Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3544956
     Anonym

      Hej backpackers!
      Jeg er en pige på 20 år – som i rigtig lang tid har haft en stor drøm om at komme på en længere backpack tur i Afrika og Asien, hvoraf en af de største destinationer er Indien. Jeg havde tænkt mig at være der i omkring 4 måneder. Jeg har hele tiden været fast besluttet – men her på det sidste er jeg virkelig kommet i tvivl, da jeg har læst en del artikler på det seneste om gruppevoldtægter både i de fattige og de rige områder. Så mit spørgsmål er hvad i siger til det? Skal jeg bare gøre det – eller skal jeg erkende at det simpelthen er for farligt og hvis jeg skal til Indien må jeg finde nogle rejse kammerater? 🙂
      Håber virkelig virkelig i vil svare! 🙂

      #3544964
       Hovgaard

        Tror heller ikke det er mere farligt end tidligere.. Men der er kommet større fokus på det i medierne – og derfor har “vi” også fået øjnene op for det nu.
        Jeg har ikke selv rejst i Indien, men jeg mødte en del erfarende backpackere i Nepal som simpelthen havde givet op at rejse i Indien. Hvis man altid har drømt om det skal man selvfølgelig tage “kampen op” og få den oplevelse.. Du vil finde mange som beskriver det er et hårdt land at rejse i! Hvis det er din første backpacker tur ville jeg overveje at finde en rejsekammerat. Det giver lidt psykisk sikkerhed, at man har en ved sin side – og engang imellem ender man bare i en situation selvom man gør alt for undgå den f.eks. gå hjem om aftenen. Går det helt galt er Nepal tæt på som er et rigtig “let” land at rejse i. God tur 🙂

        #3544965
         Anne S.

          Tusind tak for alle jeres svar – det hjælper lidt at hører andres mening! Har hørt det mange gange, med at Indien er et hårdt og svært land at rejse i og at det “kræver” meget af en psykisk – og som du siger Hovgaard, så har min back-up plan altid været at tage til Nepal som er lidt lettere. Men jeg vil bare ikke havde sådan at jeg ikke tør gå udenfor en dør, eller kører i bus/tog/taxa alene eller at jeg ikke kan gå en tur i gaderne uden at konstant føle mig utryg – kan dette lade sig gøre i Indien? (naturligvis med en passende påklædning og hensynstagen til kulturen osv.)

          #3544967
           Anonym

            Indien er et fantastisk land at rejse i. Når det så er sagt, så vil jeg da også lige dele min egne erfaringer. Indien var min partner (som har langt lyst hår) og min første rejse udenfor Europa, og set i bagklogskabens lys, så ville jeg nok vælge et hvilket som helst andet af de Sydøstasiatiske lande at rejse i først. Kulturchokket for os var enormt.

            Vi har dog sidenhen rejst rigtig mange gange og i mange lande, og Indien er stadig et af de lande, der rangerer absolut højst på vores liste. Vi har på ingen måde fortrudt, at valget faldt på Indien i sin tid, men vi var ikke forberedt på kulturforskellen.

            Når du nu skriver, at du skal afsted ene pige, så skal du være klar over, at inderne kan være ekstremt nærgående. Især hvis du ser “lost” ud. Det er der såmænd ikke noget farligt i, men det kan være ret irriterende. Det afhænger dog også af, hvor du rejser hende i Indien. Den nordlige del er mest hektisk, mens den sydlige del er mere afslappet.

            De fleste indere er søde, rare og nysgerrige. Jeg vil dog stadig, hvis jeg var dig, sørge for, ikke at færdes for meget udendørs på gaderne efter mørkets frembrud i øde områder, og brug tuk-tukkerne. Når du tager hensyn til påklædning, og tager alle forbeholdsreglerne i mente (Lonely Planet er ret god), så vil jeg mene, at du kan føle dig helt tryg i Indien.

            Rigtig god tur. Indien er awesome!

            #3544968
             Hovgaard

              Din egen psyke er helt afgørende for, hvordan du vil have det med at gå udenfor en dør.. Hvis du tager derned med en tanke om at der er farligt så vil du også signalere det og dermed “let” blive et offer. Også vil du heller ikke få en særlig fed rejse, hvis du konstant går rundt og er utryg.
              Et af mine kollega-par rejste rundt dernede i 4 mdr – og de havde flere situationer, hvor hun på 155 cm var helt tryg ved situationen, hvor han på 189 cm var ved at skide i bukserne.. Så det handler ikke om du er mand, dame, tyk, tynd – men hvordan du selv har det med det.
              Hvis du virkelig gerne vil til Indien kan du overveje en “pakketur” i starten.. Jeg er normalt ikke fortaler for dem, men de er gode til at få et indblik i landen inden man selv kaster sig ud i det. Ellers lav lidt frivilligt arbejde i starten.. Det vil du jo have tid til med 4 mdr.
              Hvis du beslutter at rejse til Nepal må du skrive, var der 4 mdr i 2011/2012.

              #3544970
               lauridsen_lars@hotmail.com

                hej igen.
                Rejs nu til indien og rejs op til Dhamasla, manali,shimla,risikas,leh ladak,Der vil du möde mange back packer du kan rejse med,hvis du holder dig til den normal back packer rute er der ikke noget problem i at rejse i indien,lars

                #3544971
                 Anne S.

                  Okay – så gør jeg det fandme! Har egentlig overhovedet heller ikke været nervøs for det før jeg læste en artikel om en gruppevoldtægt af en schweizisk kvinde. Men jeg tager bare en “turist rute” med de steder du nævner Lars – tak for hjælpen! Og Hovgaard – Det er min plan at tage til Nepal efter Indien, så gode råd er mere end velkommene! Og hvis i kender et godt sted/bureau med frivillig arbejde i Indien er det også meget velkommen! Og igen tak for svarene!

                  #3544959
                   lauridsen_lars@hotmail.com

                    hej.
                    Det kommer an på hvordan du er som person,da indien er hård arbejde,
                    Har en rute til dig der passer til en pige på 20 som skal rejse alene,
                    Fra maj til oktober november er nord indien nr et,du lander i Delhi og bruger nogen dage der,derfra rejser du op til himalaya,steder som risikas,shimla,manali,old manali,Dhamasla, leh ladak, de steder er der rigtig mange back packer,tjek de steder ud,på google,ellers er der goa og derfra ned af kysten ,som er super godt, nogen gange skal man tag chancen og springe ud i det,jeg synes du skal rejse til indien og opleve det vildste du kommer til at opleve i meget lang tid,indien er ikke farlig,men som pige skal man huske og respekter ders kultur,når det kommer til påklaedning,en god ting som pige i indien er at köbe en ring som bevis på du er gift,da inder elsker at snakke og de spöger helt sikker om du er gift og du svar tilbage yes im married see my ring og det respekter de ,inder er meget venlig,men de ville göre alt for og lave en god deal med dig,de snyder,men på en måde der er uskyldig,ikke på nogen ond måde,men når du skal med taxa,skal altid bruge tid på og handle en god pris hjem,Rejs til indien og få dit lives oplevelse med flotte himalaya og fattig delhi,du må endlig ikke droppe indien,rejs der til og tag kampen op,du kan ikke tabe noget ved og rejse der til,er det for hård flyver du til Thailand og ligger på stranden og nyder det,eller du tag til nepal og trekker masser af muligheder,afsted med dig,husk der er et ordsprog mellem rejsen i indien enden hader man indien eller elsker indien,god rejse.lars

                    #3544960
                     aarsbo

                      Det som er anderledes nu og tidligere er, at vredenspressen har skrevet omkring voldtægerne i Indien – og kun nogle få af dem. Der er indiske kvinder / piger som bliver voldtager hver eneste dag, altid har der også været turister som er blevet kdinappet hvis det glemte at passe på sig selv. Det skal ikke holde dig fra at rejse i Indien, men du skal tænke dig om. Jeg har rejst 2 gange i Indien men vi har altid taget en tuk-tuk eller rickshaw hjem når det er mørkt. Enkelte gange har vi skulle med et tog fx kl. 5:30 og har da fået en indisk mand til at følge os gennem gaderne hvor de hjemløse sover og hen til toget. Hvis du husker på det er Indien et land med meget høflige og hjælpsomme mennesker. Så rejs og pas på dig selv ved at være fornuftig. God tur.

                      #3544961
                       aarsbo

                        Glemte lige – at arbejde som volotør hos fx terres des hommes eller hos mother theresse børnehjem og giver dig en kæmpe oplevelse.

                        #3544974
                         Lisbeth Friis

                          Ja, se du bare at komme af sted! Verden er ikke så meget værre end den plejer at være….men Internettet gør, at vi hører om alle mulige (og umulige) situationer og hændelser. Hverdagen bliver lavet om til ‘Breaking News’ og alt fra trafikuheld i Phuket til abebid i Sri Lanka bliver beskrevet til mindste detalje.

                          Rejs ud og brug din sunde fornuft, så går det ikke helt galt.

                          Jeg har ikke rejst i Indien, men Nepal kender jeg rigtigt godt.
                          Du er velkommen til at stille alle de spørgsmål, du må have 🙂

                          VH
                          Lisbeth

                          #3544975
                           Hovgaard

                            Synes du skal oprettet et nyt indlæg om frivilligt arbejde i Indien.. Så er der større chance for svar end spørgsmål midt i et indlæg, de drukner normalt 🙂 Kan desværre ikke selv hjælpe, da jeg kun har lavet frivilligt arbejde i Nepal.
                            Hvis du skriver lidt om, hvad du er til som f.eks. natur, kultur, dyreliv, trekking – og rejselængde i Nepal hjælper jeg gerne med du får en fantastisk tur der 🙂 Håber selv at kunne tage dertil igen til sommer! Du kan evt mail til sussie_kristians@hotmail.com

                            #3545008
                             JACOB

                              vær opmærksom på at udenrigsministeriet lige har skærpet deres anbefaling om rejse til indien. specielt for piger

                              #3545015
                               Lisbeth

                                Lars; det er jo ikke bare en storm i et glas vand. Og at um.dk skærper rejsevejledningen, er blot tegn på rettidig omhu. Rejsende skal vide, hvad risikoen er.

                                Men når det så er sagt, så har du jo fuldstændigt ret i, at den slags ting også sker herhjemme hver dag. Det virker måske bare mere skræmmende, når det er i udlandet og går udover turister (og det sælger aviser, at skrive om).

                                Jeg vil bestemt heller ikke advare mod at rejse i Indien, men blot til at man tænker sig om, ikke ‘flasher’ sine penge, sit dyre digital kamera, går alene rundt om natten, går rundt i nedringede soltoppe og korte shorts (gælder mest for piger).

                                #3545014
                                 lauridsen_lars@hotmail.com

                                  Det er jeg personlig meget ked af at höre, da,det her er et storm i et glas vand,Der er jo også mange piger i Danmark der bliver voldtaget af sindsyge maend som Amager manden og tunelle manden og hvad de nu hedder de forbryder vi har i Danmark,Der bor over en millirad mennesker i indien og i Danmark bor der 5,5 millioner mennesker, I B.T kan man laese om folk der er bleven stukken ned med knive,pistol skud,overfald,voldtaeget,alt det her sker i lille Danmark og det sker hver weekend, man skal ikke vaere bange for at rejse til indien,men man skal altid rejse med sund fornuft,lars

                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

                                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                                Log ind med brugernavn & kodeord

                                eller    

                                Glemt dine oplysninger?

                                Create Account