This topic is empty.

• Forfatter
     Mette/Peter

Hej Alle,
    vi er 2 som planlægger at rejse til Honduras til sommer. Vi vil derfor høre om der er nogen af jer som kan give os råd. Vi har knap 4 uger, er det for meget at bruge i et land, eller, eller man skal besøge flere steder f.eks. Nicaragua, Costa Rica. Er der nogen der har erfaringer med vejret ved rejse i juli/august? og hvad skal man opleve i Honduras?

Anonym claus

Med 4 uger vil jeg sige, at I sagtens kan nå at besøge Nicaragua + evt en smule af Guatemala.

Honduras har jo Utila og Roatan, to øer i det Caribiske Hav, hvor man kan dykke og slappe af på en strand. Og så selvfølgelig Copan ruinerne, som er gamle Maya fortidslevn. Efter min mening kan man se bedre Maya levn i Guatemala.

Hvordan vejret er på det tidspunkt I skal afsted, ved jeg ikke, jeg var i Mellemamerika i marts og der havde jeg ca 30 grader. Undgå så vidt det er muligt Tegucigalpa og San Pedro Sula, bestemt ikke sikre byer at færdes i.

mvh

Claus

Anonym Anonym

Jeg var der 5 uger i juli/august 2009…. Utila var min absolutte favorit og dernæst Copan og Roatan…

Jeg ville nok kombinere Honduras med Guatamala…

Anonym Anonym

Mange tak for jeres svar. Ved I om man så kan tage bussen fra Honduras ind i Guatamala? og er det den nemmeste måde at gøre det på? også købe flybillet Dk-Honduras og Guatamala-Dk?

Anonym Anonym

Ja, man kan nemt tage bus fra enten La Ceiba eller Copan til Guatamala.

Jeg havde en fleksibel flybillet fra Kilroy.. billetten kostede små 8000 kr. og så kunne man for 1000 kr. ændre sted eller tidspunkt for flyrejsen… det er meget praktisk, hvis man ikke ved, hvor man vil hjem fra.

Min kusine var i Honduras og Guatamala m.m. på samme tidspunkt… de fik en god fly-løsning fra Jysk Rejsebureau… dem kan jeg helt klart anbefale, at du snakker med 🙂

Jeg tog begge mine dykkercertifikater (OW og AOW) på Cross Creek dive Center på Utila… det var bare den fedeste uge, vi tilbragte der… så skønt og ekstremt billigt 🙂

På Roatan var vi ude at snorkle med delfiner… dyrt, men super fedt!!!

Anonym Mette

En busbillet fra La Ceiba til Antigua koster ca. 300 dkr i luksusbus og tager ca. 13-16 timer. Det er fin og MEGET billig måde at rejse på!
    I Guatemala vil jeg foreslå jer, at aflægge Antigua et besøg. Utrolig lækker og smuk by, herfra er der også mange gode udflugtsmuligheder – bl.a. kan det anbefales at bestige en af de aktive vulkaner.
    Desuden er Tikal et besøg værd (en smuk maya-ruin inde i junglen som er fyldt med aber og andre eksotiske dyr) – i den forbindelse er hostelet Los Amigos i byen/øen Flores et must!

Go’ tur!

P.S: Jeg vil helt sikkert også anbefale Utila, Roatan og Copan i Honduras – de er alle et besøg værd!

Anonym Claus

Fra Copan i Honduras er der kun 20 km til Guatemala. Så det tager ikke lang tid.

Køb flybilletterne hjemmefra, de er noget dyere i Latinamerika

mvh

Claus

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account