This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

“jeg har hørt at det er et noget mere fredeligt land. ”

Nu er der jo ikke krigstilstande i de lande, du tænker på at besøge. I starter i Mexico, som har massevis af problemer ikke mindst narkorelaterede. Der gælder de samme forholdsregler der som i resten af Latinamerika. Gem værdierne væk, tag en taxi for meget end for lidt, pas på ved solnedgang, rejs med så få værdier som muligt osv.

Det er en meget venlig befolkning i hele Centralamerika, der er bråde kar også, men de findes overalt.

Du kan jo prøve at søge efter en rejsedeltager herinde på, ellers er det jo bare at springe ud i det, der er altid enlige rejsende på hostels. Sandsynligheden for at du finder en rejsekammerat på et hostel er stor.

Der er massevis af alene-piger, der har rejst turen før dig, og mig bekendt har de overlevet. Det kommer du også til.

mvh
    Claus

Anonym Aheath

Hej alle,

Min veninde og jeg skal i praktik på et hospital i Mexico til sommer (vi er begge medicinstuderende) og efterfølgende har vi en måned sammen, hvor vi planlægger at tage til Guatemala og Belize. Herefter rejser min veninde tilbage til Danmark, men jeg vil gerne fortsætte rejsen 1-2 måneder mere.
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at rejse videre ned gennem Nicaragua og Honduras for at ende i Costa Rica. Jeg er dog noget i tvivl om, om det er en god ide at rejse alene som pige i Mellemamerika, så mit spørgsmål går på, om der er nogle herinde der har gode/dårlige erfaringer med netop det?
    Det optimale ville være at møde nogle andre backpackere og så rejse rundt sammen med dem, men har aldrig rejst i Mellemamerika før, så jeg har ingen ide om hvor mange rejsende der er derovre generelt, og hvor let det er, bare at støde til?
    Jeg har også overvejet at fortsætte til Cuba, efter min veninde flyver hjem, da jeg har hørt at det er et noget mere fredeligt land. Nogle erfaringer med det?

Jeg har tidligere rejst i Asien, USA, på Balkan og i Israel/Jordan så jeg er ikke helt uerfaren, men jeg er et socialt menneske, så jeg foretrækker klart at rejse sammen med andre, og jeg har aldrig prøvet at rejse alene.

Sidst vil jeg lige høre, om der er nogen der kender et billigt flyselskab som flyver mellem de mellemamerikanske lande?

Håber der sidder nogle hjælpsomme mennesker derude og brænder inde med nogle erfaringer, som jeg forhåbentlig kan nyde godt af.

På forhånd tak for hjælpen 🙂

Anonym Signe

Jeg rejste 6 måneder alene som pige i hele mellemamerika, og brugte især tid i mexico, guatemala og belize. Jeg var 21/22 år på det tidspunkt.
    Det er virkelig ikke et problem at rejse alene som pige. Bare kast dig ud i det! Jeg oplevede kun stor hjælpsomhed fra lokale. Selvfølgelig skal du bruge hovedet og passe på dig selv. Gå ikke alene rundt om aftenen etc….
    Der er rigtig mange som gør det, så sandsynligheden for at du kommer til at rejse alene er lille (medmindre du ønsker det) du vil altid kunne finde andre som rejser alene som vil spørge dig om i skal tage busturen/aftensmaden/krydse en grænse sammen. Held og lykke 🙂

Anonym Signe

Forresten tror jeg, at I og med at du starter rejsen med en veninde, vil du føle dig helt tryg ved at forsætte selv bagefter. Så kender du kulturen og ved hvad der er smart/ikke smart at gøre.

Da jeg rejste selv var der kun få gange jeg var alene mere end én dag. Flere gange mødte jeg andre piger fra andre lande som jeg så fulgtes med i 2-3 uger.

Det er en fantastisk oplevelse at rejse selv. Man bliver virkelig god til at møde nye mennesker og få nye venner. Mange har jeg stadig kontakt til.

Så igen, bare kast dig ud i det 🙂

Anonym Anonym

Hej Signe. Tusind tak for dit svar. Det er altid rart at høre fra folk som rent faktisk selv har prøvet det. Jeg glæder mig helt vildt til at jeg skal af sted, og jeg tager det som en udfordring – det skal nok blive godt :-). Hvis du har nogle tips til ting jeg bare skal prøve/se i området, må du endelig skrive igen.

Anonym Stine

Jeg har rejst rundt i Honduras med 14 andre unge danskere i 2 måneder.
    Vi har prøvet helt vildt mange fede ting og var rigtig glad for oplevelse. Dog skal jeg sige at nogle af de byer vi var I har vi oplevet mange ubehagelige ting, og har bestemt ikke følt os tilpas.
    Byen Tela er en af storbyerne i Honduas, og den by skal du holde dig fra. Det er bestemt ikke en by for en pige alene!

Fastlandet er meget fattigt og desperart, men øerne som hedder Utila og Roatan er helt perfekte. Især Utila er rigtig fedt, der er mange turister og mange unge fra hele verden. Der er nogle danske piger/drenge dernede i de forskellige barer som bor på Utila.
    Roatan er virkelig smukt, men mere familie præget, end Utila. Men også rigtig lækkert sted 🙂
    Så hvis du skal til Honduras, så anbefaler jeg dig helt klart at tage til Utila og Roatan 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account