This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa.

Jeg er en ung mand på 19 år, der sammen med en ven gerne vil til USA i 1 år.

Hvis alt går som det skal regner vi med at skulle rejse hjemmefra sommeren år 2006. Til den tid er vi begge to Faglærte landmænd.

Det vi gerne ville opnå med rejsen var at arbejde på en de her berømte store gårde i en sæson (7 – 10 mdr) Hvor efter vi vil bruge den sidste tid til at rejse rundt i landet i en bil som vi vil købe.

Og så ender det vi ved om det lige omkring her.

Jeg kunne godt tænke mig at vide:

– Visum? Arbejdstilladelse?

Hvad skal jeg bruge af ovenstående? Jeg kan forstå at et visum ikke bare er et visum og ligesådan med arbejdstilladelse.

– Hvordan bor man billigst i USA?

Her tænker jeg på den tur vi vil køre igennem landet! Hvad koster en overnatning på et typisk motel? Hotel?
    er det forsvarligt at sove i en bil ude midt i ørkenen eller telt for den sags skyld? Husk at det ikke er så lang tid vi kommer til at bruge på den af rejsen, så selv de lidt mere “ekstreme” løsninger er intressante

– Hvad koster det at får noget at spise?

Dette er en mindre del af det, men vi er umiddelbart intresseret i både priser på forskellige “Inn’s” og mad du kan lave over et gasblus. Kan det betale sig at tage noget med hjemmefra?

Jeg har helt sikker glemt en masse, men jeg kan ikke komme i tanke om mere lige nu.

Alle svar modtages med kyshånd og er der andet du ved noget om som du syntes er værd at vide, vil jeg meget gerne have det at vide.

På forhånd tak

Morten Fogh Albertsen

Anonym Anonym

Hej Morten,

Priser i USA er generelt lavere end i Danmark og nu da dollaren er ned (og har været i lang tid) er det endnu billigere at leve i USA.
    Jeg vil klart anbefale Moteller i USA. Deres standard er fin og kan mange steder sammelignes med billige danske hotteller. De har fjernsyn (kabel) osv., men priserne afhænger af hvor i befinder jer. Motel 6 og Super 8 er to store motel-kæder, som I kan finde på internettet og derfra tjekke priser og evt bestille. Hvis priserne synes for høje kan I overveje hostels, men dette område er jeg mindre kendt i.
    Jeg vil ikke anbefale at lægge i telt “in-the-middle-of-nowhere”, men det kommer stadig an på hvor i landet I er…
    Opholds- og arbejdstilladelse kan være meget svære at få fat i og det er derfor det letteste (hvis ikke eneste udvej?!) at gå gennem en organisation som formidler arbejde i USA. De hjælper med visum, forsikring osv. Kender dog ikke lige nogen indenfor landbrug.

Mad er meget billigt i USA og der er meget af det. Et dyrt måltid koster omkring $12-14 (hvis man ikke regner hummer med*S*), hvilket jo svarer til omkring 60-70kr, men ellers kan burgermenuer fået til $4 og sodavand koster som regel $.99, som jo heller ikke er meget ift. vores priser.

Altså kan I regne med mindre leveomkostninger end i Danmark, men samtidig er det vigtigt at huske at det er et vestligt (i højeste grad) land og at priserne varierer meget. Er der turister er der høje priser…

Håber I kunne bruge det til noget…

Mvh Trine

Anonym finn larsen

Hej Morten
    Da jeg lige er kommet hjem fra usa d 25/10 04
    er jeg sikker på at jeg kan svare på alle dine spørgsmål.
    Jeg var i montana og arbejde på en stor farm.
    For at gøre det lettere kan du så ikke ringe til mig istedet.
    Ham jeg arbejde for mangler nye elever fra omkring 1 april i år ring tilbage hvis du vil vide mere
    Med venlig hilsen finn
    Tlf 22855443

Anonym Arbejde!!

Hej Finn!!!

Vi er to piger på 20 år, der sindssygt gerne vil til enten Texas eller Montana for at arbejde på en ranch/farm.. Vi kan forstå på det hele herinde at du har prøvet det og virkede rigtig glad for det 🙂

Er der mulighed for at du kan hjælpe os videre med dette ønske??

Mvh Line og Jane

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account