This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ditchen

Da jeg og min kæreste står i den uheldige situation, at vores flyselskab, som skulle have fløjet os på drømmerejsen til Peru og Bolivia i næste uge(!) er på randen af konkurs – derfor har vi nu ændret planer, og tager nu til Cuba i 2 uger, hvorefter vi flyver til Cahun(ved ikke hvordan det staves…) i Mexico, hvorfra planen er at rejse ned til Guatemala, Honduras eller… Vi skal flyve hjem fra Mexico city og har lidt over en måned fra vi lander i Mexico til vi forlader landet igen. DERFOR er vi lidt på bar bund i forhold til hvad vi skal se, hvor vi skal tage hen osv., så ethvert godt forslag vil være alletiders!!!

Vh. Ditte

Anonym Iben

Hej!
    Tjaa. Mexico er jo et kæmpe land, og der er rimelig meget at se! Så en måned er ikke ret lang tid når først i står i det. I skal også regne med al den tid transporten stjæler. I Mexico kører man ikke i tog – men i bus!! Og det tager altså sin tid. Kører du f.eks fra vestkysten til Mexico City (kort tur), tager det 12 timer.. Cancun er jo “amerikaner-paradis” og der ligger de lækreste strande. (Samme som Cuba) Men hvis i rigtig vil opleve Mexico, skal tage ud og se pyramider og besøge de mindre byer og tager i til stranden, så spørg hvordan man kommer ud til de mindre befærdede steder (altså lad være med at tage på stranden i byerne – man får ikke lov til at ligge i fred).. Tag mod Guadalajara og så møder i med garanti en masse mennesker som kan fortælle jer MEGET mere! (Tequila-Town ligger også ved Guadalajara og det er jo et must, selvom det måske ikke er det mest spændende)
    Har ikke været på Cuba endu, men har en billet til Mexico City til oktober og en retur fra Cuba til november. Desværre har jeg hørt at der er RIGTIG MANGE prostituerede og at de kan være ret generende osv.. Men har da også hørt gode ting!
    Men det må i jo selv opleve! Ka jo være vi ses 😉

Anonym Anonym

Okay, tak for det – jeg må hjem og finde et kort frem, og finde de steder du nævner – tak for tips’ne ihvertfald – og go tur, når du kommer afsted;)

Anonym Anonym

Prostitution finder man jo alle steder, sågar til VM i bold 🙂

Jeg synes ikke det er det store problem i Cuba, man kan
    bare takke nej med et smil. Det bliver normalt forstået.

I kan se nogle forslag til steder osv. på Cuba på
    http://cuba.atheart.dk

Mvh

Jørn

Anonym Lena

Hejsa
    Jeg vil anbefale pyramiderne lige udenfor Mexico City og er i i Guadalajara er der ikke langt til Puerta Vallarta. Puerta Vallarta er delt op i en ny og en gammel del, hvor turisterne bor i den nye. Jeg har selv boet på et rigtig godt og billigt hotel i den gamle del, og der er stranden lige så god som i den nye del – bare som Iben ovenover også skriver, mindre overrendt!!
    Zacatecas nordvest for Mexico City er og et besøg værd. Det er Mexicos sølvby, med masser af historie, atmosfære og hygge.
    Ellers er der bare at ønske en god tur og øv hvor er jeg misundelig – savner virkelig den mexicanske mad…

Anonym Anonym

Er lige kommet hjem efter tre uger i Cuba og har ikke haft problemer med prostituerede, måske fordi vi rejste som et par!? Vi synes der var fedt i Vinalles, hvor man kan ride rundt mellem kalkstensformationer – også selv om man ikke er vild med heste. Maria la Gorda var også en dejlig strand med ok dykning.

Nyd tacos når I kommer til Mexico og hvis I når til Guatemala må I ikke gå glip af Tical. Ellers er Cay Calker i Belize helt perfekt med snokling med hajer og rokker og dejlig mad på The sandbox.

GOD TUR

Anonym Anonym

se vad i vel se

god tur

Anonym Anonym

se vad i vel se

god tur

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account