Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3538872
     Tim Og Trine

      Hej alle

      Vi er et par på hhv. 24 og 25 år, der skal ud og se verdenen til Februar og 4-5 måneder frem. Vores plan er følgende:

      Første stop Indien (Delhi) hvor vi vil bruge 10 dage +/-. Indtil videre har vi overvejet en 2 dages kameltur i ørkenen, en tur til Den blå by (Judhpur) samt Varanasi, hvor der skulle være en vildt lækker flod (Ganges floden). Spørgsmålet er om der er andet eller andre seværdigheder i Indien der kan anbefales trods vores relativt korte visit?, og gerne kommentar til de turer vi har planlagt. Da turen ikke er helt fastlagt endnu, kan det sagtens ske vi forlænger vores besøg i Indien. Vi overvejer at købe rygsæk og vandresko i Indien hvor det er billigt.

      Derefter tager vi til thailand, (Chiang Rai) hvor vi efter et par dage der vil tage en bus eller et tog til Bankok. Her vil vi ligeledes tilbringe nogle dage afhængig af hvad vi vil se. Derefter går turen til Phuket med bus eller tog hvor vi vil slappe af et par uger på et lille hotel.. Vi overvejer desuden at tage til Koh Tao og Phai, er der nogle der har andre gode forslag og erfaringer med transport i landet?

      Så går turen til Australien (Cairns), vi vil lige et smut til great barrier reef først. Så er planen er at leje et bil og kører hele vejen over østkysten og se alt hvad der er værd at se, nogle forslag?:) Vi har fundet biludlejning til 325 kr. pr. dag, (Spaceship bil), men her kommer forsikring oveni som er ret dyrt. . Kan dette gøres billigere? Og kan man købe en selvrisikoforsikring hjemmefra? har hørt at man kan få en tillægsforsikring gennem sit eget forsikringselskab, der dækker bilforsikringen, eller nogle tusind kroner af selvrisikoen.

      Herefter overvejer vi at tage en tur til Tasmanien og vil gerne hører fra nogle der har været der, mht. hvad der er at se og transport dertil fra Melbourne.

      Og sidst men ikke mindst, hvad tror i sådan en rejse vil komme til at koste os? Inkl. forsikring, vacc. og dertilhørende. På forhånd tak, man kan måske læse at vi er nogle rookies, da vi ikke har været afsted før 😉

      #3538873
       TJ

        Hej er selv ved at plandlægge Indien og Thailand’s tur så tillader mig lige at spøger hvordan kommer i fra Indien til Chiang Rai?

        #3538879
         Tim Og Trine

          Umiddelbart tror jeg vi tager et fly fra Delhi til Chiang Rai, til omkring 2000 kr.

          #3538881
           nattergalen

            Hejsa,
            Ja hvis ikke det er fordi det et most at i skal til Chiang Rai fra Delhi, så kan det bedre betale sig at tag fly fra Delhi til Bangkok.. Det koster en små 600 kr med airasia..
            Og så mener jeg ihvertfald at Taj Mahal i Agra er et besøg værd..

            Håber i får en fantastisk tur 🙂

            #3538891
             hanne

              varanasi er et fantastisk sted, vil dog ikke sige at ganges som flyder med lig er lækker, men stedet i sig selv er en oplevelse. Brug ikke for lang tid i delhi, for den mener jeg ikke der er meget ved. Hvis i gerne vil opleve en rigtig kaotisk indisk storby er calcutta et bedre bud.. agra, taj mahal er et must! Agra er der intet ved, men taj mahal er et syn for guder. Den mest fantastiske oplevelse jeg havde i Indien var at følge pilgrimmene til en religiøs festival i allahabad, som gik ned til den hellige flod samgam. sådan en tur er speciel og ikke for sarte sjæle, men jeg lover det blive en oplevelse for livet:-) Koh Tao er også dejligt, særligt hvis man er to, jeg døbte den “kæreste-øen” i sin tid.. fra bangkok vil jeg anbefale jer at booke jer ind på en tur til den ø i vil starte på. m. bus.. jeg tør slet ikke slå på hvad prisen bliver. Asien er vandvittig billig.. God tur, det bliver fantastisk for jer.

              #3538893
               TRAVEL

                Jeres tur kommer for 5 måneder til at koste 85000 kr.

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account