This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym RitaKjaer

Hej Derude.

Jeg skal rejse til New Zealand og Australien her til næste år i 3,5 måned, men det er første gang jeg nogensinde rejser som backpacker og vil derfor gerne have nogle gode råd om hvad der er godt at have med?? (Sko, håndklæde, sovepose, tøj, plaster osv osv)
    Og er det nødvendigt med f.eks sovepose og håndklæde?

Derudover kunne det være fedt hvis nogen kender til et mærke på en god rygsæk. Jeg har ret dårlig ryg, så vil selvfølgelig gerne have noget som er rart at gå rundt med 🙂
    Jeg har kigget lidt på nogen af dem som man kan rulle også, nogen der har erfaring med dem?

Håber der er lidt hjælp derude 🙂

Mvh. Rita

Anonym jacob

Ospray laver nogle ret lækre tasker som er gode at bære på. men tag ind i en shop og prøv en masse. sørg for der er vægt i når du prøver dem.

sove pose og håndkæde afhænger lidt af hvordan du vi bo.
    personligt har jeg kun en silke lagenpose med når jeg rejser i varme lande. den er lille og nem, og forbavsende varm når der er brug for det.

Anonym Rita

Hej Jacob.

Tak for svar 🙂

Hvordan med fodtøj nogen som har forstand på det? Vi skal gå en del, men køre mest i bus. Vi skal både ud i lidt bjerget landskab, men også bruge en del tid på østkysten med masser af strand …

Er der ellers noget som man skal huske at have med? Som man måske ikke lige tænker over 🙂

Mvh. Rita

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej ven.
    Mange gange er det bedre og köbe når du når frem billiger ind dyre Danmark.mange af mine rejser köber jeg mit udstyr når jeg kommer frem, Det der mange gange sker er at du köber alt for meget og det bliver alt sammen for dyrt,Visa kort pas noget god rejse töj og så köber du dit udstyr i neaw zealand masser af penge at spare når du når frem köber du det du skal bruge og ikke mere mange back packer köber alt for meget og for ikke det halve med hjem igen ha ha har set det for mange gange ven,lars visa kort pas mit råd og det gaelder alle back packer köb jers udstyr når i kommer frem.

Anonym Lisbeth

Her et lidt input:

2 x Kopi af pas, rejsedokumenter, rejseforsikring (efterlad et sæt hjemme hos din familie)
    Hævekort…det er en god idé, at have 2 forskellige hævekort og evt. også lidt kontanter
    Rejseplan (efterlad en kopi af denne hjemme)
    Mobiltelefon + oplader (smartphone)
    (Computer + stik)
    Kamera + batterilader
    Lommelygte (evt. pandelampe), lommekniv, blyant/kuglepen, papir, servietter/toiletpapir

Sovepose…personligt synes jeg den er rar at have. Særligt hvis man regner med, at overnatte på billige hostels.

Håndklæde…ja, især hvis du overnatter på billige hostels. Køb et hurtigt tørrende, så du ikke skal slæbe rundt på et fugtigt håndklæde.

Kondisko eller vandresko?? Køb et par lette vandrestøvler, så du får god ankelstøtte.

Alcogel til at rense hænder med (det kan redde dig fra mange maveinfektioner, at du kan holde dine hænder rene). Evt. også renseservietter med sprit.

Regntøj?? En regnjakke bør være nok. Eller køb et regnslag.

Lange bukser/shorts…det er rigtigt fedt, hvis du har lange bukser, som kan lynes af til shorts.

Tænk over at det tøj du tager med gerne må være hurtigt tørrende.

Og hav i tankerne, at rigtigt meget at det, du skal bruge i løbet af turen, kan du lige så godt købe dernede, som du kan tage det med hjemmefra (shampoo, balsam, solcreme, vaskepulver osv.)

Hvis du rejser ud med en halvtom rygsæk, har du plads til alle de fede souvenirs, du køber dernede.

Anonym Lisbeth

Hej Rita

Prøv at lave en pakkeliste, med de ting du tænker du har brug for. Det er meget nemmere, at kommentere på dit eget udspil end det er, at komme med input, når man ikke har nogen idé om, hvad du selv tænker.

VH
    Lisbeth

Anonym Rita

Hej Lisbeth.

Ja det er selvfølgelig meget smart, der er godt nok nogle ting såsom sko hvor jeg er temmelig blank.
    Jeg tænker måske nogle gode gummisko at gå i, men skal man have vandresko eller.

Her er et udkast til den pakkeliste jeg har lavet indtil videre:

Pas, rejsedokumenter, visum, sygesikring og hævekort.
    Badetøj.
    Slippers og sandaler.
    Kondisko eller vandresko??
    Lange bukser, shorts evt joggin bukser.
    Forskellige t-shirt, bluser.
    Undertøj.
    Regntøj??
    Varmt trøje.
    Plaster.
    Lagenpose.
    Håndklæde??
    Toliet sager.
    Solbriller.
    Kasket.

Mvh. Rita

Anonym Rita

Hej Allesammen.

Tusind tak for hjælpen, det gav mig et lidt bedre indblik i hvilke ting jeg mangler på min pakkeliste 😀

Mvh. Rita

Anonym Maria

Hej Rita,
    Jeg er i øjeblikket i New zealand og har været her en del tid, så jeg kan i hvert fald hjælpe dig i forhold til denne del af rejsen. Hvornår planlægger du at komme herned? Der er meget stor forskel på sommer og vinter.. Hvis du tager hertil i sommermånederne november til februar, så pak let. Der kan dog stadig blive koldt om aftenen så du skal have lange bukser og trøjer med. Derudover er landet civiliseret. Men her er rimeligt dyrt mange steder, så det er sjældent penge at spare ved at købe tingene hernede, snarere tværtimod. De hostels jeg har været på, har indtil videre været med helt fint sengetøj, dyner og puder. Jeg ville ikke medbringe sovepose, medmindre du er sart 😉 det skal dog siges, at der er meget koldt indedøre i forhold til hvad vi er vant til. Husene er dårligt isolerede og de bruger ikke meget varme. Kiwierne (befolkningen) er vant til dette og går i shorts året rundt.. Når du rejser rundt i new zealand vil i formentligt komme op i bjerge, for der er bjerge og bakker overalt. Derfor skal i have praktisk tøj med, for der vil være koldt. Hvad angår sko vil gummisko næppe være tilstrækkeligt, hvis i har planer om bare at være nogenlunde aktive. Vandrestøvler vil klart være at foretrække. Alle jeg kender hernede har købt et par 🙂 de kan fås til omkring 1000 kr. Hernede. Årsagen til, at disse er nødvendige er, at man skrider alt for nemt i kondisko. Man skal således have sko med hvor man står fast.
    Er du her i sommermånederne, så er det første du skal gøre, når du ankommer, at købe solcreme!! Der er hul i ozonlaget og man skal virkeligt passe på. En faktor 50 hjemmefra er sikkert fin alt efter din hudtype, men den solcreme der kan købes her er helt anderledes og meget mere effektiv. Mange hernede anvender solcreme året rundt.

Backpacker taske vil jeg anbefale Ospray. Køb den ikke for stor. Du fylder den op alt efter hvor meget plads du har. Meeen spørg om råd og undlad at købe en brugt, da de typisk tilpasser sig efter kroppen.. Det er meget individuelt, hvad der bedst fungerer.

Håndklæde.. Hmm, personligt ville jeg medbringe et. De fleste hostels kan man leje et for omkring 20 kr. Men medbring et småt og hurtigttørrende et.

Vabelplastre og lignende er vel altid godt, men pas på med det overflødige vægt.. De fleste byer, hvor hostels ligger har apoteker mv.

Hvis du har vandresko med i bagagen, når du rejser ind i landet, skal de være renset utroligt grundigt. De er meget strikse i tolden i lufthaven og der må ikke være det mindste smule jord på dem. Der må ikke medbringes mad og lignende..

Håber det hjælper lidt, men tænk over vejret og temperaturforskelle mellem bunden og toppen af et bjerg osv. 😉

Anonym Søren

Hej !

God tur til NZ 🙂 Var der selv, og det var ubeskriveligt smukt.

Jeg var af sted i 3 mdr og jeg brugte følgende pakkeliste (der er også video med)

Backpacking pakkeliste

Anonym Søren

Hov her er den rigtige: http://www.webackpack.dk/pakkeliste

Anonym Rita

Tusind tak for de mange gode råd, jeg er i hvertfald blevet meget klogere på alting nu 🙂
    Dejligt der er så mange som står klar til at hjælpe ..

Mvh. Rita

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account