This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hi
    jeg tager indenfor nogle måneder afsted til Sydamerika.
    Hvad skal man regne med at bruge pr md derover. Skal være afsted i et halvt år. Og regner med at komme godt rundt fra argentina og hele vejem op til panama.
    venligst Angelina
    Ps: skal være i Rio til karnevallet.

Anonym Anonym

Jeg startede i Rio sidste år og på d. 1. mdr i Brasilien brugte jeg ca 10.000. Det er dyrt under karnevallet og vil man have det hele med så koster det. Vi boede endda ret dårligt men spiste dog meget ude på restaurenter. Så det kan gøres billigere men min. 8000 for en mdr i Brasilien.
    I Argentina nåede vi også op omkring de 10000 og der var vi også en mdr. Vi boede på dorms det meste af tiden men spiste stadig en del ude. OG samtidig så rejste vi hele vejen ned til sydspidsen af Argentina og det kostede også i transport. Vi oplevede alt hvad vi ville der og lod ikke pengene betsemme.
    I Peru, Bolivia og Ecuador brugte vi et sted mellem 6000-8000 pr mdr.
    Jeg har hørt man ca skal regne med 8000 pr mdr i sydamerika men det svinger lidt. Hvis man bruger 10000 i Brasilien bruger man kun 5-6000 i Bolivia som jo er skide billigt.
    Det er muligt at rejse for ingen penge i Peru og Bolivia men hvis man gerne vil have sikkerheden i orden bruger man ofte lidt flere penge.

Anonym Anonym

Der er en del forskel på priserne i de forsekllige sydamerikanske lande. Jeg rejste i Peru, Bolivia, Brasilien og Argentina (og et par dage i Chile) her i foråret.
    Bolivia er virkelig billigt. Man bor næsten ikke på dorms. Et dobbeltværesle med bad kan måske fås for 40-50 kroner pr nat. Maden er næsten gratis ligesom transport. Dog er kvaliteten på busser lidt ringe. Køb de dyreste busbilletter eller forsøg at tage toget. Det er behageligt.
    Peru er også billigt ligesom Argentina er billigt. her får du tilgengæld meget mere kvalitet for pengene især mht. mad, tøj og transport. Et dorm her koster måske 20-25 pesos(gang ca med 2).
    Vi spiste en rigtig god middag på en fin restaurant i Buenos Aires inkl. vin og dessert for under 100 kroner pr. person. Det siger vist lidt om prisermne. Vær dog opmærksom på, at alt importeret er ret dyrt.
    Brasilien og Chile er en del dyrere. Især Brasilien i storbyerne mht overnatning. Det ligger på 80-100 kroner for et dorm i Rio. Vær dog opmærksom på, at priserne stiger gevaldigt ved karnevallet og BESTIL i forvejen!!!
    Men god tur

Anonym BENT

hallo

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account