Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537667
     Stineaa

      Hej,

      Vi er to piger, som skal besøgeHonduras til juli. Vi har planlagt den første uge på Utila, hvor vi vil tage dykkercertifikat. Herudover har vi planer om at se nogle Maya-ruiner og ellers kender vi ikke til andet, som bare skal ses.

      Har I nogle forslag til byer, steder, aktiviteter, som vi bare skal opleve?

      På forhånd tak!!

      Hilsen Stine og Louise

      #3537680
       lauridsen_lars@hotmail.com

        Hej piger.
        Hvis jeg var jer ville jeg holde mig til Utila og så den store ö rothang.
        God rejse. lars

        #3537693
         Stineaa

          Tak for svar 🙂

          Vi skal bo på Cross Creek – vi havde hørt at det skulle være et super godt sted at tage dykkercertifikat.
          Hvor meget skal man ca regne med at bruge pr. dag i Honduras? Har du nogen fornemmelse for det??

          #3537689
           MissAdventure

            Utila er fantastisk… jeg ville bruge så meget tid som muligt der.
            Var meget skuffet over Roatan… og endte med kun at blive der 4 dage. Det eneste fede der var at snorkle med delfiner – tilgengæld en dyr fornøjelse.

            Ellers kan jeg anbefale Copan (Maya-ruiner og generelt en by hvor man møder andre backpackere)

            Hvor skal I bo på Utila?
            Jeg tog mine dykkercertifikater hos Cross Creek.

            #3537694
             MissAdventure

              Jeg var super glad for at være på Cross Creek.
              Fastlandet er billigst med hensyn til mad og drikke. Utila dyrere – men stadig meget billigt i forhold til DK selvfølgelig.
              Og Roatan var en del dyrere igen…. der var det faktisk ret dyrt at spise og drikke.
              På Utila kan man spise til meget forskellige priser… de har en lille madbod, hvor man fx. kan købe morgenmad… de har dog også et fælles køkken-hus, hvor man selv kan lave mad. Varerne i Supermarkedet var dog halvdyre, da det jo meget er importerede varer… fx. ost, special K, cornflakes osv… samme mærker som herhjemme.
              Vi købte ind til selv at lave morgenmad (fx. cornflakes med mælk eller brød og ost eller lignende) – og frokost købte vi tit i en af de små “gadeboder/gadekøkkener” eller i en lille restaurant-biks lige skråt over for indgangen til cross creek, der kostede en pandekage-rulle med fyld ca. 7-10 kr. (afhængigt af, hvilket fyld).
              Om aftenen spiste vi ude på restaurant… mener, at vi brugte mellem 30-50 kr. pr. måltid.
              Drikkevarer er meget billige i forhold til danske priser, så det er billigt at gå i byen… de har nogle super gode lokale øl til næsten ingen penge…
              Men husk at drikke med måde, når I skal dykke.

              Den 6. aug. er der sunjam-party på Utila… det var en helt fantastisk fest, det år, jeg var der… så hvis I har mulighed for at være der på det tidspunkt, kan det klart anbefales 🙂
              http://sunjamutila.com/sunjam/

              http://www.utilaguide.com er også en god side… måske du allerede kender den 🙂

              #3537988
               Anonym

                Hi!

                Jeg er en Spansklærer og jeg bor i Vallensbæk, Dk. Hvis du har brug at læse spansk..har jeg en ridtigt godt tilbud:

                Pris er time,- 130 Kr.

                Klippekort 10 timer,- 1.150 kr.

                Pris for 2 personer per time,. 200 kr.
                jeg uderviser i SKYPE
                Pris per time 100 kr.
                Pris per time for 2 personer 170 KR.

                Hvis du er interesserrede, er du velkommen til at send mig en mail: laumarti80@yahoo.es eller ring til mig 31 37 96 16

                M.V.H

                Laura

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account