Jeg rejste ikke med Kiwi, men lejede en bil selv, da jeg rejste med min familie 🙂 Det gode ved at tage med Kiwi og andre lignende selskaber er, at det er en lokal der kører bussen, så man nå at se en del på kort tid. Med en måned i landet ville jeg nok prøve, at begrænse mig. New Zealand har virkelig meget at byde på, så man kan desværre ikke nå alt på en måned. Jeg brugte sidste år tre uger i landet og nåede stort set kun Nordøen. Du kan læse lidt om nogen af de steder jeg besøgte her:
http://aworldofbackpacking.com/north-island-nz/
Kiwi experience er noget af en party bus har jeg hørt. Der findes jo også andre selskaber, så som:
http://nakedbus.com/nz/passport/
http://www.straytravel.com/explore-your-pass-options/hop-on-hop-off/
http://www.intercity.co.nz/bus-pass/flexipass/
Hvis man er til mindre party 😉 På nordøen, så synes jeg at du skal forbi Rotorua og Coromandel, det var klart der hvor jeg havde de fedeste oplevelser på Nordøen. På Sydøen ville jeg komme forbi Abel Tasman National Park, Milford sound, Franz Josef Glaicer, Pancake Rocks og Kaikoura, det var der min veninde havde de bedste oplevelser på sydøen 🙂 Hvis du gerne vil se glow worms, så kan man se det mange andre steder end Waitomo og det er ofte billigere steder, så det er værd at overveje 🙂
Jeg håber at du kunne bruge det
Tine – http://aworldofbackpacking.com