Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3546945
     Anne S. W. S.

      Hej backpackers!
      Vi er to gymnasiepiger på 19 og 17 år der skal 9 dage til Israel, mere præcist Jerusalem, her til sommer. Derfor vil vi gerne høre om nogen er jeg har nogen erfaringer med at rejse i Israel. Nogle must-sees og oplevelser man bare ikke må gå glip af? Nogle ting man skal være obs på når man rejser der? Eller andre ting i føler vi skal vide, vi tager glædeligt imod jeres gode råd!

      Tak på forhånd!

      #3546947
       amboye16

        Hej I to
        Jeg kunne skrive side op og side ned om Israel og Jerusalem. Har senest været der i februar måned. Men jeres spørgsmål er så generelle, at jeg tænker, at I skal starte med at læse nogle guidebøger eller søge lidt rundt på nettet, så vil det være nemmere at hjælpe jer, når I har lidt mere præcise spørgsmål. Så kan I måske også sige lidt om, hvad I interesserer jer for. Der er så mange muligheder både i og omkring Jerusalem.

        Men jeg vil da gerne lige anbefale Abrahams hostel, som ligger centralt i Jerusalem og som tilbyder rigtig mange spændende ture rundt i hele Israel. Så hvis man er lidt usikker på at rejse rundt selv, så er der gode muligheder her.

        http://abrahamhostels.com/jerusalem/

        God tur
        Anne Marie

        #3546957
         Bettina Arknaes

          Hej Anne,

          I skal glæde jer. Israel er et vildt fedt og spændende land at rejse rundt i. I skal ikke være bange for at rejse rundt alene. Jeg rejste rundt med mine børn og vi var på ingen måde eller på noget tidspunkt i fare. Vi boede på Abraham Hostels, som Anne Marie også anbefaler, i et familie værelse. Super forhold med dørtelefon, gratis morgenmad og køkken, hvor i kan lave mad. I kan have stedet som base og rejse rundt derfra. I kan også tage væk et par dage med en turrygsæk og lade resten være låst inde på hostellet. Noget andet er at letbanen kører lige uden for døren. Markedet ligger 10 minutters gang derfra og Den gamle by 20 minutters gang derfra. Tag på tur med guide til Hebron og Bethlehem. Tag også til Masada og gerne på vandretur i området nogle dage med stop ved det døde hav. på kyststrækningen mellem Tel Aviv og Haifa finder i nogle fantastiske dejlige strande. Glæd jer.
          KH Bettina,
          Skriv gerne til mig, hvis i har flere spørgsmål: bettina.arknaes@danishadventurer.dk

          #3547038
           Lauraab

            Hej!
            Israel! godt valg! Jeg kan helt klart anbefale jer at tage til Tel Aviv, Eilat og Jerusalem. Nu siger I jo allerede at i skal til Jerusalem 🙂 Mens i er der, så tag ned i den gamle bydel ned til dome of the rock og grædemuren. Der er også et hyggeligt marked derind. Hver dog opmærksom op, at det kan tage sin tid at finde vej ud af den gamle bydel igen, hvis man kommer på det forkerte tidspunkt og den forkerte dag. Vi stødte på ved mange af de gamle byporte, at vi ikke kunne komme ud den vej pga. religiøse overbevisninger.
            Herudover synes jeg virkelig også at i skal opleve Eilat. Det er en rigtig fed by, hvis man er klar på noget dykning. De har nogle rigtig fine koralrev. Man kan tage en bus fra Tel Aviv til Eilat som tager ca. 5 timer. Til gengæld kommer i igennem ørkenen, hvilket er noget af en oplevelse! Det koster ikke særlig meget, mener det er lidt over 100 kr hver vej.
            Eilat ligger også lige i mellem Ægypten og Jordan, så er man fristet, kan man slå et smut forbi. Min veninde og jeg krydsede grænseovergangen fra Israel til Jordan, fordi det ligger så tæt. Det koster selvfølgelig en smule, men ikke sælig meget. Man skal dog lige tænke sig om, fordi Jordan jo er et muslimsk land. Det havde min veninde og jeg ikke lige overvejet, så det blev en lidt ubehagelig tur. Men udover det, så var det det værd.

            Jeg håber I får en god tur!

            #3709427
             Lone

              Hejsa 🙂

              Jeg tænkte på, om du mon vil uddybe, hvad det var, I ikke havde overvejet, som gjorde turen ubehagelig for jer? Var det påklædning?

              Venligst Lone

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account