This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym fiedler

Vi er 2 voksne og et barn der skal afsted til Australien i juni måned. Vi er lidt i tvivl om hvordan vi skal gribe det an med at komme rundt. Vi kan ikke finde ud af om det er billigst, at leje en bil, og på på hostels/mobilehomes, eller om det er billigere at leje en autocamper.
    Derudover kan vi ikke finde ud af, om det er billigst at leje hjemmefra, eller om det er billigst at vente til man kommer derned med at booke noget. Hvad koster de forskellige ting normalt?
    Vi regner med at bruge 21 dage på at køre fra Sydney til Cairns. Er det realistisk? Derefter har vi 1 uge, som vi ikke har planlagt endnu, er der nogen der kan anbefale noget vi skal bruge de sidste 7 dage på?

Anonym Mathias90

man kan leje alt fra auto campere til “rugbrøds biler”, prisen er fra 35au $ og op ad.

Fra sydney til cairns kan godt klares på 21 dage, men der skal også køres meget så.. den sidste uge kan jeg anbefale, enten kakadu ved darwin eller/og uluru (ayers rock)

Anonym Anonym

Men ville du mene at det er billigst at booke på forhånd, eller når man kommer derned?

Anonym Mathias90

det kunne godt være at i skulle booke transport midlet, men der er mange der udbyder toure til forskillige steder, og der er det billigt at bare booke en tour når i er kommet derind, rejseselskaberne ligger jo også lidt oven i til dem selv..

Anonym fiedler

ALtså mht at booke hjemmefra kan jeg ikke helt finde de priser som du siger. Jeg tror det billigste vi fandt var 58 AUD, og det var absolut det allerbilligste. Det kan godt være at det er billigere at vente til vi kommer derned i stedet.

Anonym (L)

Hej… prøv disse sider.

http://www.aamotorhomes.com.au/
    http://www.backpackercampervans.com/

Regner med at bruge dem når vi tager derned til oktober.

Hvis at book hjemmefra betyder at i vel gøre det igennem et dansk firma tror jeg helt sikkert bedst at det kan betale sig at gøre det dernede. Vi gør det at vi enten selv booker over hjemmesiden eller ringer ned til dem. Det er altid dyrer når tilføjer et ekstra led imellem jeg og udlejeren

Anonym fiedler

Nu har jeg booket her:
    http://www.campertravel.com.au Håber det er et okay sted, det var i hvert fald billigt.
    Jeg mangler faktisk kun at finde et hotel til et par overnatninger i Sydney. Det skal fremfor alt være Børnevenligt, ikke alt for snusket, og i et ordentligt kvarter osv. Prisen skal vel bare være sådan mellemklasse og hotellet skal ikke ligge langt fra midtbyen. Nogen der har et godt bud?

Anonym Anonym

Hej vi lejede sidste år autocamper gennem http://www.backpackercampervans.com, det gjorde vi selv over deres hjemmeside. Jeg ved ikke hvad prisen er da det skifter alt efter sæson, men da i skal afsted i lavsæsonen er det nok ok priser, selv om det aldrig bliver billigt! husk fuld forsikring som kommer oven i. Selve firmaet er ok har lejet ved det to gange, men deres camper er lidt slidte, da de er sidste led i en kæde…Vil i have dem lidt nyere eller helt nye så kig på fx Britz, apollo, Maui eller Kea. Jeg kan kun anbefale at leje camper da det giver en skøn frihed og der er mange gode campingpladser i Au. I kan godt nå turen på 21 dage. Jeg kan også anbefale jer at flyve ind til Uluru og evt leje en bil der den sidste uge. Eller tage ud på en af øerne ved Great barrier reef. Nord for Cairns ligger et rigtig spændene område der hedder Cap tribulation gå heller ikke glip af det.
    God tur

Anonym Malene

Hvordan var campertravel.com.au – da vi overvejer at bruge dem ?
    Mvh Malene

Anonym Malene

Hvordan var campertravel.com.au – da vi overvejer at bruge dem ?
    Mvh Malene

Anonym Fiedler

De var helt fine. Ikke ligefrem nogen luksusvogn, men ganske fin til os. Vi fik et kæmpe stenslag i forruden, og det valgte de ikke at trække os for selvom det ikke er dækket af forsikringen, så alt i alt var vi rigtig glade for dem.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account