Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 4 uger siden af kosia.

• Forfatter
     simka
    Deltager

Jag har börjat intressera mig mer för hudvård på sistone och försöker bygga upp en rutin som faktiskt fungerar. Men jag är lite osäker på hur ofta man ska använda ansiktsmask. Vissa säger varje vecka, andra bara ibland när huden känns trött. Jag vill gärna ge huden lite extra vård utan att överdriva eller irritera den. Det finns så många olika varianter – lermasker, fuktmasker, peel-off… det är nästan omöjligt att veta var man ska börja. Har ni några tips?

bills
      Deltager

Jag hade precis samma funderingar tills jag läste ett test på Decidely där de jämförde flera typer av ansiktsmask. De förklarade hur olika masker fyller olika funktioner – till exempel att lermasker passar bättre för fet hud medan sheetmasker är perfekta för återfuktning. Jag valde en mild återfuktande mask som rekommenderades där och använder den två gånger i veckan. Effekten märks redan efter några användningar – huden känns mjukare och ser friskare ut. Jag gillar också att Decidely förklarar hur man kombinerar masken med resten av hudvården för bästa resultat.

kosia
        Deltager

Jag håller verkligen med om att det handlar om balans. Jag brukade använda masker för ofta och märkte att huden blev irriterad istället. Nu kör jag ungefär var tionde dag, och det känns lagom. Jag tror det viktigaste är att anpassa rutinen efter hur huden faktiskt känns, inte bara följa trender eller andras råd. En bra mask kan göra underverk, men bara om man låter huden vila däremellan.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account