This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jamen altså jeg rejsen det er også et must!
    Jeg overvejer også om jeg skal gøre begge dele, det er bare så dyrt:/ – men som sagt er det nok mere end pengene værd :)!!

Men jeg kan altid bruge vejledning om Sydamerika og bare rejse generelt!
    Hvad er dine planer for Sydamerika? – Og har du måske oplevet andre lande du vil anbefale?

Altid dejligt med nogen der vil dele deres erfaringer 😀

Anonym madseventyr

Jeg har rejst i 3 måneder i Sydøst Asien (Thailand, Vietnam, Cambodia, Laos) – og det kan jeg kun anbefale!

Det er super, super billigt, nemt at finde ud af og så er menneskerne så fantastisk søde, varme og kærlige, at du nærmest ikke kan forestille dig det! Her taler jeg ikke om de lokale, som bor omkring turistområderne, for de vil altid opfører sig, som turisterne ønsker det. Kan varmt anbefale, at søge ud i de områder, hvor turister ikke rigtig kommer – det er dér du finder de ægte, autentisk og mest fantastiske oplevelser på din rejse! Dette gælder sig ikke kun for Sydøst Asien, men alle lande.

Hvilken slags vejledning har du brug for?

Du kan sende mig en mail, så skal jeg hjælpe dig det bedste jeg kan! 🙂

mads_larsen@msn.com

Ser frem til at høre mere fra dig! 🙂

Anonym StineG17

Jeg har prøvet begge dele. Sidste forår rejste jeg rundt selv i Nepal i 2 1/2 måned, og det har virkelig givet mig meget og betydet helt ufatteligt meget. Det er noget af det mest fantastiske jeg har prøvet, og blev helt bidt af at rejse selv om jeg ikke troede at det som sådan var noget for mig. Jeg brugte også kun omkring 20.000 i alt inklusiv flybillet og alt! Og jeg sparede ikke overhovedet. Derfor synes jeg også at det lød af rigtig mange penge da jeg overvejede højskole. Jeg er på Sønderborg Idrætshøjskole nu, hvor jeg har været siden januar, og det har kostet omkring de 40.000, men det har også været enormt fedt. Staten betaler jo omkring 2/3 af det, så det havde været 3 x så dyrt ellers. Man får rigtig meget for pengene, og det lyder bare dyrt fordi man ikke får nogle penge ind. Fordi omkring 5-6.000 kr. per uge, som det koster, er jo virkelig billigt når man både får masser af mad, sover her, og top professionelle og engagerede lærere. Jeg blev virkelig interesseret i at prøve det fordi mange af mine venner var helt vildt begejstret for det ,og jeg har virkelig ikke fortrudt det på nogen måde. Prøv evt at se på deres hjemmeside. Jeg er både blever uddannet aerobic instruktør (DGIs uddannelse) og blevet sportsmassør, som tilsammen ville koste 32.000 hvis jeg skulle ud og tage de kurser. Derudover har jeg her i sommer perioden valgt sejlads og windsurf som hovedfag, som virkelig har været fedt! Noget helt nyt, og jeg har fundet nye spændende interesser og mødt så mange spændende og inspirerende mennesker. At rejse og højskole er to helt forskellige ting, men jeg synes virkelig at højskole skal prøves. Det er meget unikt og en virkelig fed oplevelse. Det er trygge rammer og perfekte omgivelser, hvor man kan tænke over livet, hvad man vil, og få alt det hjælpe, støtte og sjov man vil. Det er så frit og der er så mange muligheder her. Jeg håber at du undersøge det måske bare lidt nærmere. Har selv været så glad for at gå her på IHS 🙂

Anonym Anonym

Hvor vil du gerne hen i Sydamerika? Og hvad er det for et højskoleophold, du gerne vil på? Jeg har selv rejst i Equador, Peru og Bolivia og jeg kom frem til, at sådan noget som sprogskoler eller frivilligt arbejder kan bookes langt billigere lokalt, og der er flere muligheder. Med andre ord; afhængigt af, hvad du søger, behøver det ikke nødvendigvis at være så dyrt at tage på højskoleophold i Sydamerika, hvis du ikke er fast besluttet på at rejse med et bestemt dansk bureau.

Anonym TT4

Hej,

Jeg har længe gået og drømt om at rejse i Sydamerika, jeg er dog kommet meget i tvivl om hvordan. Jeg står mellem at tage et højskole ophold på 3 måneder (som er meget dyrt:/ ) eller selv tage afsted og backpacke og dermed have råd til at rejse i flere måneder?
    Derfor vil jeg rigtig gerne høre om der er nogen, der har nogle erfaringer med det ene og det andet, og hvad I evt anbefaler?

Håber I kan hjælpe mig 🙂

Anonym madseventyr

Rejs, rejs, rejs! 🙂

Jeg har ikke selv erfaring med højskoleophold, men intet i mit liv har nogensinde givet mig så meget tilbage, som det at rejse!

Jeg har også selv Sydamerika som fremtidig destination – og selvom der er et godt stykke tid endnu, så vokser drømmene for hver dag der går.

Tro mig, du vil takke dig selv resten af livet, for at bruge nogle måneder på at rejse – uanset hvor i verden det er.

Lad mig hører hvad du bestemmer dig for – og eventuelt om du har brug for hjælp, vejledning, motivation etc. 🙂

Alt det bedste,
    Mads

Anonym TT4

Til StineG17. Det lyder helt vildt spændende med med Nepal, og utroligt billigt! – Jeg synes tit man høre at man bruger ca. 20.000 om måneden?:O
    Men sagen er nemlig den at jeg skal det første halve år på højskole her i Dk, men at jeg så overvejede at tage på højskole i udlandet også, mest af alt for at få startet godt ud, fordi jeg ikke kender så meget til den Sydamerikanske kultur osv. og derfor ikke er sikker på jeg tør at kaste mig ud i alene.
    Men du rejste alene i Nepal? – Er det ikke hårdt til tider at rejse alene?

quest.
    Jeg vil rigtig gerne til Equador, Peru, Argentina og måske Chile som backpacker, men højskole opholdet jeg mest har kigget på er på Costa Rica, Nicaragua & Guatemala, med højskolen “Højskoledk – Danmarks globale højskole”. Men det lyder da spændende, men når man så er på stedet hvordan finder man så de steder? – er de over alt eller? Er det også kun for danskere eller er det mere internationalt? Hvor lang tid rejste du i Sydamerika? – og hvor mange penge brugte du ca.?

Tusind tusind tak for alt jeres hjælp !! Det er jeg virkelig glad for!

Anonym StineG17

Nej jeg brugte ikke mere end det.
    Okay, fed kombi at gøre begge dele, men du kan sagtens rejse selv eller med en ven eller en du møder rundt i Nepal, og så bagefter andre steder i Asien. Jeg synes det var rigtig fedtd at rejse alene, men man skal være indstillet på det og klar over at man ikke lige har nogen derhjemme at dele alle oplevelserne med på samme måde. Men det har jeg haft det helt fint med, og man møder virkelig mange søde mennesker hele tiden og så fulgtes jeg også lidt med dem hen af vejen og det er super hyggeligt og dejligt ikke at være bundet fast.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account