This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mie

Hej.
    Min veninde og jeg skal til australien i ca. 2 måneder og har overvejet muligheden at købe en bil, som vi senere vil sælge igen. Er der nogen der har erfaringer med dette? Og hvor er det sikrest at købe en bil for ikke at blive snydt? Er det nemt at få den solgt igen? Hvor gammel skal man være for at købe en bil i Australien?
    Mie

Anonym Charlie Pedersen

Hej Mie!

Hvis I ikke skal være i Australien i mere end 2 måneder så kan det ikke betale sig at købe en bil.

Jeg var afsted for et år siden, og var netop 2 måneder i australien. Hvis man vælger at købe bil går der alt for meget af jeres sparsomme tid på at finde en ny køber når I er færdig med den.

Jeg selv rejste med busselskabet Oz experience… Er et udemærket selvskab hvis man vil møde unge mennesker. Man skal dog indstille sig på at men ikke altid selv kan bestemme tempoet i hvor hurtigt I vil rejse.
    Så går det til gengæld langt hurtigere med enten Greyhound eller McCatheys busserne. De kører fra alle de store byer og populære steder langs kysten. Tilmed kører de mange gange om dagen, hvorimod Oz esperience kun køre fra de forskellige steder 5 dage i ugen….
    Hvis man så ønsker at rejse inde i landet er der selvskaber har guidede tourer…. Nogle af de ting man skal se er Ayers Rock og Kakadu nationalpark hvilket skal gøres igennem en guided tour hvis man vil ha det optimale ud af det.

Håber det kan hjælpe dig….

Anonym Kristian

Hej Mie

Jeg er nu ikke helt enig med Carlie. Det kan sagtens betale sig at købe en bil. Du kan selvfølgelig få problemer (tid) ved salg. Du kan også vælge at købe bilen, hvor der er tilbagekøbsgaranti. Det gjorde vi og det virkede fint. Det koster lidt mere, men så skal du ikke tænke på at komme af med bilen igen. Den er general også i bedre stand, når de har lovet at købe den tilbage til en aftalt pris.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account