This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Signe

Hej Alle 🙂

D. 11/2 rejser min kæreste og jeg afsted til Asien. Det eneste vi har booket er flybillet til Bangkok.

Planen er at starte med et par dage i Bangkok, ( gode imput) ??
    Efter det har vi tænkt/hørt at man kan tage et tog til Chang mai? skal det bookes og er det, det værd?
    Efter Chang mai er planen at vi skal syd på, ned til nogen af øerne, tanken er nok Koh Tao hvor der skal tages dykkercertifikat. Vores “problem” er dog hvad den smarteste/hurtigste og ok billig måde at komme dertil fra Chang mai?

Har i gode ideer til andre fede øer i nærheden, af Koh tao?

Eftet Øerne skal vi til Borneo, hvad kan bedst betale sig transport mæssigt derfra? og hvis man flyver, hvilke lufthavn giver så mest mening at flyve til.
    Har i gode ideer til hvad som skal opleves på Borneo?

Håber i vil hjælpe med at give nogle svar på vores spørgsmål. 🙂

Mathias og Signe

Anonym Tine H

Jeg har skrevet en guide til Bangkok her: https://aworldofbackpacking.com/rejseguide-bangkok/ Måske den kan bruges? I behøver ikke booke togturen på Chiang Mai før I er dernede. I kan enten tage direkte til Hua Lampong togstation eller få jeres hostel/hotel til at booke for jer. Det er en rigtig hyggelig tur!

I kan enten tage tog eller bus dertil eller flyve til Surat Thani, Chumphon, Koh Samui, flyve til Bangkok og tage bus/tog derfra. Jeg har bl.a. fundet billetter fra Bangkok til Chiang Mai for cirka 200 kr inkl bagage.

Dykning er lidt bedre i Krabi-regionen, så det kan I også overveje 🙂

På Borneo kan jeg anbefale, at I flyver til Kota Kinabalu, herfra kan I tage til den smukke marine park ved øerne udenfor byen, tage til Mount Kinabalu og til Sandakan for at komme ind i junglen 🙂 Så vidt jeg ved kan man kun flyve til Borneo

Anonym Signe

Mange tak 🙂

Har du noget specifikt sted det er bedre? når du siger krabi:)

Anonym Tine

De bedste steder er Hin Daeng and Hin Muang, men de kræver advanced open water. Men Phi Phi Islands Marine National Park og Shark Point Marine Sanctuary er også nogle rigtig gode dykkerområder, men generelt så er der lidt flere fisk og korallerne har det bedre i Krabi regionen også selvom man “kun” vælger de lokale øer omkring Ao Nang. Jeg ville nok ikke anbefale, at bo i Ao Nang, men ville hellere bo på Railey beach eller Koh Lanta eller en af de andre øer 🙂

Men ikke at Koh Tao er dårligt overhovedet. Jeg ville nok vælge efter hvad der var nemmest at komme til 🙂 Tager I til Koh Tao, så er det nordlige Koh Phangan ret fredeligt og smukt, men vejret er bedre i Krabi og Trat-regionen på den tid af året. Ikke at det skal skræmme jer væk, for det regner måske 1-2 timer om dagen i regnsæsonen 😉

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account