This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DJDrejer

Hej

Jeg er ved at planlægge en rejse til Sydamerika med en veninde fra august til november. Vi vil gerne til Equador og Peru og er indtil videre ret sikre på at vi vil trekke til Machu Pichu og tage til Galapagos øerne, men er der andet vi bare skal se?

Andre gode råd modtages også gerne 🙂

//Sørine

Anonym madsjlarsen

Hej Soerine 🙂

Jeg er selv i Sydamerika for tiden, og har rejst i Latinamerika de seneste 6 maaneder, og vil gerne dele ud af lidt gode steder, som jeg bestemt mener er vaerd at tage forbi 🙂

Ecuador:
    – Canoa (lille, hyggelig by ved kysten)
    – Mompiche (meget lignende Canoa)
    – Isla de la Plata (bliver populaert kaldt “de fattiges galapagos, grundet lignende klima og dyreliv, dog meget, meget billigere) Har i planer om at tage til Galapagos, saa tror jeg ikke i faar mere ud af Isla de la Plata.
    – Quilotoa (vulkanisk kratersoe – nok mit yndlingssted naturmaessigt, i hele landet)
    – Banos (Ecuadors adventure hovedstad)
    – Puyo (godt sted at tage paa dagsture til Amazonas)
    – Cuenca (kolonialsk by i den sydlige del af landet)
    – Nationalparken “Cajas”, som man tager til fra Cuenca
    – Vilcabamba (lille, chill by i det sydlige Ecuador – er isaer kendt for indbyggernes rekordhoeje levealder)

Jeg har ikke rejst i Peru i mere end et par uger, saa kan ikke give saa meget her endnu, men det jeg har syntes bedst om indtil videre er:

– Mancora (kystby, som byder paa blanding af fest og afslapning)
    – Trujillo (herfra kan i besoege det arkaeologiske udgravningsomraade, Chan Chan)
    – Huaraz (stedet at tage til, hvis i er til trekking i bjerge, isaer kendt for trekket til “Laguna 69”, men har ogsaa nogle andre virkelig skoenne treks)

Det var alt jeg kunne byde ind med lige nu – i er meget velkomne til at tage et kig paa min hjemmeside/blog, og/eller sende mig en mail, og saa skal jeg hjaelpe paa bedste vis 🙂

Email: mads_larsen@msn.com
    Hjemmeside/blog: http://www.migogminrygsaek.wordpress.com

Jeg haaber i kan bruge den foreloebige hjaaelp 🙂

Rigtig god rejse!

Med venlig hilsen
    Mads

Anonym Nicolai Barnkob

Hej I to,

Jeg skriver for at høre om hvornår I tager på Jeres fantastiske rejse?
    Jeg er selv født i Ecuador og har rejst dertil flere gange de sidste 6 år.
    Jeg er fra Baños og har en del tips til byen, men også resten af landet.
    Evt. har jeg kontakter I kan benytte dernede.

Hvis I har mulighed for det, så kunne jeg også være interesseret i at sende en lille pakke med Jer til min familie dernede hvis I har planer om at komme forbi Baños?

Lad mig høre hvad I har brug for af tips og evt. om det kan lade sig gøre inden I rejser.
    Kontakt mig evt. via Facebook messenger.

Vh.
    Nicolai Barnkob

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account