This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym 3040@uv.vitusbering.dk

Hej alle,

Jeg skal på en 3½ uges ferie om et par dage til californien og kunne godt tænke mig lidt feedback på hvad jeg ikke bør gå glip af de forskellige steder på turen. Eventuelt også hvad man kan tilføje da vi har lejet en bil.

Turen ser således ud:
    San fransisco -> Yosemite NP -> Monterey -> Santa barbara -> LA -> San diego -> Grand Canyon -> Vegas

Anonym Bo

Hejsa. Det lyder som en fed tur!

Hvis I skal til Yosemite, så skal I bestille i forvejen. I juli er det hele overbelagt derinde. Et godt alternativ til Yosemite er i øvrigt Sequoia National Forest ved Kings Canyon, der ligger lidt sydligere. Den er meget mindre besøgt, men absolut rigtig flot med kæmpestore træer. Men altså Yosemie er smuk og spektakulær, så hvis I har bestilt pladser, så glæd jer! Men ellers er Sequoia et rigtig fedt alternativ.

Ang. San Diego, så var vi selv skuffede over den. Vi var ikke i Sea World, men besøgte Old Town, og det var sådan lidt so-so. Resten af byen syntes vi ikke var så fed. Hvis I kunne skippe San Diego, kunne I bruge mere tid på noget andet og mere spændende – som f.eks. at se Sonoma eller Napa Valley inden I forlader San Francisco. Det er et smukt område, og der er nogle gode vingårde.

Grand Canyon blev vi også skuffede over. Alle havde rost den til skyerne, og det var nok derfor vi blev så skuffede. Der er ikke rigtig noget at lave udover at kigge på det meget store hul i jorden. Med mindre I selvfølgelig har bestilt overnatning på bunden, så I skal hike ned i den. Det skulle til gengæld være fedt.

Selve jeres rute virker lidt speciel, synes jeg. Hvorfor kører I fra SF til Yosemite, og så videre til Monterey, for derefter at tage til LA? I kommer til at køre meget i zig-zag synes jeg det ser ud til. Ville det ikke være bedre at tage SF – Yosemie – Las Vegas – Grand Canyon – San Diego – LA?

Anonym 3040@uv.vitusbering.dk

Hejsa og tak for svaret.

Angående bestilling i Yosemite så mener du vel overnatning eller skal man bestille indgang eller lignende hjemmefra?

Selve parkerne i LA tror jeg vi springer over hvis det står til mig da jeg har været i Disneyland og universal i orlando. Det er også primært derfor vi tager til san diego for bl.a. at se Sea World/ San Diego zoo og byen selfølgelig.

Selve ruten har vi diskuteret et stykke tid. Det store problem har også været hvordan man kører på highway 1 og ser yosemite np på samme tur uden at skulle køre for meget.

Synes napa valley og sonoma lyder som spændende alternativer. Tak for det.

Anonym bogrunberger

Ja, jeg mener reservering af plads. Du behøver ikke bestille indgang; der betaler du bare 20$ når du kører ind i parken.

Ang. ruten, så er Highway 1 flot! Den bedste vej at køre er mod syd, for der kører I tættest på vandet. Det lyder måske en smule banalt, men det er faktisk rigtigt.

Jeg kan godt se, at I har et problem med ruten, hvis I vil se alle de ting og nå at opleve kysten også. En ting I skal være opmærksom på er, at kysten tit et dækket i havgus i sommermånederne.
    Da vi var derovre i foråret 2005 var der høj sol og fed udsigt, men da vi kom tilbage i juli 2008 var det hele fuldkommen tåget stort set fra San Francisco til LA. Du kan se par et billeder vi tog der beskriver det rimelig godt
    På en god dag: http://www.flickr.com/photos/bo-grunberger/2697186351/in/set-72157606062617741/

og på en almindelig dag: http://www.flickr.com/photos/bo-grunberger/2697182329/in/set-72157606062617741/

Så snart man lige kom et par kilometer ind i landet var der igen masser af sol og høje temperaturer, men langs kysten var der nok 15 grader og meget gråt.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account