com hvis i kørte rundt i motorhomes eller skulle ligge i telt.

                #3537686
                 Rejsefluen

                  Jeg var i USA i 2007 med min familie. Vi “river raftede” på Colorado River. Det var en virkelig fed oplevelse som jeg ikke ville være foruden. Det var en sjov måde at opleve en stor del af Grand Canyon kløften på – og hold da op det står klart for en hvor stor den egentlig er!

                  Dog vil jeg advare Jer mod at tage en tur der inkludere en helikopter tur! Vi blev snydt fordi “det var for varmt” hvilket vi senere fandt ud af vist sker rimelig ofte!

                  Udover dette vil jeg virkelig anbefale at tage ned i kløften, enten på den ene eller anden måde!

                  #3537709
                   Vejstrup

                    Tak for jeres gode råd og erfaringer.

                    Hvad er jeres råd:

                    Skal vi booke moteller på forhånd, eller kan man (pånær ved Grand Canyon) vælge motel på dagen?

                    Vi rejser ultimo juli og primo august.

                    #3537722
                     Kiaveise

                      Øhm umiddelbart vil jeg booke det på forhånd, men det kommer an på hvor stram jers budget er og hvor meget tid i vil bruge på at finde at moteller der ovre.

                      Vi har begge gange gjort det hjemme fra og har snakket med nogen som ikke havde booket noget hjemme fra og for dem var det blevet rimelig dyrt.
                      samtidig syntes vi også det var rart at vi vidste der var et sted og sove når vi kom frem og at vi ikke behøvede og bruge tid på at lede efter noget at sove når man havde brugte 8-12 timer i en bil f.eks.
                      men ja det kommer jo an på hvad man foretrækker og hvor mange penge man har sat af til det 🙂

                      #3538191
                       lilletommy

                        Hej Vejstrup.

                        Min kæreste og mig kørte rundt i 3 måneder i USA i 2010. Noget af det vi var allermest fantastisk var vores trekking tur i Yosemite National Park. Fantastisk oplevelse, hvor vi tit sidder og drømmer os tilbage til igen.;).

                        Håber I får en god tur.

                        Tommy

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account