This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NannaH

Hej Alle!

Jeg har tænkt længe over, at jeg vil på en tur rundt i verdenen. Men hvor, hvornår og hvor længe?
    Jeg har nu fået det indkredset det til, at jeg vil til Sydøst Asien og Australien. Så er det bare om jeg skal rejse fra den ene ende til den anden eller omvendt. Er det bedst at starte i Australien og rejse opad, eller starte f.eks i Indien eller Thailand og rejse nedad mod Australien?
    Det er første gang jeg skal ud på så stor en rejse, og jeg skal rejse alene. Så har i det med til information 🙂

Derudover er jeg i tvivl om hvor mange lande jeg kan “nå”. Jeg har planer om at rejse 4-5 måneder og vil nå at se og opleve så meget som muligt, men heller ikke bare suse fra det ene sted til det andet. Jeg vil gerne nå at lære landet og kulturen at kende, men stadig opleve mere end 2-3 lande.
    Hvad foreslår I?

Hilsen Nanna H

Anonym Hovgaard

I forhold til om du skal starte “oppe” eller “nede” afhænger lidt af, hvornår du beslutter afrejse mdr. skal være.. Så ville jeg rejse efter, hvornår vejret er bedst de forskellige steder 🙂

Australien er et kæmpe land – og man kan hurtigt få flere mdr. til at gå der.. Men det afhænger selvfølgelig af, hvad du gerne vil se. Jeg rejste selv en rute som hed; Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne, Tasmanien, Sydney, Brisbane og Cairns.. Jeg brugte 2 ½ mdr. på den ture – og det var i et stille og roligt tempo 🙂
    Indien er også et kæmpe land.. og ja, man kan tilbringe alt fra 1 uge til 1 år der 🙂
    Jeg synes personligt at lande i Asien min. kræver 3-4 uger, hvis man skal opleve ting og få en fornemmelse for landet.. Men det afhænger helt af ens plan i landet – og hvad man gerne vil nå at se. Skal man f.eks. på en 14 dags trekking tur – så går tiden jo hurtigt. Så det et svært spørgsmål præcist at svare på og meget individuelt 🙂

Anonym NannaH

Tak for dit svar, det hjalp mig lidt længere i min planlægning 🙂

Anonym paczt

Hej Nanna!

Jeg rejser selv pt rundt i asien for et halvt år, så jeg har været i en del af den syd østlige del. Som Hovgaard påpeger, giver det bedste mening at planlægge turen efter dry og rain season. Hvis du starter i Vinter månederne, vil jeg anbefale at starte i Australien eller Thailand. Et alternativ, hvilket jeg har gjort, grundet at jeg startede min rejse i Juni, er at starte i Indonesien.. Her er der dry season fra Juni til en gang i oktober, og så kan du jo passende tage videre mod Australien, og ramme deres varme måneder. Så for at komme med nogle steder som du kan google og som jeg har besøgt og kan anbefale:

Sumatra: Bukit lawang, Lake toba, Pulau Weh
    >
    Java: Borobodur, Prambanan, Mt. Bromo, Ijen Plateau
    >
    Bali: Lovina, Amed, Ubud, Kuta
    >
    Lombok: Gilli Islands, Senggigi, Kuta
    >
    Flores: Komodo island, Rinca, Sumbawa

Ovenstående er kun for at give dig en ide om en rute, og nogle steder at google dig info om. Det gode ved den her rute er at du starter i vest mod øst og kommer tættere og tættere på Australien.. Flores er det med østlige jeg har været, men fra der kan du tage videre til Timor, og så er du faktisk ret “tæt” på Australien.

P.S – Du skal dog ikke være bange for rain season, den er undervuderet, og som regl kan du både være lidt mere væk fra turistmængden og spare penge samtidig.

Håber det her hjalp dig et ekstra skridt på vejen.. Ellers spørger du bare igen

– Patrick

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej Nanna.
    har selv brugt mange år på at rejse rundet i verden,Kan anbefalde dig at tag det som det kommer stille og rolige start i nepal og lav et trek i himalaya med nogen andre back packer derfra stille og rolige til indien fra indien rejser du igennem asien og ser hvad der sker tag det som det kommer.
    Möde for en del år tilbage en danske pige som skulle rejse jorden rundet med to venninder förste stop var koh tao i Thailand der blev hun et år og blev dykker instuktör og de to andre rejset vider sådan er back packer livet og det bedste af det hele er at du bestemer selv håber du forstår hvad jeg menre tag det som det kommer og rejse altid mod OZ smilerlars

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account