This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Amby

Jeg skal til El Salvador, Honduras og Guatemala på en måneds rundrejse til sommer. Jeg har været i alle tre lande før, så jeg er sikker på, at jeg kan nå det hele 🙂

Men sidst jeg var afsted, så jeg ikke så meget i Honduras, dvs kun Copan ruinerne, og kunne denne gang godt tænke mig at se noget af den carribiske kyst. Hvis nu jeg kun når én af kystbyerne, skal jeg så satse på Tela eller La Ceiba? -Eller går jeg virkelig glip af noget ved ikke at se dem begge?

Jeg har i øvrigt læst herinde, at man kan komme med bus direkte fra La Ceiba til Antigua (Guate), men hvordan med Flores? Skal man så indover Guatemala City først, eller kan man komme direkte (med bus) fra La Ceiba til Flores?

På forhånd tak!

Anonym MelissaJuulsgaard

Rejste selv deromkring for to år siden. MENER nok at det var La Ceiba vi var i og var ikke vitterlig begejstret, men det styrtregnede også de tre-fire dage vi var der. Det var mest bare en storby med masser af fattige og ikke så meget at lave.
    Dog tog vi selv på tur med en chickenbus ud til en national park, hed vist noget med Piña. Første dag vi prøvede kom vi af det forkerte sted, men gik en dejlig lang tur alligevel. Prøvede igen dagen efter og kom af det rigtige sted. Gik gennem ananasmarker og kom til en gård hvor vi skulle betale for at komme ind i parken. Det hele var meget underligt og vi var helt alene da det som sagt styrtregnede. Det var meningen vi skulle finde et vandfald og var ved at give op flere gange, til sidst kom det dog og ihh hvor var det smukt. Var en super tur og mega fed oplevelse at gøre det selv sådan.

Har vist ikke været i Tela andet end på gennemrejse. Men gå endelig ikke glip af Róatan eller Utila, er vist et must i Honduras, men hvor er der også bare dejligt på Róatan (var ikke på Utila).

Kan desværre ikke huske hvordan det var at komme til Guatemala. Vi tog fra Antigua, Honduras og så nord Guatemala og videre. Tog fra La Ceiba til Livingston/Rio Dulce – Semuc Champey – Flores. Ved ikke hvor mange direkte busser man kan tage, vi tog næsten altid mere eller mindre offentlig transport når vi kunne komme til det, det er nu en gang sjovest.
    Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål, er sjovt at få hævet minderne frem.

Anonym Anonym

Jeg har været i Tela… og der er absolut intet at lave og at se der…

Jeg ville vælge at bruge tiden i Copan samt på Utila og Roatan…. Uhh Utila er bare såååå fantastisk…. vil viiildt gerne tilbage dertil igen…

Tog begge mine dykkercertifikater på Cross Creek… fantastisk sted 🙂

MVH Jannie

Anonym Jesper

Var igennem området får et år siden. La Ceiba er bestemt ikke værd at bruge ret meget tid på. En kedelig beskidt by uden ret meget at se andet end fattigdom.
    Brug hellere tid på Utila eller Roatan. Utila er klart mindst, og ud over dykning og druk er der ikke meget at lave (men det er der til gengæld rigeligt af) Rouatan har lidt mere at tilbyde da den er noget større.
    Jeg kom med bus fra Flores til La Ceiba, så det burde stadig kunne lade sig gøre.
    Flores er absolut værd at bruge tid på. Det er en virkeligt hyggelig lille by, og så er der ikke ret langt til Tikal som også er et besøg værd.

Anonym Amby

Tak for alle jeres svar! Det er virkelig rart at vide, da jeg havde fået indtryk af at både Tela og La Ceiba var sådan nogle rigtig lækre strandbyer.. Men nu er jeg helt klart ved at overveje mulighederne i Roatán eller Utila. Er der nogen der kan sige noget om priserne her? Både hvad angår færge over til øerne, men også i forhold til overnatningsmuligheder? Vil gerne gøre det så billigt som muligt, og er ikke sart 🙂

Anonym Jannie

Mener at færgeprisen var ca. 100 danske kr. pr. vej…

Du kan bo meget billigt på Cross Creek på Utila… de har også en hjemmeside, du kan bare google det eller finde dem på Facebook… jeg havde den fedeste uge der…

På Roatan boede vi lidt dyere (Pura Vida Dive Resort) – et lækkert sted…

Tela er bare gaaaaab… intet at se eller lave der….
    Der gad jeg bestemt ikke hen igen.

MVH Jannie

Anonym Rasmus

Samme som ovenstående! Tela er meget kedelig og stranden ikke noget værd.. Præcis det samme gælder for La ceiba..
    Fra La Ceiba går der dagligt færger til både Utila og Roatan! Så det er helt sikkert her du vil ud, hvis du leder efter noget sol og vand, og en meget anderledes kultur (meget blandet kultur med alt fra engelsktalende lyshårede børn til afrikanske madammer)..
    Der er direkte bus fra Guatamala city (via Copan) til La Ceiba. Hvis du ikke vil derigennem, kan man fra/via Rio Dulce (hvis du alligevel skal se Livingston) også komme ind i Honduras (evt med båd et par gange i ugen)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account