This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AstridAnk

Hej alle.

Min veninde og jeg er igang med at planlægge vores rejse til Sydamerika. Vi har været inde og snakke med Jysk rejsebureau, hvor han anbefalede at vi tog afsted først i Marts frem for midt Februar, for så ville vejrforholdene være noget bedre på vores tur. Nu ville jeg så bare høre om der var nogen der havde erfaringer med vejret i henholdsvis Bolivia og Peru, og kan fortælle lidt om hvorvidt han har ret, eller om vi godt kan tage afsted i Februar.

Mvh. Astrid

Anonym Lisbeth

I kan jo tage afsted præcis hvornår I vil. Men han har fuldstændig ret i, at hvis I rejser i februar, så er der regntid. Det betyder, at mange steder er ufremkommelige og at vejret generelt er varmt og meget fugtigt. Infrastrukturen er skrøbelig i disse lande og alting går i stå, når vejret driller.
    Men det afhænger meget af, hvor i Peru og Bolivia I vil være og hvordan I rejser rundt. Der er forskel på højland og lavland.

Anonym Anonym

Bolivia skal vi bo og arbejde i La Paz en måned, så hvis det var skulle det være fra midt februar til midt marts, og så herefter til Peru og backpacke i små tre uger, så slut marts start april. 🙂

Anonym Lisbeth

La Paz er højland og derfor ikke særligt varmt.
    Men check lidt om vejret her:
    http://www.whatstheweatherlike.org/bolivia/

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account