This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Acheron

Hej
    Min kæreste og jeg vil til Caribien fra den 21. oktober til 4 november. Men vi er sgu lidt i tvivl hvor vi hen.
    Vores ferie skal være lidt af en badeferie, med flotte hvide strande (bountystrande)men der skal også være nogen historiske og andre attraktioner at se på:
    Vi har selv tænk på flg.
    Gaudeloupe
    Jamaica
    Den Dominikanske Republik
    Bahamas
    eller
    Barbados

ER der nogen der kan fortælle fordele og ulemper ved disse lande, her mener jeg med de ting jeg gerne vil se. Eventuelle erfaringer

Har i andre forslag til andre steder i Caribien

Anonym Anonym

Roatan ud for Honduras´ kyst er en lækker Ø.
    Dollars kan bruges på Øen og indyggerne snakker Spans, Engelsk og Creolsk….
    De har hvide bountrystrande og nogle af verdens smukkeste koraller… hajdyk er en mulighed…
    desværre tror jeg ikke øen dækker jeres historieske atraktioner behov…
    fly dagligt fra fastlandet (Hondutas) og ugentligt fra Miami

Anonym Anonym

Tak for hurtigt svar. Kan komme med i vores muligheder. Søger lige lidt på nettet om dette sted

Anonym Anonym

Hvis det er historie og strande, du søger, så er det de tidligere Dansk/Vestindiske øer, I skal til. St. Croix, St. Thomas, og St. John. MEN det koster!
    Roatan, Utilla mm. ud for Honduras er billigudgaven, men der er ikke meget at lave andet en vandaktiviteter.
    Var selv på Cuba i sommers. Og der er det hele. Fede strande og en vild historie. Det ville være mit bud.

VH. Raslyng

Anonym Anonym

Hej
    Den Dominikanske Republik er det bedste. Fantastiske strande og samtidig noget af den bedste natur i Caribien. Caribiens højeste bjerg, sukkerplantager, mangroveskove, naturparker og meget mere. Den Dom. Rep. vil helt sikkert også tilfredstille jeres behov for historiske sights. Det var der Columbus først ankom da han “opdagede” Amerika, og man kan se den første bosættelse, første kirke, universitet og meget mere. Det er helt sikkert et hit. Som ekstra bonus er menneskene utroligt venlige, men det er nu mere generelt i hele Caribien.

Ved ikke hvordan I har tænkt jer at rejse, men hvis I bevæger jeg udenfor de store turistresorts o. f.eks. Puerto Plata og Punta Cana, kan det være en stor fordel at kunne komminikere på et minimum af spansk, men hvis I ikke kan det, er folk meget forstående og villige til at hjælpe. Der er dog en tendens til at alting bliver en del billigere, hvis man forhandler om priser på spansk.

Ang. strande: Bacardi reklamerne er lavet på en lille ø i Den Dom. Rep.. Siger da lidt om standarden.

Hvis du har flere spørgsmål, er du meget villig til at skrive dem her, så skal jeg gerne prøve at svare på dem.

Venlig hilsen Maren

Anonym Sivesgaard

Hej
    Den Dominikanske Republik er det bedste. Fantastiske strande og samtidig noget af den bedste natur i Caribien. Caribiens højeste bjerg, sukkerplantager, mangroveskove, naturparker og meget mere. Den Dom. Rep. vil helt sikkert også tilfredstille jeres behov for historiske sights. Det var der Columbus først ankom da han “opdagede” Amerika, og man kan se den første bosættelse, første kirke, universitet og meget mere. Det er helt sikkert et hit. Som ekstra bonus er menneskene utroligt venlige, men det er nu mere generelt i hele Caribien.

Ved ikke hvordan I har tænkt jer at rejse, men hvis I bevæger jeg udenfor de store turistresorts o. f.eks. Puerto Plata og Punta Cana, kan det være en stor fordel at kunne komminikere på et minimum af spansk, men hvis I ikke kan det, er folk meget forstående og villige til at hjælpe. Der er dog en tendens til at alting bliver en del billigere, hvis man forhandler om priser på spansk.

Ang. strande: Bacardi reklamerne er lavet på en lille ø i Den Dom. Rep.. Siger da lidt om standarden.

Hvis du har flere spørgsmål, er du meget villig til at skrive dem her, så skal jeg gerne prøve at svare på dem.

Venlig hilsen Maren

Anonym Acheron

Hej allesammen
    Tak for en masse idéer.
    Vi har nu valgt.
    Vi var begge meget tilhængere af Jamaica og Dominikanske Rep… Men i første omgang bliver det Jamaica og hvos vi bliver vilde med det så bliver det Dominikanske Rep.

Anonym Schroeder

Hej

Jeg kan anbefale både Cuba og Roatan i Honduras. Cuba har det hele, lange hvide sandstrande, hyggelige landsbyer, spændende historie, rom og cigarer. Cuba SKAL opleves!

Roatan er også herre optur. Især hvis man er til dykning. Jeg har haft nogle af mine bedste dyk her. Der er vrag, smukke koraller, kæmpe muræner, skildpadder, hajer og så er det pisse billigt. Jeg gav 15$ alt inklusiv pr. dyk. Det har jeg ikke prøvet andre steder.
    På roatan er der desuden en rigtig fed stemning i West End. Det er en rigtig afslappet by med hyggelige strandbarer og gode restaurenter.

Håber I kan bruge det til noget.

Anonym Anonym

Hi
    Jeg har rejst i Jamaica, og vil bestemt ikke anbefale det.. Medmindre i flyver til Montego Bay og bare vil ligge på stranden i turistbyerne…. er det tilfældet så skal i bare tage afsted. Det Jamaica i vil opleve ligger milevidt fra det i vil opleve hvis i tager på sydsiden, eller bare rejser rundt.
    Jamaica er langt fra et stort 70ér kollektiv, så mange nok tænker om Jamaica. Det er første og fremmest et farligt sted. Kingston og johannesburg konkurrere om at være den hovedstad med flest mord pr. indbygger, dertil kommer så alle knivstikkene m.m. De er meget aggresive fattige på Jamaica, vil resulterer i b.la. mænd der tager ens hånd når man går på gaden for at give en en pep talk med at man skal blive kærester og i sidste ende tage dem med til dk, at de prøver meget ihærdigt at presse penge ud af hvide mennesker. m.m
    2 drenge som havde været i Jamaica advarede mig, jeg tog afsted alligevel, sikkert også fordi jeg var nysgerrig på om de havde ret…. tænk jer om, overvej det igen, skriv evt. til min email hvis i har flere spørgsmål.
    Jeg har mange eksempler ligefra at blive tilbageholdt af gorillas, mandchuavanistmen, mennesker der hallusinere pga. manglende mand etc.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account