This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jonas kjølby krog

hej
    mig og en af mine venner har besluttet at tage en ferie til usa som gerne måtte vare nogle måneder,
    planen er at komme der over og købe en bil og køre rundt og se nogle forskellige ting. det kunne være fedt at køre tværs over usa, der er bare det problem at vi ikke aner hvor meget det kommer til at koste, så hvis der er nogle der har nogle erfaringer er vi meget interaseret i at høre jeres gæt på prisen eller råd og kommentare
    mange tak 😀

Anonym Bo

Hej Jonas.
    Det lyder som en tur min kone og jeg tog i 2005. Vi købte en bil i Seattle og kørte så hele USA rundt – i alt 15.000 km!

USA er et fantastisk land, men det er også lidt dyrt. Jeg ved ikke, hvor stort jeres budget er, men min kone og jeg måtte skære en måned af vores ferie, så vi endte på 2 i stedet for 3 måneder. Vi endte med at bruge 7000 kroner hver om måneden (inkl. benzin, mad og overnatning), men det var i 2005, så det er nok en smule dyrere nu.

I sommeren 2008 var vi også i USA – Californien, nærmere bestemt. Juli måned er den dyreste at rejse i, for her har også amerikanerne ferie. Hvis I kan rejse udenfor sæsonen vil I kunne leve markant billigere (nok mellem 25-50% billigere).

Der er også stor forskel på, hvor I er henne i USA. Californien og østkysten er dyrest. Det gælder både mad, overnatning og benzin, og kan mærkes når man krydser statsgrænsen.

Vi har været derovre 2 gange nu, og har bestilt endnu en ferie til USA her til september. Det er et dejligt land, så glæd jer!

Anonym Bo

Hej igen Jonas.
    Ang. køb af bil, så vil jeg fraråde det, med mindre I skal være væk længere end 2 måneder. Det er vanskeligt at købe en bil derovre, og vi brugte i 2005 på vores første rejse lang tid på at finde en køber. Dertil kommer, at det er billigt at leje derovre (vi lejede en bil for 6000 kroner for en måned i juli hos Avis).
    Det kan hurtigt blive dyrt at købe en bil, hvis man køber en billig en, der så skal på værksted.

Anonym jonas kjølby krog

hej bo 1.000 take for kommentarene.
    altså vorres plan er list ikke at ha nogen plan, du ved go were we wanna go hehe. så derfor tror jeg måske det kunne blive lidt besværligt hvis vi skulle leje en bil så skal den jo afleveres sammen sted som den er lejet ellers skal der laves en envejs lejning og så skal du jo vide præcis hvor du skal hen, så jeg tror det ender med et køb, plus det kunne være lidt fedt at den første bil jeg ejer er en amerikansk bil hehe 😀
    vi regner med at være der over i måske op til et halvt år, det er egentligt pengene der sætter grænsen for det, jeg ved ikke med min ven men mit buget ligger omkring de 60.000 he hvis jeg gir den gas med arbejde.
    jeg ved ikke om du har nogle råd til nogle steder man bare skal opleve eller noget du sys man skal prøve der over? igen mange tak for hjælpen hilsen jonas

Anonym Bo

Hej Jonas.
    Hvis du budget er 60.000, så tror jeg næppe du kan få det til at strække til et halvt år, med mindre du virkelig lever på en sten. Hvor meget regner du med at bruge på bilen?

Nogle råd til nogle steder? Altså landet er enormt – det er på størrelse med Europa. Jeg ved heller ikke, hvad du kan lide, men hvis det er naturoplevelser, så har USA virkelig meget at byde på. Yellowstone, Yosemite, Bad Lands, Death Valley, sumpene i Louisiana, og Rocky mountains er det der lige falder mig ind, men der er meget mere.

Af byer vil jeg kraftigt anbefale San Francisco, Washington og New Orleans.

Har du i øvrigt undersøgt om du kan indregistrere og forsikre bilen der, hvor I rejser hen? Staterne i USA har helt forskellige regler for, om man skal være bosat i USA eller ej.

Anonym jonas kjølby krog

hej
    jeg regner ikk med at vi bliver et halvt år det er nok lidt i over kanten men ja vi ser hvor meget det bliver til,
    vi har som sagt ikke lavet nogle planer endnu eller de store undersøgelser om det med bilen, men vi skal snart igang med nogle skype møder he

jeg ved ikke om du har nogle idé´er til hvordan det er nemmest at starte med at planlægge sådan en rejse der er jo enormt mange ting man skal have på plads.
    men jeg har fåreslået at vi finder ud af hvad vi ver især vil se og hvor det ligger henne og så tager der hen hvor vi kan komme til at se de fleste af de ting .
    jeg aner ikke hvor meget vi skal bruge på en bil for kender ikke rigtigt derres priser der over, og vi skal jo bare ha en der kan køre uden at koste en milliard på værksted og sådan.
    men tror du ikk hvis man har købt den i en stat så er det vel lige meget om man køre ind i en annen med den? he man ved jo aldrig derover

Anonym Bo

Hej igen, Jonas
    Hvis det var mig, ville jeg fokusere på et område, der var lidt mindre end bare “USA”. Det er altså virkelig stort, og jeg tror I kommer til at bruge meget tid på at køre på motorvejen, fordi I vil se nogle ting i alle ender af landet. Jeg ville nok i stedet rejse til f.eks. Seattle eller San Francisco, og så fokusere på vestkysten, altså staterne Washington, Oregon, Californien, og evt. Nevada. Der er virkelig meget at se, og man kan sagtens få tiden til at gå.

Så vidt jeg husker er staten Washingtong en af de eneste stater, hvor man kan få lov til at indregistrere en bil uden at have en fast adresse i USA. I skal bruge nogle dage på at købe jeres bil, få den indregistreret og forsikret. Og det forudsætter selvfølgelig, at alting bare går som smurt og I ved hvordan og hvor I skal indregistrere og forsikre bilen.

Jeg ville virkelig undersøge det til bunds inden I tog afsted, for det er bare surt at skulle bruge den første uges tid af ens ferie på bare at få en bil, mens man bor på et eller andet dødssygt hotel og er nødt til at tage taxa rundt til alting.

Man kan sagtens køre rundt i en bil der er købt og indregistreret i en anden stat. I skal bare være sikre på at jeres forsikring dækker, for det kan let blive dyrt, hvis I kører ind i nogen og jeres forsikring så ikke dækker. USA er et slaraffenland for advokater, og man risikerer at ende i en dyr retssag, hvis man kommer til at køre en ned eller lave en bule i ens bil.

I 2005 gav vi 2500$ for vores bil, der var en van(Du kan se et billede af den her: http://www.flickr.com/photos/bo-grunberger/3277105122/in/set-72157604127280111/)
    Dertil kom indregistrering og forsikring, så vi kom op på lige under 20.000 kroner alt i alt.
    Noget af det første der skete var at vi skulle have bilen på værksted. Vinduesviskerne stoppede med at virke, og det regnede heftigt, og samtidig var der slør i rattet. Vi slap med at betale omkring 400$ for reparationer, og kunne fortsætte turen efter et par dage.

Selvom det er billigt at købe bil i USA, så får man, hvad man betaler for. Hvis I køber en bil for 1-2000$, så er det altså også en skrammelkasse som risikerer at bryde sammen. I skal nok op at give 3-4000 for at få en nogenlunde fin bil, og det er det som gør, at jeg vil anbefale at I lejer, for det er faktisk billigere og mindre besværligt.

Anonym Bo

Der skulle stå 3500$ og ikke 2500$ for bilen!

Anonym jonas kjølby krog

hej bo undskyld jeg først skriver så sent, mange tak for det hele du har virkelig givet os noget at se til hehe vi skal meget snart til at planlægge rejsen, og jeg tror vi kommer til at bruge en del tid på det med bilen, det er jo rart at ha sin egen bil , men jeg kan godt se det du mener med forsikringer osv.. det bliver noget af et arbejde he,

Anonym Bo

Jamen jeg håber ikke jeg tog modet fra jer. I skal nok få en fed tur! Held og lykke med det hele.

Anonym Nichlas

Hej Bo, kunne du evt kontakte mig på nichlasrieck@gmail.com vil gerne høre nærmere om hvordan i indregistrede en bil, og fandt forsikring.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account