This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym JohanneMorten

Hej.
    Vi er to der har planlagt en rejse til Honduras til sommmer. Vi skal mellemlande i Miami, er der nogen der kender et godt og billigt sted at overnatte?

Vi har tænkt at leje en bil i Honduras og køre rundt til forskellige byer, er der nogen der har erfaringer med det? Om det er for risikabelt eller dyrt?

Til sidst, er der nogen der kender et godt sted at overnatte på øerne Utila og Roatan?

Anonym Jannie

På øerne snakker folk engelsk… men på fastlandet snakker de spansk de fleste steder…. hav i hvert en spansk-ordbog med i tasken… det havde jeg brug for…

På fastlandet er det billigt at leve… på øerne er mad og drikke ca. dobbelt pris af fastlandet….

Roatan var klart dyrest… men Utila fulgte nu også godt med… – men selvfølgelig stadig billigt i forhold til danske forhold…

I Copan var det billigt..

På Roatan var vi ude at svømme med delfiner… en dyr… men super fed oplevelse…

Anonym JohanneMorten

Mange tak for svarene.

Er der nogen andre seværdigheder man skal se?
    Er der evt. noget hvor man kan komme helt tæt på dyrelivet dernede? Andet end nationalparkerne?

Anonym Jannie

Jeg var i Honduras sidste sommer i 5 uger…

På Utila overnattede jeg på Cross Creek Divecenter… hvor jeg tog begge mine dykkercertifikater… super søde og dygtige instruktører… 🙂 I kan finde deres hjemmeside på nettet..

På Roatan boede jeg også på et sted med Divecenter… det lå helt ned til vandet…. det hed Pura Vida Divecenter…

Jeg har ingen erfaringer med at leje bil eller noget…

Men kan også anbefale jer at tage til Copan og se ruiner osv…

Anonym JohanneMorten

Mange tak for svaret.

Må jeg spørge, om du synes det var dyrt at leve i Honduras? Synes det er svært at finde et beløb, man minimum skal have med…

Vi har også tænkt at skulle til Copan, vi har næsten 2 mdr. i landet, så vi skal bare lidt rundt over det hele.

Og er det meget nødvendigt at kunne spansk? Eller kan de fleste lidt engelsk?

Anonym Claus

Bunk-beds kan fås fra ca 8 us dollar, mad omkring 4-5 dollars. Ca 40 dollars om dagen, lidt mere på Utila.
    Spansk er en god ting at kunne, ikke mange mennesker snakker engelsk, men kan man ikke spansk, så går det også alligevel.
    Det er generelt flinke folk i Honduras. Undgå så vidt det er muligt Teguicigalpa og San Pedro Sula. Bestemt ikke sikre byer at opholde sig i.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Her er programmet fra min tur (tilfældig rækkefølge)

* nationalparken Punta Sal
    * mayaruiner – Copan
    * Canopy
    * cigarfabrik
    * de varme kilder,
    * Celaque nationalpark
    * Lenca-indianerne i landsbyen La Campa
    * den lille kolonitidsby Gracias
    * Pulhapanzak vandfaldet (så vild oplevelse at gå gennem det enorme vandfald)
    * den berømte botaniske have, Lancetilla
    * kajaktur i mangroveskov
    * riverrafting på floden Rio Cangrejal
    * shopping i La Ceiba
    * dykkercertifikat på Utila (Cross Creek Dive Center)
    * dykning + svømme med delfiner på Roatan (Oura Vida Dive Center)
    * nationalparken Pico Bonito
    * øerne Cayos Cochinos.

MVH Jannie

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account