This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mettesj

Hej derude.
    Min veninde og jeg planlægger at rejse til NZ og Australien. Vi har fået anbefalet Kiwi Experience og Oz Experience. Men har alligevel læst og hørt meget dårligt om dem. Har også hørt meget om Greyhound. Er der nogen der kan anbefale eller fraråde nogle af busserne?
    Er der evt. nogle der har erfaringer med, at Kiwi- og Oz Experience er “fyldt op” når man gerne ville hentes et sted fra? For det har jeg hørt var en af ulemperne, og at man kunne strandes flere dage på et sted.
    Håber I vil svare på mine spørgsmål.
    – Mette 🙂

Anonym Liv

Hej , jeg har lige været på en 3 måneders tur til nz og au.. Jeg og min veninde var SUPER tilfredse med Kiwi exp. hvis i vil møde andre unge mennesker og er sociale, er det helt klart Kiwi i skal vælge.. der er også noget der hedder Stray i nz, dem jeg mødte der rejse med det i nz sagde at det også var rigtigt godt. ang. Greyhound i Au, er det overhoved ikk socialt, det er kun bus , hvor der derimod med kiwi exp er en ung guide med der kan hjælpe undervejs. Oz exp. skulle efter hvad jeg har hørt ikk være så godt.. og slet ikk være det samme som kiwi er på Nz. håber det kan hjælpe lidt : )

Anonym Ida

Hej!

Jeg har næsten også lige været afsted i 3 måneder på nz og i oz. I oz kørte jeg med Greyhound – det er meget billigere men der betaler man også kun for transport og intet andet. Dermed ikke sagt at man ikke kan møde og snakke med mange andre backpackere, for det gjorde jeg en del og vi var nogle der rejste sammen i perioder. Så hvis det skal være billigt og nemt (I får et billetnr. som i skal bruge online, hver gang i skal booke en tur – det er utroligt hurtigt og let!)

http://www.greyhound.com.au

Oz Experience hørte jeg sku være blevet bedre de sidste par år, men ikke alt for godt.

På nz overvejede jeg også at køre med kiwi, men mig og en veninde fik et rigtigt godt tilbud med Magic Bus og det er fuldstændig det samme koncept som kiwi, bare billigere og ikke så overrendt – dvs. at det er muligt på turene at man kan få 2 sæder for sig selv, så man kan lægge ned og sove. Det syntes jeg var rigtig dejligt og man får lettere ved at komme i kontakt med de andre rejsende, netop når bussen ikke er propfyldt.

magicbus.co.nz

Håber det hjælper! Rigtig fed tur 😀

Anonym mettesj

Hej Liv og Ida.
    Tusind tak for jeres svar. Kunne helt sikkert bruges. Men vil I anbefale greyhound frem for oz experience i Australien?

Anonym vincent

Hej allesammen

Jeg skal også til Australien i juli/august, men ligesom alle andre ved jeg ikke hvad, jeg skal vælge mellem Oz eller Greyhound. Er der nogle der kan giv en anbefaling??

Anonym HP_DK

Den abefaling kunne jeg også godt bruge! 😛 Oz Exp. vs. Greyhound?? Hvis man rejser alene?

Anonym MST

Rejser selv sammen med en ven 3 måneder til Aus, NZ og Fiji i november 10 – jan 11. Og vi har udelukkende hørt godt om Kiwi Ex., mens vi er blevet frarådet af flere Oz Ex, og i stedet anbefaldet Greyhounds – så det gør vi 🙂

Anonym HP_DK

Okay, mange tak. Og rigtig god tur! 😀 Hvis du gad smide en lille besked herinde, når I er hjemme igen, om hvordan Greyhound så var, ville det være kanon. 😉

Anonym MST Mads

Jamen det vil jeg bestemt gøre – hvis jeg husker det 🙂 – hvis spørgsmålet var rettet til mig .

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account