This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym thb

Hej alle

Jeg tænker på at rejse til australien i et stykke tid, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forberede mig.

Hvor skal jeg tage hen ?
    Hvordan skal jeg leve/bo dernede ?
    Hvornår skal jeg tage derned ? (havde tænkt mig december og januar)
    Hvad kræver det af forarbejde, skal man have sådan noget med visa osv..

Håber at I kan svare mig på nogle af mine spm.

Thomas

Anonym Anonym

Hey. Jeg går med præcis samme tanker og har læst en del om netop Australien.

De har sommer når vi har vinter, de varmeste måneder dernede er typisk December, Januar og Februar. I Nordaustralien er der regntid fra december til marts.

Hvor du skal tage hen: Det kommer an på hvordan du har tænkt dig at leve dernede. Du kan jo altid finde et udgangspunkt – en by – og derfra finde ud af hvad der er værd at se. Men hvis du læser forskellige guidebøger om Australien får du et godt indblik i, hvad andre synes der er værd at se. Der er så også dem der mener at man skal tage derned og derefter se det, som andre IKKE ser. – Dvs. udforske dine egne veje osv…

Hvordan du skal leve dernede: Tja, det kommer jo an på om du er mest til dyre hoteller og struktureret ferie fra start til slut, eller om det bare skal være med en rygsæk på og så derudaf. Du kan få meget ud af begge dele, men det er jo op til dig selv at finde ud af hvad du vil. Jeg tror nu at jeg vil få mest ud af rygsæk-metoden. På den måde tror jeg man kommer tæt på folket, hvilket du ikke gør, hvis du bor på et hotel med swimmingpool, bar og alt det, der gør at du ikke behøves at gå udenfor hotellets vægge, under dit ophold. Noget jeg er lidt i tvivl om, er om jeg vil rejse alene, eller sammen med andre. Man oplever landene på to forskellige måder, altefter om man vælger at rejse på den ene eller anden måde. Der er også noger der skal overvejes dér.

Du skal så vidt jeg ved, have Visa til Australien. Men det går du jo bare ind og får lavet på ambassaden i DK, et stykke tid i forvejen.

Men jeg tror en rigtig god idé ville være at kigge i nogle rejsebøger, så du kan se hvad andre folk har stødt på af problemer, hvad de har oplevet osv.

Anonym dream

Hey – ved ikke hvad der skete, men det er mig der har oprettet ovenstående svar.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account