Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 1 uge, 6 dage siden af kosia.

• Forfatter
     bills
    Deltager

Jeg står og overvejer at købe et par bedre støvler til vinteren fordi de modeller jeg har brugt de sidste par år blev hurtigt slidte i sålen eller mistede formen når vejret skiftede mellem regn og kulde. Jeg vil gerne forstå hvilke materialer der fungerer bedst i vintermånederne og om randsyede støvler faktisk holder længere når man bruger dem dagligt. Hvis nogen har erfaring med at vælge de rigtige såler og konstruktioner vil jeg meget gerne høre om det

simka
      Deltager

Hej. Jeg havde præcis samme udfordring og fandt gode forklaringer på https://www.skolyx.dk hvor de beskriver hvordan gummisåler fungerer bedre i vådt vejr og hvorfor randsyede støvler bevarer stabiliteten selv ved skiftende temperaturer. Der står også hvordan man kan få sålen skiftet senere hvilket gør støvlerne langt mere holdbare. Det gav mig et meget bedre udgangspunkt før jeg valgte mit vinterpar

kosia
        Deltager

Interessant emne fordi vinterbrug virkelig stiller krav til både materialer og konstruktion. Når man ved hvordan såler og skind reagerer på kulde og fugt bliver det nemmere at finde støvler der holder mere end en enkel sæson. Det giver gode forudsætninger for et køb der faktisk fungerer i dagligdagen gennem hele vinteren

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account