This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym neobeo

Hej med jer. Jeg er en pige på snart 19 år, der bliver færdig med gymnasiet til sommer. Jeg har siddet i lang tid og overvejet, hvad jeg skulle i mit sabbatår, men jeg kan ikke blive enig med mig selv. Jeg vil enormt gerne ud at rejse i Asien/Oceanien, det er alt, jeg ved.
    Desværre skal alle mine bedste venner/veninder arbejde eller på højskole næste år, så ingen af dem har mulighed til at tage med.
    Min drøm er at komme til Thailand, Laos, Cambodia og Australien.
    Nu er spørgsmålet så, om det er realistisk, at en lyshåret pige fra Danmark kan tage afsted i 3-4 måneder alene og få en god tur ud af det? (også uden at føle sig i fare). Jeg er rigtig god til at møde nye mennesker, men jeg tror stadig, det vil være meget grænseoverskridende pludseligt at stå HELT alene i så ukendte lande. Nogen, der har erfaring? Hjææælp?

Ps. Ovenstående virker meget negativt – jeg er sådan set meget åben for tanken med at rejse alene, og jeg tror, det er en kæmpe oplevelse – jeg er bare i tvivl om det er fuldstændigt urealistisk.

Anonym Hovgaard

Jeg vil give Lars helt ret, afsted med dig 🙂 Der er mange unge som rejser alene – og særligt i de lande du nævner 🙂 Det vigtigste er egentlig bare at du følger din sunde fornuft – og f.eks. ikke drikker dig helt i hegnet, går på skumle mørke gader og følger retninglinierne fra de lokale. Jeg foretrækker faktisk at rejse alene, da jeg synes det er federe..?! Du vil altid møde mennesker.. Og vil nærmere mene du vil få tidspunkter, hvor du bare ønsker at være lidt alene – man er altid omringet af folk.
    Kan se du allerede leder efter en rejsekammerat, hvilket bestemt kunne være en af løsningerne.
    Og ellers kan du f.eks book de første overnatninger + afhentning i lufthavnen, når du lander i det første land, hvilket jeg synes er en rar opstart. Hvis du bare selv er lidt åben skal du nok møde en masse.
    God rejse 🙂

Anonym Hovgaard

Glemte lige at tilføje at jeg har rejst en del alene – og har faktisk aldrig følt mig utryk eller andet. Men jeg synes det var meget grænseoverskridende i asien,
    -at folk kom hen og tog fat i mig.
    – man blev “overfaldet”, når man stod ud af bussen.
    – at taxaen satte en forkert af så man lige kunne prøve et market.
    – At folk sagde ting var lukket og slæbte en med et andet sted hen.
    Det var min første rejse – og holdte mig i mange år væk fra asien pga dette.. Men er vendt tilbage dertil nu. Det er ikke for at skræmme dig, da jeg bestemt synes du skal afsted 🙂 Det er mere bare for at forberede dig!

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Afsted med dig, der er masser af unge back packer ude i den store verden,
    Du köber dine flybilletter og ligger ud med dejlig Thailand, kosand road i Bangkok ,der vil du möde rigtig mange back packer,der vil det samme som dig,lonely planet og afsted med dig,Husk det er ikke altid en fordel at rejse med sine bedste venner,da man skal vaere sammen 24 -7,så bedste venner bliver hjemme og nu er du klar til at möde nye venner fra hele verden,Du for en mega stor oplevelse,da du nu skal have Australien med,se om du ikke kan presse din rejse op til seks månder,du ved godt at du som dansker har mulighed for et working holiday visa til Australien,lars

Anonym neobeo

Hurra. Løsning på problemet. Min veninde er blevet så inspireret af min tur, at hun gerne vil med.
    Vi skal afsted i 4 måneder i Thailand, Cambodia, Laos, Indien – og vi har beregnet at spare cirka 35.000 kroner sammen. Er det realistisk?
    Vi vil bo og spise forholdsvist billigt.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Super godt,i for en kanon rejse med masser af fart på, i har penge nok til fire månder,35000 i lomme penge er nok til fire gode månder i asien,
    Husk og start med indien,hvornår har i planer om at rejse? nord indien er perfekt fra maj til november,det vil sige i rejser fra Delhi og op nord på til steder som risikas,manali,Dahamasla,der bor dali lama,leh ladak,tjek de steder,de er super gode,da indien bliver et stort kultur chock for jer,vil det vaere nemmer for jer at rejse op nord på,Hvis rejser en månde i nord indien,og i rejser med lokal transport,maden er billige,husk og spis Thail,lokal mad i indien mega billig og godt,synes jeg,jegen månde i indien 4500 hver og det er rigtig mange penge at bruge som back packer i indien,mit forslag Dahmasla, super godt sted,yoga sted som risikas,laos,max 5500 kr,6000 cambodia,så kan i give den gas nede på koh tao,dykkning,full moon party på koh pan nang,husk når i rejser to er det billiger,taxa bo,husk en god bog,spil noget kort ,samme med de andre back packer,på de mange hostel i skal bo på,en god måde at laere nye mennesker på, i for en rigtig tösse tur med en masse sjov og spas,men husk nu indien kultur chock,ned på biblioteket og lån nogen böger om at rejse i indien,det det bliver jers stor udfording,lars

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account