This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SigneEngdal

Hej alle.
    Jeg ønsker at besøge Australien, øerne omkring og op mod Asien også engang første halvår af 2013.
    Hvis jeg ikke får et fuldtidsjob har jeg også overvejet at tage til Australien og finde et arbejde i et par mdr forinden selve rundrejsen.
    Mit spørgsmål til jer lyder derfor;
    ER DER NOGEN, SOM KUNNE HAVE INTERESSE I AT REJSE SAMMEN I EN PERIODE?
    – i så fald du finder det her bare en mikro-anelse interessant, vær da venlig og kontakt mig! 🙂

– Signe.

Anonym janette6

Hej Signe!!
    Det lyder rigtig spændende og er tæt på mine ønsker om et sabbatår. Jeg bliver færdig til sommer og vil derefter ud og se verden. Jeg vil gerne arbejde i Australien i nogen tid som frugtplukker eller lignende for så at rejse videre. Evt. gerne gennem Asien forbi Afrika og måske afslutte i det amerikanske..
    Hvis du er interesseret kunne vi måske rejse sammen i starten, da det er rarest med en makker 😉
    Håber det var lidt svar du kunne bruge til noget!
    -Janette..

Anonym SigneEngdal

Ja, okay, jeg tænker nemlig først at rejse omkring nytår 2013. 🙂 jeg kan ikke nå at samle penge ind inden. 🙂

Anonym janette6

Nej okay, det er bare fint.. Men jeg ønsker dig ihvertfald en god rejse 🙂

Anonym SigneEngdal

Hej Janette.
    Hvornår tænker du at rejse afsted så? Det lyder som om, at det er lige efter sommerferien i år? 🙂
    Vil give dig ret i, at det føles mest trygt at starte ud sammen med en anden. 🙂

Anonym janette6

Hej 🙂
    Jamen alt efter, hvor hurtig jeg kan få tjent penge ind. Ville allerhelst hvis jeg kunne rejse engang i september eller der omkring 🙂 Hvornår tænker du?
    Og ja bestemt 🙂

Anonym SigneEngdal

I lige måde! 🙂

Anonym Lisette92

Hej Signe!
    Det lyder rigtig spændende 🙂
    Jeg er selv stadig ikke 100% sikker på hvad jeg vil i mit sabbatår, men jeg har tænkt meget på at tage til Australien som au pair fra september til slutningen af december, og derefter rejse lidt rundt(evt. 1-2 mdr.) for at opleve landet 🙂 Jeg har endnu ikke fundet nogle at rejse med, så det kunne da være en mulighed 🙂
    – Lisette.

Anonym joey92

Hej Signe!
    Det lyder rigtig fedt!
    Jeg har også selv planer om at rejse i første halvår af 2013, da jeg skal have tjent nogle penge sammen inden. Min plan er at arbejde et stykke tid og derefter vil jeg gerne ud at opleve landet og evt. New Zealand. Men det kan der sikkert sagtens justeres i, da du snakker om øerne omkring.
    Jeg kunne godt tænke mig en rejsekammerat, da det for det første er rart at starte ud sammen med én, men også da det kunne være fedt at have én at dele oplevelserne med!
    Helt klart en mulighed fra min side.
    Johanne 🙂

Anonym joey92

Undskyld hvis jeg har været upræcis. Men jeg bliver student her til sommer (2012), og jeg skal derefter arbejde hele sommeren og efteråret, for at spare op til rejsen. Jeg vil samtidig også gerne arbejde et stykke tid i Australien for at opleve kulturen på en anderledes måde end hvis man vælger kun at rejse rundt i landet, derefter vil jeg gerne rejse lidt rundt i Australien, tænker på østkysten.
    Men jeg regner ikke med at vil arbejde i NZ, kun rejse rundt. Jeg har endnu ikke de vilde planer om hvad jeg gerne vil opleve, jeg har tænkt på dykning og måske andre ting som man ikke oplever i DK, udover det er jeg frisk på lidt af det hele, måske du har nogle forslag? Hvad kunne du godt tænke dig at se/opleve? 🙂

Anonym Lisette92

Jeg er endnu ikke sikker på om det er som au pair jeg skal afsted. Som Johanne vil jeg gerne arbejde for at opleve kulturen på en lidt anden måde, end når man rejser rundt 🙂
    Jeg havde tænkt mig at finde et arbejde på østkysten, måske fra engang i september til slutningen december, og derefter rejse. Det er også østkysten, som jeg godt kunne tænke mig at opleve – måske fra Sidney til Cairns, og derefter måske også til NZ 🙂
    Hvad havde du tænkt dig 🙂

Anonym Anonym

Det er jo lige før, at vi alle tre burde overveje at rejse sammen.. 🙂
    Johanne:
    Dvs du vil rejse derned engang i jan. 2013, arbejde jan.-feb./marts og dernæst rejse rundt et par mdr først i OZ og så på NZ?
    Bare for lige at vide om jeg har forstået det helt korrekt! 😉

Lisette:
    Nej, okay, også bare noget arbejde af en art. I en bar, som frugtplukker og hvad man ellers kan finde! 🙂
    Jeg har også selv haft tænkt på arbejde, mest fordi jeg tror, at jeg bare gerne vil afsted i stedet for at være herhjemme! Man kan jo ligeså godt arbejde abroad! 🙂

Det er vildt, at vi alle tre har samme idéer med hvorhen rejsen går til.
    Jeg har også tænkt østkysten af OZ, fra Sydney og opad, forbi Great Barrier Reef osv.
    Jeg vil gerne dykke, surfe, river-rafte, bestige et bjerg, ANYTHING hvor man får prøvet sig selv af!
    Jeg har tjekket en hjemmeside ud, hvor de tilbyder højskoler på NZ. Derinde fandt jeg en liste over 10 ting de mener man bør opleve på NZ. I kan finde dem på:
    http://www.hojskolendk.dk –> højskoleophold –> New Zealand –> 3. mdr: NZ By Choice & NZ Top 10.
    Tjek dem lige ud, piger! 🙂

BEKLAGER MIN BESKED ER SÅ LANG, HÅBER I GIDER LÆSE DEN ALLIGEVEL! 😉
    Knus.

Anonym SigneEngdal

PS.. det er mig, der har skrevet den lange besked ovenover.. Jeg var åbenbart bare ikke logget ind. 🙂

Anonym joey92

Ja det er faktisk lige før! 🙂
    Ja det er det jeg mener, noget i den stil i hvert fald 😉
    Ang. samme idéer så blev jeg også ret overrasket over dit opslag igår, for mine veninder gider slet ikke noget i den her retning, og jeg synes virkelig det kunne være en fed oplevelse!
    Det lyder rigtig fedt med alle de aktiviteter eller hvad man kalder dem, jeg er også ude efter at prøve mine grænser af!
    Hvad tænker i med hensyn til når man skal rejse rundt i landene? For har tænkt lidt på om man skal vælge at leje en bil eller lignende eller tænker i andre transport midler? 🙂

Anonym SigneEngdal

Det kunne da være sjovt at være tre!
    Jeg kender nogen, som købte en bil, da de var på NZ. Det kan vidst sagtens betale sig, da man så nogle nætter bare kan overnatte i bilen (hvis man køber en, hvor der er plads bagi. kan forhøre mig om hvilken bil de købte, hvis det har interesse?) og så er man mere selvstændig og har rig mulighed til at gøre lige hvad man vil!
    Der findes også busser, som kører op og ned ad østkysten, hvor man kan hoppe af og på som man ønsker. det koster en del, men det er en mulighed 🙂 så møder man også andre backpackere.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account