Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3530063
     Mehmet

      Hej..

      DA jeg var i NZ i marts havde jeg en let sovepose med..
      Men skal lige sige at vi campede i en hel måned, sov i telte.. Nogle natter kunne jeg sagtens klar mig med den tynde(især på nordøen), men ellers brugte jeg en “normal” størrelse, som busselskabet tilbød..

      Da du skal afsted om sommeren, vil en tynd en være rigeligt..

      Men ville også lige tilføje, at mange hostels rundt omkring i NZ eller AU for den sagsskyld ikke tillader soveposer, pga. bedbugs(Dansk ord?).. Hvad de tilbyder(typisk lagen) er rigeligt i de fleste steder..

      Jeg er næsten sikker at du ikke kommer til a bruge en sovepose, med mindre du skal på flerdag hikes..

      Fx Routeburn Trek på sydøen. På den tur brugte jeg min lette sovepose, trods det var i April måned(sov i kabiner undervejs)..
      Lidt koldt, men med et par ekstra lag af tøj, gik det udmærket..

      Håber det hjalp lidt..

      #3530055
       klmaric

        Hejsa
        Jeg skal til New Zealand i 1 måned fra 20 dec og skal bo på hostels/moteller på både nord og sydøen.

        Hvilken sovepose skal jeg købe?

        Jeg overvejer en let sommerpose (temp mellem +5 og -6) samt en lagenpose i enten bomuld eller silke, men har hørt det måske kan blive for koldt. Det bliver ned til 0 grader om natten.

        Jeg har hørt at husene dernede ikke er vildt godt isolerede men hvor varmt/koldt er egentlig?

        på forhånd tak:-)

        Katja

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account