This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jytte Holck

Hej med dig. God ide med en camper. Og ja, I kan sove udenfor campingpladser. Der er truckstops (serviceareas) overalt paa motorvejen mellem Sydney og nordpaa. Men det bedste er at koere ud til kysten og sove. Her i Port Macquarie f.eks. har vi 8 strande og der er hver morgen campere med rejsende som har sovet der. Paa de steder er der toilet, brusere, og BBQer hvor man kan lave mad. De er elektriske, kommunen betaler stroemmen og man kan lave morgenmad, frokost aftensmad osv. De virker som en stor pande. Men skriv hvir I vil have mere at vide. Jeg har boet her i 19 aar og kender det meste af det. Lige nu er der to fyre fra DK paa vej fra Cairns til Darwin og saa tilbage her langs oestkysten. Den ene har boet her ho os i en maaneds tid foer han forleden floej til Cairns for at moede hans kammerat. De koerer ogsaa i en Jucy. Min email er julia.holck@gmail.com

Anonym MadsVonG

Jeg har godt set et tidligere indlæg med dette, men det her indlæg er mere specificeret : )

Vi er 3 fyre, som skal rejse mellem d. 21 September og til d. 16. December. Jeg har fundet ud af, at jo tidligere jeg bestiller Jucy camperen, jo billigere er det. Så jeg tænker at bestille den til d. 28 December, og så køre til Sidney og aflevere den d. 7 November, altså 41 dage i bilen. Har regnet på det og det bliver 17.000kr inkl. forsikring! hvilket jo ikke er ret meget når vi er 3 der splitter.

Jeg har læst, at der ikke er fri campering i Australien, men kan man ikke godt holde nogle skjulte steder og sove : )? Vi rejser langs østkysten..

Hvis I har råd mht. camperen, så sig endelig til! Vi vil gerne gøre det så billigt som muligt. I starten ville vi egentlig have købt et køretøj, men ingen af os har forstand på biler, så det kan jo i princippet være noget lort vi kommer til at købe, og med den her camper, så har vi jo også et sted at sove,, med mindre vi skal betale for at parkere hver nat.. Igen.. Er der ikke nogle steder man kan parkere?

Forresten! Så har vi også tænkt på at købe noget fiskegrej. Så kan vi nemlig fiske ved stranden engang imellem, så sparer vi da lidt penge på maden xD.. er det en fantasiforstiling eller kan det godt lade sig gøre ?

På forhånd tak : )

Anonym Karin

Køb kort bogen “camp five” eller hvad nr de nu er nået til – der kan i se stort set alle gratis og billig pladser. Den kostede i 2007/2 $50 og er alle pengene vær. Vi købte den i en boghandel.

Anonym Jes

Drop campervans, i går glip af alt det sjove som foregår på diverse hostels rundt omkring, tag i stedet med greyhound som fungere virkelig godt og ofte er der rigtig god plads, 2 sæder pr. mand. så kør om natten og spar en overnatning 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account