This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej!

Min kæreste og jeg overvejer en 2 måneders tur til Australien og New Zealand. Men da vi begge studerer har vi kun mulighed for at tage afsted i juli/august måned, hvor det jo er vinter på de kanter. Deres vinter er jo naturligvis noget anderledes end vores, men vi er alligevel meget i tvivl om det vil komme til påvirke oplevelsen at det er vinter. Der er jo ikke fedt at tage afsted og der så er en masse man går glip af, fordi man er der på den forkerte årstid. Vi er meget facinerede af landskaber/natur og vi vil gerne have det maksimale ud af vores tur, så man vil jo gerne afsted på det bedst mulige tidspunkt.

Jeg har set lidt på DMI, og det lader til at det regner mindre men er koldere i juli/august, men er der nogen der kan forklare lidt om forskellen på sommer/vinter og om det vil være en god idé at vente til man har mulighed for at komme afsted på et andet tidspunkt af året?

På forhånd mange tak for jeres hjælp!

Anonym Discotanga

Hejsa..
    Nu kan jeg ike udtale mig om nz da jeg først skal dertil i Januar, men lige pt befinder jeg mig i Sydaustralien, kom hertil i juli.. Og kan fortælle jer at det var koldt, særligt om natten. Meget koldere end jeg havde forventet. Så hvis jeg var jer og i håber på badeferie, ville jeg holde mig fra Adelaide og Melbourne omegn i australiens vinterperiode. Sydney skulle heller ikke være så varm, men dog lidt varmere. Men hvis i derimod vil op til brisbane og alt over den grænse og darwin osv, skulle vinterperioden ike være et problem overhovedet. Faktisk er det den bedste periode at besøge darwin og steder som alice springs osv.. Men god rejse 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account