This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hejsa næste sommer ( ved der er lang tid til) vil jeg ud og rejse, men verden er stor. Så hvor ville i vælge at tage hen når man som jeg kun har mulighed for at rejse i Juni/ Juli, og ikke ønsker en ferie med sne, regn tyfoner osv?? Meget gerne forslag uden for Asien, da jeg har været der nogle gange.
    Mvh Nanna

Anonym Anonym

Hey.

Jeg ville helt klart vælge Cananda!!! det er et fantastisk land, som du kan nå at komme hele vejen igennem på den tid! Og der er masser af muligheder der!
    Jeg var der selv i juli måned for nogle år siden! Vejret minder meget om herhjemme, men samtidig kan du både finde sne og høj sol og strand!
    Kunne virkelig ikke anbefale et andet land!

God tur!

Anonym Jesper Jensen

Sydamerika er stedet. Her er alt du kan ønske sig, og der er tørtid. Ikke regntid som Asien om sommeren :-).

Jeg nævner i flæng:
    Andes bjergene
    Fantastiske strande
    Gamle kulturer
    Superbe vandreruter
    Varieret dyreliv

og ikke mindst er alle venlige.

Det er dog en anden oplevelse end at rejse i Asien.

Anonym Jacob Hjort

Rejs i Finland. Det er et utroligt overset land. Der er ofte temperaturer over 30 grader om sommeren, (ja det tror man ikke – men det er der virkelig!! :-)) Jeg kan anbefale Helsinki, Espoo, Jyväskyla, Oulu etc. Specielt er Alvar Altos hjemby Jyväskyla fantastisk. Vi har også Santa Village oppe i Rovaniemi. Det er en helt park dedikeret til Julemanden – et besøg værd!

Den Rejselystne

Hej!

Der er fatisk ikke så lang tid til, for afhængig af, hvor du beslutter dig for at tage hen er måske behov for planlægning i god tid.

Jeg vil anbefale en Interrail ned gennem Europa. Jeg var godt nok af sted i april-maj og i september måned, men tror at det ku’ være rigtig lækkert at rejse rundt i Europa midt på sommeren – dog har det i år været ekstremt varmt, men ellers er det jo normalt temperaturer som ligner de danske + lidt varmere.
    Du kunne måske også kombinere det med en tur til Østeuropa – har ikke selv været der, men ku’ godt tænke mig det – det skulle være noget så billigt og oplevelsesrigt.

Ja, det var bare et par forslag. Europa er stort og en Interrail eller Scanrail (Skandinavien) er ikke særligt dyrt hos DSB, og udover en billet skal du faktisk kun tænke på kost og logi rundt omkring…

Mange hilsner
    Den Rejselystne

p.s. til alle tjek gerne mine beretninger “5 uger i Storbritannien og Irland” samt “Udfordringen”, måske kan i finde lidt inspiration

Anonym none

Hej Nanna!
    Jeg vil foreslå dig, at du sejler fra København til Swinoujscie i Polen med Polferries (billigt og nemt i forhold til gennem Tyskland). Grunden til jeg foreslår dig Polen er på grund af landets storslåede historie og dejlige natur i nordøst og i bjergene sydpå. To historieske byer, som jeg vil forslå i Polen er den gamle konge by Krakow og Warszawa (hovedstaden).

Det andet land, som jeg vil foreslå dig er Rumænien på grund af den dejlige natur og gæstfrie befolkning.

Mvh. Jesper

Anonym Fighter_88

Hmm Australian var et forslag, dog ik det bedste tidspunkt at rejse på, og rimeligt dyrt, iforhoolld til asian

Anonym Anonym

jeg vil helt klart foreslå dig, at gå ind på http://www.exis.dk og kigge hvad de har af tilbud og gode idéer! De har bla. sprogophold og frivilligt arbejde (også kombineret) til ret billige penge! Det er en perfekt måde at møde de lokale, da man bor hos en familie i det pågældende land. Derudover vil man meget sandsynligt også møde andre nationaliteter, da der er frivillige fra andre lande også! Du kunne jo kombinere dit exis-ophold med rejse på egen hånd f.eks. Jeg skal selv rejse med dem om nogle måneder og indtil videre har exis været virkelig gode! På deres hjemmeside kan du blive inspireret af deres lande-guide. Held og lykke!

Anonym Anonym

Jeg stemmer for Cuba. Her har du den billigere udgave af Caribien, lækre strande, søde mennesker, musik og natteliv, kultur og arkitektur – hvad mere kan man ønske sig! Og hvis du synes to måneder er for lang tid kan det nemt kombineres med foreksempel Mexico eller Jamaica.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account